Gândește-te că ești la o primă întâlnire cu cineva. Îi ceri imediat să ”convertească” :)? De ce ai face atunci acest lucru cu un client de abia ajuns pe site-ul tău? Este una dintre recomandările care mi-au rămas în minte după prezentarea lui Neil Patel de la GPeC SUMMIT 14-15 noiembrie 2017.
Indiferent dacă îi citești blogul, guest-posturile sau îl urmărești în social media, este puțin probabil să nu fi auzit măcar un om de marketing vorbind despre Neil Patel, co-fondatorul Crazy Egg, Hello Bar și KISSmetrics, plasat de Forbes în top 10 marketeri online. Pentru că am avut ocazia să îl ascult și să discut personal cu el la GPeC Summit 2017, am adunat câteva idei pe care le poți pune în aplicare chiar de mâine.
Plus mai multe greșeli din care poți învăța.
Cum să îți dublezi conversiile
Neil Patel a venit cu mai multe exemple de tactici care, odată puse în aplicare, au dus la creșterea semnificativă a conversiilor, chiar la dublarea lor.
Abordarea esențială în relația cu un client, după cum ziceam și la început, e să nu îi cerem imediat să cumpere, să se aboneze la newsletter etc., trebuie să îl cucerim și să îl pregătim pentru procesul de achiziție.
Cum?
- Printr-un chestionar simplu, un magazin de suplimente nutritive și-a majorat conversiile cu 40%. Regulile pe care le poți aplica: – alege doar 5 întrebări în chestionar, – folosește imagini, – limitează variantele de răspuns la 4, – amintește la final de produs, cu grijă să fie relevant pentru persoana care a completat chestionarul.
- Comunicarea personală te apropie de potențialii clienți. O modalitate de apropiere e să incluzi numele orașului în reclamă, în copy etc.
- Folosește testimoniale de la persoanele din același oraș pentru a spori încrederea.
- Încearcă să îi faci curioși și folosește landing page-uri simple si optimizate pe mobil.
Greșeli de evitat în e Commerce
Aproximativ 100 de magazine online au fost înscrise în Competiția GPeC și au fost evaluate de 28 de specialiști în e-commerce, business și marketing, printre care și Chief Canopyst, Cristian Ignat.
Am profitat de concluziile procesului de evaluare și am selectat câteva greșeli obligatoriu de evitat:
- Multe site-uri au sisteme de review-uri, dar puține sunt cele care le promovează, nu găsești ușor opiniile consumatorilor.
- Dacă ai un sistem de e-mail marketing și atragi abonați la newsletter, folosește acest canal pentru conversii. Mai bine de o treime din magazinele la care juriul s-a abonat, n-au trimis newsletter.
- 100 milisecunde în încărcarea site-ului poate scădea cu 7% conversiile.
- Neadaptarea la mobil a câmpurilor din formulare reduce și ea conversiile.
- Butonul de adăugare în coș nu trebuie pierdut în josul paginii, ci afișat chiar în prima parte a ecranului.
- La fel, cele mai importante informații sau mesajul call to action trebuie adăugate în locuri vizibile, încearcă colțul din dreapta sus.
- Atenție la imaginile neoriginale sau neoptimizate.
Mai multe poți citi și pe blogul GPeC, merită.
Eu sunt determinată să promovez și mai mult faptul că dezvoltarea digitală este esențială pentru o afacere de succes, am văzut multe exemple. Vouă ce v-a plăcut?