Canopy x DRUID: Cum am crescut numărul de lead-uri într-un singur an cu ajutorul campaniilor de Search Canopy x DRUID: Cum am crescut numărul de lead-uri într-un singur an cu ajutorul campaniilor de Search - Canopy

studii
de caz

Cum am abordat si ce rezultate au avut 
campaniile noastre mai complexe.

Canopy x DRUID: Cum am crescut numărul de lead-uri într-un singur an cu ajutorul campaniilor de Search

Despre DRUID

DRUID este un start-up românesc, fondat în 2018, care oferă o platformă de inteligență artificială conversațională. Este una dintre companiile de conversational AI cu cea mai rapidă creștere, oferind soluții bazate pe tehnologii precum procesarea limbajului natural (NLP) și învățarea automată (machine learning). 

Cu ajutorul soluțiilor DRUID, companiile pot implementa și personaliza asistenți virtuali pentru a răspunde întrebărilor angajaților și clienților, pentru a oferi suport și pentru a rezolva problemele acestora.

Începutul colaborării

În trecut, campaniile PPC erau gestionate la nivel intern dar, pe măsură ce afacerea s-a dezvoltat, a devenit necesară externalizarea către o agenție specializată. Bazele colaborării noastre au fost puse în iunie 2022 deci, discutăm despre un singur an de referință, un an în care am reușit să scalăm business-ul și să ne aliniem strategia în contextul pieței, precum și în vedere atingerii obiectivelor de business.

PROVOCĂRI

Fiind vorba despre un business de lead generation, a fost nevoie de o comunicare permanentă și feedback constant. Goal-ul nostru principal a vizat acțiunea de Request Demo însă, având în vedere că domeniul de conversational AI se află în plină dezvoltare, a trebuit să ne asumăm și un rol în educarea pieței. 

În primul an ne-am focalizat atenția exclusiv pe rețeaua Search, activând uneori și campanii de prospecting și retargeting. Totuși, pilonul principal a rămas Search, fiind principala sursă atât de trafic cât și de conversii.

SOLUȚIE

Oamenii de afaceri nu conștientizează încă necesitatea unor astfel de soluții inteligente, motiv pentru care am decis să ne concentrăm pe o abordare mai generală în Search, având în vedere atât cuvinte-cheie related to conversational AI, cât și despre chatbot și aplicabilitatea sa în diverse industrii. 

În primele luni, focusul a fost către piețele din US și UK (având acolo echipe de sales care ar fii putut gestiona lead-urile mult mai eficient). De asemenea, ne-am dorit și o expunere globală iar, pentru a înțelege cât de pregătită este fiecare piață, am abordat în paralel o strategie worldwide. Pe măsură ce conversiile au venit, am exclus țări și teritorii care generau lead-uri slab calitative. 

În întâlnirile avute săptămânal, am dezbătut situația lead-urilor din fiecare regiune și am optimizat campaniile, ajungând în etapa în care să avem un split pe top regiuni performante, renunțând la ideea de worldwide. 

Astăzi, avem o imagine clară asupra țărilor care au cel mai ridicat potențial de conversie, care sunt textele ce stârnesc atenția utilizatorilor dar și care sunt expresiile cele mai căutate de către publicul nostru țintă. 

Mădălina Morărescu, Senior PPC Specialist: „Una dintre cele mai mari provocări din această perioadă a fost să identificăm cele mai potrivite keywords pe care să le targetăm. Dacă anul trecut discutam despre o piață la început de drum și despre servicii pentru care publicul țintă încă nu conștientiza cât de mare este nevoia, anul acesta sesizăm creșteri de interes asupra tehnologiilor AI, cum este chatGPT. Într-o piață care peste noapte a devenit foarte competitivă, am reușit să ne consolidăm poziția și să rămânem focusați pe goal-urile noastre, drept dovadă și rezultatele obținute.” 

REZULTATE

+417.43% conversii

*conversii totale înregistrate – iunie 2022 vs. mai 2023

+213.71% CTR

*rata de click înregistrată – iunie 2022 vs. mai 2023

Analizând prima lună (iunie 2022) versus cea mai recentă lună (mai 2023), observăm o creștere de +417.43% la nivelul numărului de conversii iar, la nivelul ratei de click, creșterea este de +213.71%, ceea ce ne demonstrează, din nou, că am ajuns la un public mult mai interesat de serviciile oferite. 

Evoluția ratei de conversie a avut o pantă ascendentă, înregistrând un peak în perioada octombrie-noiembrie 2022, urmat de cel mai recent (și chiar mai considerabil) în luna mai 2023.

TESTIMONIAL CLIENT

„Partnering with the Canopy team for our PPC campaigns meant we could access the expertise needed to build and optimize our paid campaigns and strategy based on solid, data-driven analysis. We quickly saw improvements in traffic, click-through rates, and conversions that provided us with qualified leads within our target segments. I’m truly impressed by their commitment to delivering results, responsiveness, and constant support.”

Eugen Nedelcu, Growth Marketing Director – DRUID

Experiența de la EU Search 2023

În primăvara acestui an am participat la EU Search Awards – competiție pentru cele mai bune campanii PPC și SEO din Europa, la categoria Best Use Of Search – B2B (PPC) (Large), cu focus asupra creșterii numărului de lead-uri. În cadrul competiției, am discutat despre rezultatele obținute prin intermediul campaniilor de Search Ads, ajungând să fim nominalizați în marea finală pe lista scurtă a proiectelor înscrise, alături de branduri renumite din Europa.

Direcții pentru viitor

În perioada următoare ne vom concentra și pe activarea unor noi tipuri de campanii și canale de comunicare paid, care ne vor ajuta să ne completăm strategia. În main focus rămâne generarea de lead-uri, asigurându-ne că acestea sunt calitative, prin optimizarea permanentă a campaniilor, prin implementarea celor mai noi tehnologii de tracking dar și prin menținerea unei colaborări de nota 10.

Digital Bloom ediția a VI-a

Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?
×

Monthly catch-up Newsletter