Blog

Google Ads – Ghid de la A la Z

Arianne Stritter • 12 septembrie 2019

Auzi peste tot în jurul tău de Adwords sau Google Ads, dar nu ți-a explicat nimeni exact ce înseamnă și cu “ce se mănâncă”.  Felicitări, ai ajuns în locul potrivit. 🙂 În următoarele paragrafe te voi introduce în lumea Google Ads. Să începem! google ads Google Adwords, redenumit din 2018 Google Ads, este un serviciu de publicitate de la Google pentru companiile care doresc să afișeze anunțuri în motorul de căutare și în rețeaua de publicitate a Google. Programul Google Ads permite companiilor să stabilească un buget pentru publicitate și să plătească numai atunci când utilizatorii dau click pe anunțuri.

Procesul de căutare

În primul rând trebuie să înțelegem procesul prin care utilizatorii fac căutările pe internet.  Să luam o situație ipotetică.  Să spunem că ești acasă urmărind serialul preferat și, dintr-o dată, se întrerupe curentul. După ce trece momentul de panică, începi să gândești rațional și faci o căutare pe Google. google ads Astfel se fac diverse căutări în funcție de personalitatea sau nevoile fiecărui utilizator:

  • Electrician
  • Electrician Cluj
  • Electrician Gheorgheni
  • Am nevoie de electrician urgent
  • S-a luat curentul cum îl repar?
  • Caut electrician
  • Nr tel electrician 

Îți apar câteva anunțuri în partea de sus, pe tine te interesează să găsești un electrician, nu dorești să găsești anunțuri pentru rochii, instalatori sau închirieri mașini. Tu vei da click pe cel care se potrivește nevoilor tale. Prin urmare, anunțurile trebuie să răspundă la întrebările utilizatorilor. De fiecare dată când cineva realizează o acțiune, există o așteptare privind rezultatele. Îndeplinirea acestor așteptări, atât în textul anunțurilor, cât și în landing page-uri ajută la creșterea rentabilității marketingului prin PPC. Publicitatea nu este publicitate când este vorba despre informații. Atunci când anunțurile tale ajută un utilizator să găsească răspunsul la întrebarea lor, CTR-ul și rata de conversie adesea cresc.

Cum setezi prima campanie Google Ads?

Google Ads este potrivit doar dacă oamenii caută produsul sau serviciul tău. Dacă nu există căutări pentru produsul tău pe Google, va trebui să creezi awareness prin campanii de tip Display în care să atragi oameni din primul stadiu al pâlniei de vânzări. Fiecare cont Google Ads este structurat astfel:

  • Campania – Aici se alege obiectivul campaniei (trafic către website, apeluri, brand awareness etc.) și setările acesteia (locație, buget, limba vizată etc.)
  • Grupurile de reclame – te ajută să îți organizezi mai bine campania în funcție de diferite categorii/criterii pe care le stabilești tu.

Să zicem că tu ai un magazin de îmbrăcăminte și vrei să creezi reclame la cămăși pentru două publicuri țintă: femei și bărbați. În Google Ads toate acestea vor arăta așa: Nume campanie: Cămăși Grup de reclame #1: Femei Reclama pentru femei #1 Reclama pentru femei #2 Reclama pentru femei #3 Grup de reclame #2: Bărbați Reclamă pentru bărbați #1 Reclamă pentru bărbați #2 Reclamă pentru bărbați #3 Atunci când cineva va căuta un cuvânt cheie adăugat de tine în unul dintre grupurile de reclame, i se va afișa unul dintre anunțuri. Cu timpul, Google va măsura care sunt cele mai eficiente reclame (în acest caz cele care obțin mai multe click-uri) și le va afișa mai mult pe acestea. google ads

Cuvintele cheie

Cuvintele cheie reprezintă baza unei campanii Google Ads de succes. Dacă ai un cuvânt cheie care se potrivește cu ceea ce caută un utilizator, anunțul tău ar putea apărea. Unele cuvinte cheie vor avea un volum ridicat de căutări, în timp ce altele vor avea un volum de căutare mic. Unele cuvinte cheie vor avea rate mari de conversie, iar altele vor furniza trafic de calitate scăzută. Alegerea cuvintelor cheie corecte este primul pas în folosirea Google Ads. Fiecare cuvânt cheie intră într-o secțiune a pâlniei de vânzări. Înțelegerea locului în care cuvântul tău cheie intră în pâlnie este important pentru a te asigura că ajungi la consumatori în diferite etape ale comportamentului lor de cumpărare. google ads Începe cercetarea cuvintelor cheie cu site-ul tău, site-urile concurenților, rezultatele căutării organice, căutarea internă a site-ului și rezultatele Google. Există patru tipuri de potrivire pozitivă: 

  • Broad 
  • Broad match modifier
  • Phrase
  • Exact

Utilizează o combinație a acestor tipuri diferite de potrivire pe baza obiectivelor tale de buget și de marketing. google ads Cuvintele cheie negative opresc afișarea anunțurilor. Raportul privind termenii de căutare îți va arăta ce a căutat efectiv persoana care a declanșat difuzarea anunțului. Utilizează acest raport pentru a găsi noi cuvinte cheie pozitive și negative.

Reclame Google Ads

Reclamele sunt singura parte a campaniei de Google Ads la care un utilizator are acces. Atunci când un utilizator vede anunțul tău, anunțul trebuie să îi răspundă la întrebări. google ads Asigură-te că reclamele tale corespund cu căutarea utilizatorului. Când un consumator efectuează o căutare, aceștia caută anumite informații. De exemplu, când cineva caută sandale, nu va dori reclame la cizme. De fiecare dată când scrii reclame text pune-ți următoarele întrebări: De ce ar cumpăra de la mine acest produs sau ar folosi acest serviciu? Cu ce e mai bun decât altul asemănător? Ce ofer eu diferit față de alte magazine care au acest produs sau alți prestatori de servicii? Cel mai important este sa fim relevanți și să redirecționăm utilizatorii pe pagina potrivită. Orice căutare ce trimite userul pe o pagină nepotrivită, scade foarte mult scorul de calitate, iar userul e foarte probabil să iasă din site dacă nu l-am dus pe pagina dorită, fiind prea leneș să navigheze el în site.

Tips & tricks Google Ads

  • Scoate în față diferențiatorii de marketing cum sunt transportul gratuit sau reducerile. Aceștia vor diferenția afacerea ta de celelalte reclame afișate pe Google.
  • Utilizează beneficiile pentru a te conecta emoțional cu utilizatorul. Beneficiile informează unii utilizatori de ce produsul tău îi va face viața mai bună.
  • Testează anunțuri cu diferite texte și utilizează adresa URL afișată pentru a clarifica utilizatorul unde va sosi, după ce va da click.
  • Utilizează extensii de anunțuri, cum sunt cele de tip telefon, mesaj sau preț.

Scorul de calitate

Scorul de calitate este unul dintre cele mai importante numere din contul tău Google Ads, deoarece are efecte importante asupra succesului campaniilor tale. Acest număr poate determina soarta contului tău. Scorurile de calitate scăzută poate provoca eșecul contului. Scorul de calitate superior poate plasa anunțul tău deasupra concurenților, în timp ce tu plătești mai puțin pe click decât aceștia. google ads

Remarketing

Știai că o persoana vizitează un site în medie de 9 ori până să se decidă să cumpere? Remarketing-ul este o strategie care îți permite în mod inteligent să afișezi mesaje personalizate celor care ți-au vizitat site-ul, dar nu au realizat o conversie. google ads Remarketingul este un must în strategia ta online. Fie că vorbim de Remarketing Dinamic, standard sau RLSA, toate sunt eficiente. Acesta reprezintă un sprijin în campaniile de Search și are grijă ca fiecare utilizator care a ajuns pe site-ul tău să devină un posibil client, fiind un mod prin care ne vom asigura că stabilim o relație de re-engagement. Scopul principal al unei campanii de remarketing este de a atrage un utilizator din faza de awareness, când abia a luat contact cu un produs sau serviciu, în etapa de considerație și chiar conversie. În plus, este o tactică excelentă pentru loializarea clienților existenți. Prin Remarketing ne asigurăm că un utilizator își reamintește de brandul nostru, iar probabilitatea că acesta va reveni la noi pe site pentru a achiziționa produsul nostru este mare. În concluzie, fie că dorești la o agenție specializată în Pay-Per-Click, ori dorești să faci totul pe cont propriu, asigură-te că ai implementat corect campaniile și le verifici în mod constant. De asemenea, nu te aștepta la rezultate mari cu bugete mici și nu sări peste etape și nu te aștepta la rezultate extraordinare din prima zi. Iar ca bonus, îți recomandăm o selecție de bloguri dedicate platformei Google Ads.

Citește și alte articole asemănătoare:

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

contact@canopy.ro

0744 424 543

București, Str. Jean Louis Calderon, nr. 26, et. 2, ap. 2

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?