Acum 2 ani de zile mi-am dat seamă că vreau să fac Publicitate. Mi se spunea deseori că sunt creativă și că mi s-ar potrivi o meserie în industrie. Pe vremea aceea nu prea știam că există un întreg mecansim în spatele spoturilor pe care le urmăream pe YouTube sau la televizor. Între timp am ajuns să mă îndrăgostesc de Google Ads suficient cât să verific aplicația mobile de Google Ads mai des decât pe cea de Facebook. Și totul din pasiune, pe care mi-am dezvoltat-o în timpul unui internship în online marketing la Canopy. Așa am ajuns să fac parte full-time din echipa agenției. Cum poți intra într-o agenție de marketing online? Hai să îți povestesc experiența mea.
După ce am fost admisă la Masteratul de Publicitate, mi-am dat seama că lucrurile nu stau tocmai cum crezusem și că o agenție google ads este precum o mașinărie. Fiecare componentă trebuie să funcționeze perfect astfel încât să parcurgi drumul către succes. M-am redescoperit și mi-am dat seama că am o fire analitică, orientată mai degrabă spre strategie și rezultate și că nu urmez tiparul unui creativ.
Prin urmare, în toamna lui 2015 m-am înscris în programul Online Marketing Academy, derulat de Google România, decizie ce a dat startul carierei mele de PPC Specialist, pentru că a apărut oportunitatea unui internship în online marketing la proaspăta agenție Canopy. M-am înarmat cu ambiție și curaj, pentru că știam că trebuie “să fiu la înălțime” pentru a face parte din echipa Canopy, lucru care nu m-a deranjat, având în vedere că îmi dădea energia și motivația necesară pentru a ajunge la vârf.
Eram cu temele la zi, mereu printre primii și am obținut media de 94% la examenele de Google Ads Fundamentals și Search Advertising . Nu că-mi place să mă laud :P, dar întruneam toate condițiile pe care orice stagiar la Canopy ar trebui să le îndeplinească: un punctaj de minim 94%, perseverență, ambiție și curaj pentru a ajunge sus.
Viața într-o agenție de marketing online
Trei luni de zile am învățat ce înseamnă viața într-o agenție de online marketing. Am întâlnit aici oameni extraodinari, care mi-au ghidat pașii de începător stângaci, dar dornic să învețe lucruri noi. După doar o săptămână de internship, Google Ads-ul devenise un stil de viață. Îmi instalasem aplicația pe telefon și ajunsesem să verific conturile chiar și după program sau în weekend-uri, mai mult decât îmi verificam contul de Facebook.
Am învățat să structurez campanii de Google Ads și Facebook Ads într-un mod eficient, să analizez conturi Google Ads și website-uri din punct de vedere al usability, am participat la întâlniri cu clienții, am învățat să le înțeleg nevoile, să-i ascult și să încerc să vin cu soluții cât mai creative pentru a aduce performanță business-ului lor. Am reușit să înțeleg cei mai relevanți indicatori din platformă și corelațiile dintre aceștia, astfel încât să reușesc să cresc traficul pe site-urile clienților și conversiile setate în cont. Indicatori precum CTR-ul, rata de conversie, costul pe conversie sau search impression share-ul mi-au devenit în scurt timp cei mai buni prieteni.
Am reușit să fac multe lucruri frumoase și să primesc laude din partea clienților, asta și pentru că am avut un mediu de lucru minunat. Și pentru că am avut o chimie foarte bună cu înălțimile, am rămas în echipă, iar în prezent sunt Junior PPC Specialist la Canopy și îmi place la nebunie ceea ce fac.
În final, sunt sigură că ai rămas cu multe întrebări, așa că m-am decis să-ți răspund mai jos la cel puțin două din ele:
De ce am nevoie pentru a ajunge în echipa Canopy ?
- Ambiție
- Spirit critic
- Sa fii autodidact
- Să înțelegi principii de baza ale marketingului online
- Să îți placă “să te joci” în platforma Google Ads
- Să ai minim 94% media la două examene Google Ads
- Să fii dispus să înveți și să te autodepășești continuu.
Ce vei găsi la Canopy?
- Oameni super săritori cu experiență temeinică în domeniul marketing-ului online
- Vei învăța ce înseamnă viața de agenție, brief-urile și deadline-urile strânse
- Îți vei dezvolta soft skill-urile
- Performanță
- Înțelegere
- Susținere
- Voie bună.
Așa că urmărește zona de Super Jobs de pe site, acolo s-au înscris și cei mai noi colegi care ni s-au alăturat. Oportunități de a începe o carieră în marketing online apar constant.