Blog

Anul 6 pentru Canopy. Despre echipă, rezultate și investiții

Eugen Predescu • 31 ianuarie 2022

Canopy: Începutul

Pe 14 ianuarie, Canopy a împlinit 6 ani. Am plecat de la o echipă de 4 oameni pasionați de PPC și am ajuns să ne extindem în 4 orașe diferite – București, Cluj, Iași și Londra. Suntem o echipă de 32 de specialiști, o echipă de web development și o echipă de creație video. 

Pandemia a fost blândă cu business-urile care au activități online. Am fost recunoscători pentru anul 2020, iar în 2021 am ales să nu avem ca focus principal cifrele pe care le atingem noi, ci ele să vina ca rezultat normal al muncii noastre. Prioritar pentru noi a fost să sprijinim campania de vaccinare, să dăm o mână de ajutor medicilor, să aducem un aport și mai mare în educație și să fim alături de cât mai multe ONG-uri.

Echipa

Oricât de bine ai pune la punct procedurile și procesele, calitatea muncii unei agenții este dată de echipă. Pentru noi echipa a fost mereu pe primul loc. La Canopy, evoluția și dinamica echipei a fost una accelerată, care ne-a permis să ne extindem regional, să integrăm noi servicii și să oferim tot suportul clienților noștri pentru a se putea promova și a comunica produsele, serviciile și valorile lor. 

Cum nevoia din piață pentru servicii PPC crește mult mai accelerat comparativ cu numărul de specialiști, încercăm să ne implicăm cât mai mult în educarea studenților, susținerea lor și formarea noilor experți în online marketing.

În al 6-lea an de Canopy, am avut două programe de internship, la care au participat 48 de persoane pasionate de online marketing. 11 dintre ei s-au alăturat echipei și implementează campanii pentru clienții Canopy.

O altă bornă de care suntem mândri în ceea ce privește anul 2021, este participarea la 10 training-uri dedicate studenților, susținute în cadrul programului Google Atelierul Digital, așa că astăzi ne putem mândri cu faptul că am ajutat 22.000 de studenți să învețe din tainele marketingului.

Clienți la înălțime

În ciuda faptului că economia s-a aflat într-un regres continuu de când a început pandemia, clienții noștri au înțeles că online-ul este cel care îi va ajuta să treacă peste această perioadă cu bine. Bugetele Google Ads și Facebook Ads, administrate de noi în 2021, au crescut de la 12 mil EUR la peste 17 mil EUR. De asemenea, am rulat pentru clienții noștri campanii LinkedIn Ads, Instagram Ads, Bing Ads, Waze Ads, Pinterest Ads, Yahoo Ads, Spotify Ads și TikTok Ads. Totodată, am fost una dintre primele 10 agenții din Europa care au rulat campanii Huawei Ads. Printre clienții faini care ni s-au alăturat în 2021, se numără: eToro, Enel, Vlad Cazino, ProCredit Bank, Gymboland, Artesana și DinoParc. 

Interacțiunea cu voi

Online-ul se schimbă peste noapte și știm cât de important este pentru voi să fiți la curent cu tot ce apare nou. Prin tot ce am comunicat, am încercat să oferim în timp real soluții prin care să ne adaptăm strategia de marketing la contextul dat. Prin tot ce am creat, am încercat să fim alături de comunitate prin conținut de calitate, fie că vorbim de studenți sau de manageri din industrie. 

Pe lângă clasicele articole, postări în social media sau prezența la evenimente online, anul acesta am comunicat și prin intermediul animațiilor video, fie că au fost cu focus pe educație sau inspiraționale. 

Pe Facebook am strâns o comunitate de 5,663 oameni care ne urmăresc, în anul 2021 aceștia fiind în număr de 5,168. La fel ca și până acum, am crescut în principal organic. Ne-am bucura să ne fiți alături și în acest an! După toate schimbările anunțate de Facebook, o modalitate ar fi să activați opțiunea See first

Pe LinkedIn avem o comunitate de 2,035 de persoane care ne urmăresc.

Newsletter-ul Canopy

Ideea cu newsletter-ul Canopy era deja pitită în capul nostru de ceva timp, iar în luna Noiembrie am făcut marele pas și am lansat Monthly Catch-up with Canopy. În anul 6 de Canopy, ne-am dorit să dezvoltăm un newsletter în care să facem un review al lunii precedente, privind noutățile din zona PPC și Marketing Digital, tips & tricks, articole scrise de specialiștii noștri din luna respectivă, o secțiune a evenimentelor viitoare, ce pot fi de interes pentru abonații noștri, dar și secțiuni cu recomandări de tool-uri, sfaturi, memes sau noutăți cu privire la activitatea noastră. 

Ne-am bucurat să vedem că inițiativa a fost primită foarte bine, iar abonații noștri au fost încântați să afle și pe email ce mai fac canopyștii. Te așteptăm și pe tine să te abonezi.

Campanii de marketing și proiecte

Canopy este un brand curajos și efervescent. Mereu am încercat să facem lucrurile diferit, într-un mod memorabil, care să genereze buzz și să fie distribuit în online. Suntem conștienți că imaginea din online este cartea de vizită a oricărui business. Deși restricțiile impuse nu ne-au permis să mai concepem evenimente offline faine, cum au fost edițiile Digital Bloom sau Digital Forest, ne-am adaptat și am conceput alte proiecte de care suntem foarte mândri. 

Lucrăm online, dar trăim offline.

Degeaba faci performanță în online, dacă nu te bucuri de viață. Poți să prinzi cea mai tare pereche de skiuri de Black Friday, dar dacă pârtiile vor fi închise, degeaba ai luat-o. Noi, la Canopy, ne-am vaccinat toți, deoarece lucrăm online, dar trăim offline. Prin această campanie, am vrut să încercăm să convingem cât mai multe persoane să se vaccineze, dar mai ales ne-am dorit să inspirăm și alte companii să sprijine campania de vaccinare.

A fost o campanie curajoasă, care a atras multă atenție și a inspirat multe persoane.

Aggranda Time. To help.

Pandemia a pus mai multă presiune ca oricând pe doctori, așa că am ales să susținem zona de creație a campaniei CSR Time. To help. a colegilor de la Aggranda. Prin aceasta campanie, pentru 3 spitale de oriunde din lume se vor implementa roboți software prin tehnologia RPA a celor de la UiPath, soluție care va reduce munca birocratică a medicilor, aceștia având mai mult timp pentru a se concentra pe ceea ce contează cu adevărat – sănătatea pacientului.

Lansarea site-ului www.canopy.co.uk

În 2021 am lansat versiunea în engleza a site-ului dedicat pieței din UK – www.canopy.co.uk. Tot în 2021 am numărat și primii clienți din Marea Britanie. Cum site-ul nu ar fi arătat așa de bine fără animația noastră 3D pusă la loc de cinste pe homepage, am hotărât să localizam și spotul. V-ați gândit vreodată cum ar suna versiunea british a unui persan? Vă arată Nopy!

https://youtu.be/uSicBMRNxbk

Creative Business Lab

Credem în parteneriatul dintre mediul academic și mediul privat pentru formarea viitorilor profesioniști în marketing și digital marketing. Canopy a dezvoltat și continuă să realizeze programe dedicate studenților, iar Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași este unul dintre partenerii alături de care construim proiecte prin intermediul echipei noastre locale. În al 6-lea an Canopy, ne-am implicat în sponsorizarea realizarii Creative Business Lab ca un pas firesc în parteneriatul nostru și credem că laboratorul oferă studenților toate instrumentele și resursele necesare pentru dezvoltarea acestora.

Cursuri Publicitate Online

Pe lângă campaniile de Black Friday și Christmas, ultimul quarter al anului este mereu dedicat zonei de învățare. Alături de partenerii de la Academia de Studii Economice București, am susținut cursurile și seminariile de la specializarea Publicitate Online, vegheați îndeaproape de doamna conf. univ. dr. Carmen Acatrinei și am avut ocazia să cunoaștem o nouă generație puternică de viitori specialiști PPC. 

GPeC Summit

În luna Mai, la GPeC Summit am susținut un curs intensiv de marketing digital. Acesta a fost intitulat „Oamenilor le pasă mai puțin decât crezi de brandul tău”, abordând topic-uri legate de stabilirea publicului țintă, alegerea obiectivelor potrivite, impactul conținutului video în strategiile omnichannel și inclusiv un studiu de caz despre o campanie de succes, pentru unul dintre cele mai mari brand-uri de beauty din România. 

📌 Super articol

YouTube for Champions

Luna Octombrie a dat startul unui nou program de training marca Google – YouTube for Champions. Acest program se desfășoară pe parcursul a 6 luni și reunește la masa rotundă agenții de media, performance, dar și branduri de top. Scopul său este, pe de o parte, să fim puși la curent cu cele mai noi update-uri YouTube, atât din zona de paid ads, cât și de organic growth, și, pe de altă parte, ne permite să împărtășim viziuni și perspective, să le discutăm și să identificăm cele mai bune metode de colaborare client – agenție.

Atelierul Digital este un proiect de educație organizat de Google România și pe care îl susținem cu mândrie an de an. Anul trecut am povestit online la câteva mii de participanți, studenți sau tineri antreprenori despre oportunitățile pe care le are mediul digital.

De-a lungul celor 5 ani, peste 20 de Canopyști au predat unui număr de peste 20.000 de studenți în cadrul proiectului Atelierul Digital.

WebSummit

Anul 6 la Canopy nu se putea încheia altfel decât cu participarea la cel mai mare eveniment tech din lume, Web Summit, în perioada 1 – 4 Noiembrie. În cele 4 zile, am fost prezenți la numeroasele sesiuni și masterclass-uri dedicate marketingului, de unde ne-am luat cele mai hot tendințe pentru 2022. Totodată, summit-ul a fost un bun prilej de socializare cu specialiști din industrie și nu numai.

📌 Super articol

World of Digital Summer 2021 

Un brand înainte de toate, trebuie să fie curajos. La World of Digital Summer 2021 am discutat despre cat de important este sa fii memorabil și creativ în online. Orice acțiune curajoasă are potențial mare de viralizare, te poate face să ieși din anonimat și să îți conturezi o super comunitate peste noapte.

În plus, în acest an am susținut cursuri online în cadrul universităților ASE BUCUREȘTI, FEAA IAȘI și The Entrepreneurship Academy.

Digital Marketing Forum 2021 

La Digital Marketing Forum 2021, subiectele aduse pe scenă de noi au fost despre noile idei de promovare prin Google Ads. Cei de la Google dezvoltă constant produse noi, care pot face diferența pentru business-ul tău. De departe cel mai reușit produs Google Ads în 2021 a fost campania Performance Max.

ecomTEAM –  The new normal in eCommerce

ecomTEAM –  The new normal in eCommerce 2021a fost un maraton cu discuții, workshop-uri și prezentări care îți vor oferi insights necesare pentru a-ți crește magazinul online. Am adus pe scena tot ce știm noi că e mai bun pentru un ecommerce în ceea ce privește strategia PPC.

Team Building

Un prim pas spre normalitate a fost făcut. În pandemie ne-a fost tare dor de momentele faine petrecute alături de echipă. În 2021 ne-am făcut curaj și am organizat primul nostru team building din pandemie. Ne-am distrat, am râs și mai ales ne-am cunoscut. Cum în ultimii doi ani am lucrat de acasă și s-au alaturat mulți colegi noi în echipă, a fost cu adevărat o bucurie să ne vedem.

Cifra de afaceri

Conform datelor contabile înregistrate, în 2021 am atins o cifră de afaceri de 9.124.938 lei (1.859.000 euro), în creștere cu 57,49% față de anul trecut, când am avut o cifra de afaceri de 5,793,754 lei.

Ce urmează în 2022?

În 2022 sperăm să facem cât mai mulți pași spre normalitate, să repornim edițiile offline ale programelor Digital Bloom și Digital Forest, să discutăm împreună despre online marketing la un pahar de vin și să putem să ne strângem mâna când ne vedem.

Un lucru e cert, online sau offline, vom continua să fim alături de comunitatea noastră și să creștem cât mai mult împreună.

Citește și alte articole asemănătoare:

local campaigns

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?