blog

Lasă-ne să îți povestim toate peripețiile prin
care am trecut în campaniile noastre.

Jurnal de Digital Champion 2023: de la învățare la performanță

Jurnal de Digital Champion 2023

Timp de mai bine de jumătate de an am avut ocazia să fiu cursantă în cadrul programului Digital Champions 2023 by Google. Învățarea și performanța au mers mână în mână, ghidându-mă în călătoria spre succes și dezvoltare continuă. 

Digital Champions este un program exclusiv de instruire dedicat agențiilor partenere Google, care oferă posibilitatea participanților să-și dezvolte abilitățile și să transmită mai departe cunoștințele către echipa lor, devenind astfel experți în Google Ads. 

measure value, maximise value, unlock demand

Trei module, un singur scop: dezvoltare continuă 

Ediția din 2023 s-a desfășurat în perioada martie – noiembrie, participanții având parte de instruire avansată din partea experților Google în trei domenii deosebit de importante: Measure Value, Maximise Value și Unlock Demand. 

Measure value: În acest prim modul, am învățat cum să valorificăm Google Analytics 4 pentru o măsurare precisă și eficientă a datelor. Am înțeles importanța migrării datelor de la UA către GA4, precum și utilizarea acestora pentru a crea noi audiențe. Bineînțeles, accentul a fost pus pe aspectele de privacy, pe care nu trebuie să le omitem din vedere în această perioadă. 

Maximise value: Acest modul ne-a arătat cum să utilizăm la capacitate maximă instrumentele de automatizare și AI, oferite de Google, pentru a ne atinge obiectivele de marketing și de business. De la alocarea unor valori statice pentru conversii diferite, atunci când cele dinamice nu sunt posibile, și până la bune practici în implementarea de Offline Conversions și Enhanced Conversions for Leads – toate acestea au fost subiecte de dezbatere în modulul doi. Bineînțeles, renumita campanie de Performance Max nu avea cum să lipsească din planul de învățare: am discutat despre strategii de creștere și actualizări ce vor urma. 

Unlock demand: În acest ultim modul am învățat cum să generăm cerere în piață prin utilizarea rețelelor YouTube & Discover. O strategie always-on de tip full funnel este cheia succesului, iar campaniile de tip Video Reach, alături de noile formate, ne pot ajuta să ne atingem obiectivele – de la awareness și până la conversion. Campania Demand Gen a fost, de asemenea, un subiect extrem de important în acest modul, fiind prezentate bune practici în crearea și optimizarea acesteia. 

După fiecare modul, a trebuit să susținem un training pentru colegii din echipă, împărtășind cu aceștia cunoștințele dobândite în urma cursurilor. În anul 2022, 257 de participanți au devenit Digital Champions, formând 10.337 de colegi în soluțiile Google Ads. Anul acesta au fost înscriși peste 1.300 de participanți, așadar numărul persoanelor instruite ulterior a crescut considerabil. 

Top 10 idei de bază de la Digital Champions 2023

Am adunat 10 idei de bază în urma programului Digital Champions by Google 2023, pe care dorim să le împărtășim cu voi: 

  1. În publicitatea digitală se întâmplă schimbări mari. Oamenii au tot mai multe cerințe pentru protejarea datelor personale, ceea ce aduce noi reguli și modificări în browserele web, limitând modul în care datele utilizatorilor sunt colectate, partajate și folosite pentru măsurători.
  1. Brandurile mature din punct de vedere digital care utilizează first-party data în strategiile de marketing au reușit să obțină o creștere de revenue cu 1.5x – 2.9x.
  1. Bunele practici actuale recomandă să asociem câte o valoarea diferită fiecărei conversii pe care o urmărim în cont, în funcție de importanța sa (în cazul în care alocarea valorilor dinamice nu este posibilă, se recomandă să alocăm valori statice diferite, în funcție de importanța fiecărei conversii din customer journey). 
  1. În contextul digital actual, suntem încurajați să ne folosim din ce în ce mai mult de inteligența artificială de la Google pentru a obține cele mai bune rezultate din campaniile de Performance Max. 
  1. Investiția în first-party data este foarte importantă iar, folosirea acestor date oferă platformei Google Ads informații despre cum arată cele mai valoroase vânzări și oferă indicii despre ce funcționează și ce atrage clienții valoroși. 
  1. Peste 65% dintre cumpărători tind să caute produse online înainte de a merge să le cumpere dintr-un magazin fizic, iar 59% dintre aceștia doresc să vadă și să atingă fizic produsul înainte să-l cumpere online. Prin urmare, are sens să ne concentrăm pe întâlnirea utilizatorilor noștri acolo unde se află și unde se simt confortabil să facă cumpărături.
  1. O strategie always-on de tip full funnel ne permite să răspundem nevoilor oricărui consumator, indiferent în ce etapă a procesului de cumpărare se află.
  1. Soluțiile publicitare Google alimentate de AI (AI-powered Ads) reprezintă cea mai bună modalitate de a rămâne în avangardă în piața actuală, unde comportamentul consumatorilor poate fi imprevizibil. Aceste soluții învață din informațiile pe care le furnizăm, precum obiective și conținutul reclamelor, și optimizează performanța campaniilor folosind diverse semnale.
  1. Demand Gen combină punctele de interacțiune de pe Google și YouTube pentru a captiva atenția și a stimula acțiunea. Studiile arată că 91% dintre consumatori au acționat imediat după ce au descoperit produse sau branduri noi în feed-urile Google, precum Discover sau Gmail. 
  1. „Creative is the #1 driver of ROI.”Leslie Woods, Chief Research Officer NCSolutions. Înțelegerea publicului țintă și a lucrurilor la care acesta reacționează  îmbunătățește întregul proces de creare a reclamelor. În special acum, când inteligența artificială ajută tot mai mult campaniile publicitare (atât din perspectivă media cât și din perspectiva targetării), creativitatea devine și mai importantă pentru a face investiții eficiente și pentru a obține un avantaj competitiv.

Rezultate binemeritate 

După finalizarea programului, am avut parte și de o petrecere de absolvire digitală, în urma căruia am primit kit-ul de absolvire cu produse din partea Google. Însă cea mai mare bucurie a venit de pe urma locului din clasament, ocupând poziția 26 din peste 1.300 de participanți din toată regiunea EMEA, cu un scor total de 5720 de puncte. 

Absolvirea programului Digital Champions 2023 oferă titlul de Expert în soluții Google Ads, cu trei certificări intermediare

  • Expert in Google Analytics 4 and privacy-centric measurement
  • Expert in AI-Powered Ads 
  • Expert in Video and Discovery Campaigns 
digital champion

Această experiență nu mi-a oferit doar cunoștințe, ci și expertiză practică și aplicabilă în cele mai noi și valoroase concepte din digital. Numărul mare de participanți și impactul extins demonstrează încă o dată importanța programului Digital Champions, la care Canopy are acces în fiecare an. 

Ca expert în soluții Google Ads, sunt entuziasmată să continui să explorez și să aplic aceste concepte, contribuind la progresul în continuă expansiune al publicității digitale. 

Digital Bloom ediția a VI-a

Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?
×

Monthly catch-up Newsletter