Vrei să știi ce presupune participarea la un eveniment de o așa mare amploare precum Web Summit? Iată care a fost experiența mea.
Așa cum spuneam în articolul precedent, în perioada 01-04 noiembrie am reprezentat Canopy la cel mai mare eveniment tech din lume, Web Summit, care s-a ținut, ca în fiecare an, la Lisabona. Au fost 4 zile intense, dar care au trecut cât ai clipi.
Am revenit la birou încărcată cu energie pozitivă, cu informații utile și o sete și mai mare de a îmi depăși limitele în ceea ce privește evoluția în marketing.
Summitul nu putea să înceapă altfel decât cu un eveniment de deschidere, care s-a ținut pe Altice Arena și la care au participat nici mai mult, nici mai puțin de 42.000 de persoane. Având în vedere contextul global actual, pentru noi toți această seară a fost de neuitat. Menționez că s-au respectat toate măsurile de siguranță și protecție, iar accesul s-a făcut pe baza testelor PCR și a certificatului verde.
Trecând peste aceste detalii, am avut parte de un show de excepție iar personalități precum Pedro Siza Vieira – Ministrul de Economie al Portugaliei, Carlos Moedas – primarul Lisabonei, Paddy Cosgrave – fondatorul si CEO-ul Web Summit, Laurie Segall – CEO la Dot Dot Dot Media, Ayo Tometi – co-fondatoare Black Lives Matter sau Frances Haugen – Facebook Whistleblower, ne-au introdus, rând pe rând în atmosfera evenimentului.
În zilele ce au urmat fiecare participant și-a făcut programul după bunul plac. Eu, bineînțeles, am încercat să fiu prezentă la cele mai interesante sesiuni despre marketing.
La nivel organizatoric lucrurile au fost foarte bine puse la punct, așa că mi-a fost foarte ușor să merg de la o scenă la alta și să mă asigur că nu ratez nimic din ce mi-am propus. Cum? Folosind aplicația Web Summit pe care mi-am instalat-o pe telefon.
Această aplicație avea două scopuri principale: pe de o parte, prin intermediul ei, puteam accesa sesiunile si masterclass-urile care s-au ținut în cele 4 zile și ne puteam crea propriul calendar pe care să-l urmăm zi de zi, iar, pe de altă parte, ne permitea să ne conectăm între noi, la fel ca pe o rețea de socializare și să discutăm sau să organizăm întâlniri.
Astfel, am putut să țin pasul cu dinamicitatea evenimentului și să cunosc o mulțime de oameni din marketing și nu numai, lucru care pentru mine a fost wow.
Începând cu a doua zi am început să simt cu adevărat ce înseamnă acest eveniment. Printre zecile de sesiuni la care am participat se numără: Agencies: The power of marketing and communication, Why data is not a strategy, Creating a culture of innovation, Influencer Marketing 2022, AI and Creativity: Unlikely pair or perfect match?, How to drive growth on mobile, How to win fans and influence people, Advertising 2022: What’s hot and what’s not?, Welcome to the metaverse by Facebook, sau YouTube for your brand.
Am avut oportunitatea să aflu opiniile unor oameni cu experiență din industrie, precum Nick Clagg (Meta – Facebook), Maggie Lower (Hootsuite), Stan Pavlovsky (Shutterstock), Caspar Lee (Influencer.com), Sean MacDonald (McCann Worldgroup), Joch Rajesh (WordPress VIP), Michael Isikoff (Yahoo News), și lista poate continua.
Iată și câteva key takeaways cu care am plecat:
- Pentru orice om de marketing sau agenție, este vitală analiza datelor. Ele reprezintă ADN-ul companiei și te ajută să conturezi o strategie cât mai corectă. Trebuie să înțelegi clientul și să îți adaptezi propria viziune la acesta și la valorile companiei pe care o reprezintă.
- Tot pornind de la date, statisticile arată că în urma pandemiei utilizatorii preferă conținutul mai scurt, de impact, așadar trebuie să ne ajustăm atât strategiile, cât și canalele și modalitățile de expunere.
- Influencer marketing este o opțiune foarte bună pentru creșterea încrederii în branduri. Funcționează foarte bine pentru campanii ample și lansări deoarece informațiile ajung foarte rapid la publicul țintă, prin word of mouth. Totuși, deoarece și piața influencerilor este într-o continuă dezvoltare, este recomandat ca brandurile să își aleagă niște ambasadori cu care să creeze relații de colaborare de lungă durată. Acestea vor spori încrederea în brandul respectiv.
- Brandingul este esențial pentru un business iar în societatea noastră companiile trebuie să înțeleagă că soluția pentru a construi un brand de succes este schimbarea mindsetului de la noi producem x servicii, la noi acoperim aceste necesități pe care clientul le are. Așadar – punem clientul pe primul loc.
- Artificial Intelligence – o soluție pentru viitorul cookieless tot mai apropiat. Cel puțin deocamdată, AI nu poate exista fără intervenție umană însă vine ca un ajutor pentru specialiștii care vor avea tot mai puțin acces la date. Cu ajutorul inteligenței artificiale vom putea face predicții de îmbunătățire a rezultatelor, vom putea beneficia de o analiză și interpretare mai complexă a datelor și vom putea afișa experiențe și mai personalizate pentru fiecare user.
- Diversitate este un cuvânt cheie în zilele noastre: orice companie de succes își cunoaște publicul țintă, știe pe ce canale îl poate aborda și are o comunicare personalizată pe fiecare dintre acestea.
- Previziunile pentru 2022 arată că există o creștere accelerată a consumului de conținut digital, lucru care va duce, automat și la extinderea pieței și la majorarea investițiilor în marketingul digital. Se pune din ce în ce mai mult accentul pe conținutul data driven, pe creativitate, pe integrarea soluțiilor AI sau VR și pe o creștere organică tot mai accelerată. Landscape-ul este într-o continuă schimbare iar provocarea va fi de ambele părți: companiile vor trebui să se alinieze la noile trenduri, să înțeleagă și să adopte evoluția tehnologiei, iar utilizatorii vor fi nevoiți să țină pasul cu digitalizarea.
- Cu această nouă perspectivă vine și Meta prin Metaverse – înlăturarea oricărei bariere dintre utilizatori, acces facil la informații cu ajutorul VR-ului.
Ultima zi mi-am petrecut-o alături de partenerii noștri de la Huawei care au organizat o serie de masterclass-uri prin care și-au expus soluțiile de advertising prin Huawei Ads (Petal Ads)- o platformă holistică ce conectează advertiserii cu publisherii, utilizată deja la nivel înalt în lume și care a devenit, de curând, disponibilă și în România.
Beneficiile sale vin din faptul că această soluție acoperă acel procent de utilizatori de device-uri Huawei pe care alte soluții de advertising nu le pot acoperi. Astfel, este o modalitate ieftină de atragere a unui trafic nou pe site, neexploatat. O parte dintre clienții Canopy au testat deja, iar rezultatele sunt pe măsura așteptărilor. Dacă vrei și tu să testezi, nu ezita să ne contactezi!
Evenimentul nu se putea încheia altfel decât cu o Gala Dinner, o seară relaxantă în care am recapitulat evenimentele din zilele precedente și ne-am luat rămas bun.
Pe parcursul celor patru zile, mi-am făcut timp în scurtele pauze pe care le aveam, să merg la numeroasele standuri ce prezentau diverse soluții tehnologice, să particip la tombole și concursuri, să socializez și live cu contactele pe care mi le-am făcut în aplicație și nu numai.
În concluzie, pot afirma că Web Summit 2021 a fost peste așteptări! Sunt fericită că am cunoscut foarte mulți oameni, am creat legături, am împărtășit experiențe, am putut participa la atât de multe sesiuni interesante care m-au făcut să am o viziune și mai amplă asupra marketingului și să înțeleg cât de mare este industria tehnologiei și ce viitor BIG ne așteaptă.