Cum ajungi la o audiență premium prin Facebook? Cum afli ce reclame aduc rezultate? Am câteva răspunsuri practice la unele dintre cele mai frecvente întrebări despre Facebook Ads.
Încă mai crezi că publicul tău țintă nu se află pe Facebook?
Let’s talk some business :).
Nu de mult mi-am dat seama că ajung să trec cu vederea multe reclame pe Facebook, pentru că pur și simplu nu îmi atrag atenția cu absolut nimic. Alte dăți însă, rămân captivată de reclamă și nici nu îmi dau seama că este anunț sponsorizat atunci când dau click și chiar finalizez o comandă. Cum este posibil? Printr-o targetare corectă, creativitate și o descriere bine pusă la punct cu ajutorul Facebook Ads.
Pentru că am acumulat diverse experiențe cu Facebook Ads și am văzut că sunt multe întrebări pe subiect, am câteva soluții care au adus rezultate în campaniile create de mine. Pentru că sunt multe întrebări, le-am grupat în două articole, așa că aici vei vedea prima parte.
Demersul a început pe pagina de Facebook a Canopy, și acolo vei găsi câteva sugestii și recomandări, urmărește hashtag-ul #goingup.
1. Cum ajungi la clienții premium
Sunt mai multe opțiuni. Eu îți recomand o modalitate care a funcționat cu succes în campaniile derulate de mine: lookalike pe baza de date a companiei.
În primul rând trebuie să dezvolți un profil cât mai detaliat al publicului tău, să determini ce înseamnă premium. Cine sunt cei interesați de brandul și produsele tale? Care sunt interesele clienților tăi actuali? Ce obiceiuri poți identifica la ei?
Să spunem că ai un magazin online de fashion, unde vinzi doar produse premium, de calitate superioară. Ai un portofoliu de clienți, știi câteva lucruri despre ei.
Cum ajungi prin reclamele create prin Facebook Ads la publicul tău premium? Realizezi audiențe lookalike plecând de la baza ta de date.
Pasul 1: Ads Manager – Audiences – Create New Audience – Custom Audience – Customer File
Pasul 2: Aici ai de ales între cele 3 variante: poți urca un document cu baza de date, poți importa din MailChimp sau include lista clienților în funcție de lifetime value (LTV). Îți recomand să testezi tabelele cu date despre LTV, sunt mai relevante și mai exacte pentru interesul tău.
După ce ai încărcat baza de date(mail-uri sau numere de telefon), selectezi Lookalike Audience în loc de Custom Audience, sursa fiind baza ta de date. Ca volum de audiență, alege Lookalike 1 pentru început, pentru a te asigura ca Facebook indentifică persoanele ce au aceleași interese și comportamente cu cele din baza ta de date.
2. Cum ajungi la clienții premium dacă nu ai o bază de date
Dacă nu ai o bază de date a clienților, fii creativ. Sunt aproape 10 milioane de conturi Facebook în România, sigur găsești aici și clienții tăi premium.
Probabil mulți folosesc doar recomandările Facebook ca interese. Think outside the box. Ce interese au? Ce device-uri folosesc? Cât de des călătoresc? Ce locuri frecventează?
Dacă mergi după o targetare clasică pe branduri celebre (ex. Gucci, Prada etc.) este relevant și suficient pentru publicul tău? Câți dintre cei care urmăresc astfel de pagini fac parte din publicul premium?
Joacă-te cu opțiunile de targetare oferite de Facebook:
De exemplu, poți targeta după marca și modelul telefonului pe care crezi că îl are publicul tău. Crezi că are un model mai vechi sau mai degrabă unul după ultimele trenduri? Apoi alege conexiunea 3G-4G și Wi-Fi, crezi că stă pe 2G?
Un alt comportament pe care îl poate avea un client din categoria premium este să călătorească frecvent sau să fie interesat să meargă la cele mai noi evenimente/concerte.
Ține minte că Facebook indentifică persoanele care au unul sau mai multe interese dintre cele pe care tu le selectezi. Alege cu grijă setările, încearcă să gândești precum clientul tău și să folosești opțiuni cât mai apropiate. Nu uita de vârsta, educație sau loc.
3. Cum ajungi la publicul din zona rurală
De multe ori mi-a fost pusă această întrebare.
Să spunem că ai o promoție de produse dedicate celor care trăiesc în zona rurală. Cum ajungi la ei? O opțiune la îndemână este să adaugi județul și să excluzi orașul sau orașele (fără varianta standard +25km).
De asemenea, nu uita să selectezi “People who live in this location”. Cu varianta standard ad-ul tău poate ajunge și la cei ce au trecut doar cu mașina prin zona respectivă și aveau Facebook-ul pornit.
4. Cum să nu îți plictisești clienții
Folosește cu încredere listele de excludere. Tocmai ai intrat pe un site, vezi peste tot bannere cu produsul respectiv și într-un final îl cumperi. După ce l-ai cumpărat, încă vezi bannere cu același produs. Cum evităm asta?
Folosește ca excludere lista de remarketing cu toți cei ce ajung pe Thank You Page. Astfel, te asiguri că remarketing-ul funcționează și clientul nu este iritat și ajunge să ascundă bannerele tale.
5. Folosește ofertele pe Facebook
Un mod bun și sigur de a atrage clienți și conversii este de a veni cu oferte și reduceri. Folosește-te de opțiunea Offer de pe Facebook. Arată cam așa:
Pentru a putea realiza o ofertă, trebuie să selectezi ca obiectiv al campaniei Consideration sau Conversions și să selectezi butonul de ofertă:
Personalizează oferta și vino cu discount-uri reale și atractive.
De ce să folosești opțiunea? Pentru că posibilul client primește atât notificare pe Facebook, cât și pe mail. Partea și mai bună? Facebook trimite notificare și după 24 de ore, pentru a îți reaminti dacă nu ai utilizat oferta. How cool is that?
6. TLDR – Too long, didn’t read!
Să nu uităm că Facebook este un canal de socializare, cu mult accent pe vizual, în care ai doar câteva secunde pentru a atrage atenția unui utilizator.
Dacă ai o postare cu o descriere lungă și neatractivă, pentru care utilizatorul trebuie să apese “Vezi mai mult”, atunci ai pierdut trafic.
Ai atenția utilizatorului timp de câteva secunde, chiar vrei să îl pierzi în rândurile de text sau mai bine să îi atragi atenția prin mesaje și imagini istețe?
În plus, pe telefonul mobil totul se vede mai mic decât pe desktop, așa că alege un text mai scurt și de impact, prin care să atragi atenția. Nu uita de call-to-action.
7. Menține textul din ad-uri sub 20%
Regula nu mai mult de 20% text pe imaginile din Facebook Ads e cunoscută. Facebook are tendința să afișeze anunțul mai puțin atunci când are mai mult text de 20% și să mărească costul per click.
Însă, Facebook are acest minunat tool de verificare a procentului de text de pe imagine și a modului în care va rula anunțul.
Poți profita de descriere pentru a transmite ceea ce era pe imagine sau să folosești un font mai mic.
8. Monitorizează conversiile. UTM – UTM Everywhere!
Facem campanii, ad-uri, însă care sunt cele mai relevante? De ajutor în monitorizare este UTM de la Google Analytics, un url builder prin care adaugi informații suplimentare despre un link. UTM (Urchin Trafic Monitor) este o modalitate prin care poți monitoriza sursele externe de trafic.
Prin UTM poți urmări în Google Analytics ce campanii și reclame au generat trafic prin Facebook.
Mulți ignoră butonul “Vezi Mai Mult/ See More” și nu îi pun UTM. Dacă unui client îi place un carusel pe care tu l-ai realizat, dar nu l-a convins nici un produs din cele afișate, e posibil să dea click pe butonul See More. Dacă nu folosești UTM și pentru acest buton, atunci nu poți indentifica dacă clientul a convertit din CPC sau alt canal.
BONUS
Folosește Facebook Analytics
Atrage atenția asupra prețurilor reduse
După cum ziceam, aici e doar prima parte, revin și cu alte răspunsuri. Între timp, dacă ai nelămuriri pe care vrei să le discutăm sau experiențe diferite, scrie-mi în zona de comentarii.