Blog

Idei de Promovare Facebook Ads – 3 Direcții Strategice

Claudia Grigore • 01 martie 2021

Promovarea prin Facebook Ads este o modalitate eficientă de a te conecta cu potențialii tăi clienți într-un mod targetat și personalizat. De multe ori am primit întrebări legate de tipul campaniilor ce ar trebui folosite în promovarea Facebook Ads, pentru a vinde mai mult. Răspunsul nu este unul simplu și depinde de foarte mulți factori. 

Domeniul de activitate, notorietatea brand-ului, publicul tău țintă, planificarea ofertelor de marketing, evenimentele importante din industrie, alinierea cu promovarea pe celelalte canale de marketing sunt doar câteva aspecte pe care trebuie să le iei în calcul atunci când stabilești ce mix de campanii să folosești și în ce moment.

Doar ținând cont de toți acești factori poți crea o strategie complexă, cu tipuri de campanii care să se muleze perfect pe obiectivele tale de marketing.

În continuare voi detalia o structură de bază care, evident, poate și trebuie să fie dezvoltată și adaptată specificului business-ului.

Remarketing 

Un tip de campanie pe care eu îl consider esențial și nu ar trebui să lipsească din strategia de promovare online prin Facebook Ads este remarketingul și mai ales cel dinamic. 

Pentru aceste tipuri de campanie folosim liste cu utilizatori care au interactionat anterior cu site-ul.

Dacă vorbim despre remarketing dinamic, avem nevoie de un catalog de produse. Folosind acest element, putem afișa utilizatorului exact produsele pe care le-a vizualizat anterior în site. Se recomandă fie un anunț personalizat cu headline și description dinamice care să includă denumirea și prețul produsului, fie un diferențiator important cum ar fi cod-ul pentru reducere sau livrare gratuită.

Recomand utilizarea remarketing-ului clasic cu bannere atunci când promovați un eveniment special, cum ar fi 8 Martie sau Black Friday, anunțati o perioadă de reduceri sau campanii scurte de tip Flash Sales.

Eficiența va fi mai mare dacă în textul anunțurilor campaniilor de remarketing sau în banner (pentru campaniile clasice) va fi inclus un motiv în plus pentru care utilizatorul ar trebui să se întoarcă pe site și să comande. De exemplu o extra reducere, transport gratuit folosind un cod special sau pur și simplu faptul că stocurile se epuizează rapid.

Trafic nou 

Pentru a scala un business ai nevoie, evident, și de trafic nou. În această direcție putem folosi o gamă largă de audiențe de la interese la audiențe de tip lookalike.

Atunci când creezi o campanie de trafic nou trebuie să gandești în două direcții:

  1. Utilizatorul are nevoia respectivă 

Este în căutarea produsului pe care tu îl oferi, iar reclama ta trebuie să fie la locul potrivit în momentul potrivit. Anunțul trebuie să fie unul foarte bine targetat care să vină în întâmpinarea nevoii de cumpărare pe baza intereselor sale.

  1. Utilizatorul nu are nevoia, încă 😉 

Se întâmplă atunci când utilizatorul nu este în căutarea produsului, iar  achiziția se face emoțional. Pentru utilizatori există unul sau mix de triggere care îi determină să cumpere chiar dacă nu au nevoie de produs. De exemplu, în cazului unui articol de îmbrăcăminte, triggerul poate fi modelul deosebit sau prețul foarte mic comparativ cu calitatea, o reducere foarte mare sau un cod de transport gratuit.

Trebuie să testezi și să identifici care sunt cele mai importante motive de cumpărare ale publicul tău țintă.

Brand awareness

Nu poți scala eficient un business fără brand awareness. Deși acest tip de campanie nu aduce vânzări directe, ea contribuie la notorietatea brandului și joacă un rol important în funnelul de cumpărare. 

Îți permite să promovezi brandul către persoanele care nu au auzit de el încă sau care au auzit, dar nu sunt într-o fază avansată de cumpărare.

Ideal ar fi pe lângă bannerele clasice să utilizați în promovare și un video care să se axeze pe prezentarea brand-ului și nu pe vânzare.

Foarte important de luat în considerare este faptul că mulți utilizatori dau scroll în feed fără sunet. De aceea este un must ca video-ul de promovare să aibă subtitrare.

Personal, întotdeauna mi-au plăcut exemplele. Am înțeles și reținut informațiile mai bine în acest mod. De aceea, dacă vrei să afli mai multe, te invit să citești și articolul Tips & Tricks pentru Campanii Facebook Ads de Succes pentru un Magazin de Beauty. În cadrul acestui articol vei vedea detaliat și mult mai tehnic exemplificarea celor 3 direcții strategice, în campanii concrete din domeniul beauty.

Citește și alte articole asemănătoare:

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

contact@canopy.ro

0744 424 543

București, Str. Jean Louis Calderon, nr. 26, et. 2, ap. 2

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?