Cu toții ne-am obișnuit ca Spotify să fie acel loc unde ne refugiem în orice moment al zilei pentru a asculta piesele noastre preferate. Fie că folosim această aplicație în timpul programului de lucru, în timp ce ne pregătim cina, sau chiar în timpul antrenamentului de dimineață, Spotify e una din nestematele încă neșlefuite cu mare potențial printre platformele social media.
Spotify se bazează pe un aspect diferit în captarea audiențelor și anume audio engagement. Conform ultimelor statistici demarate la finalul anului 2020, toți utilizatorii platformei intră cel puțin o dată pe zi, petrec în medie 2.5 ore, iar rata de interacțiune cu ecranul device-ului în timpul în care sunt logați în aplicație este de 98%. Pe lângă asta, trendurile indică faptul că tot mai mulți utilizatori aleg să se îndrepte spre acest tip de platforme audio de la o lună la alta.
Te-am făcut curios? Ei bine, partea interesantă abia acum începe. Fie că dorești să familiarizezi audiența cu un brand nou intrat pe piață sau pur și simplu dorești să crești pe partea de notorietate, această platformă îți permite să fii cât de creativ îți dorești. Trebuie doar să-ți stabilești obiectivele pe care le vei atinge și opțiunile încep să curgă.
Dacă ești un brand la început de drum și obiectivul tău e un reach cât mai mare într-un interval de timp foarte scurt, sau doar vrei să crești pe partea de brand awareness, Spotify îți pune la dispoziție mai multe formate din care să alegi astfel încât mesajul tău să se potrivească și cu obiectivele campaniei tale.
STANDARD AUDIO
Acest tip de ad apare în momentul în care userul e activ în platformă și ascultă melodii din playlist. Ad-ul este in-stream și marele avantaj e ca avem o rată de share of voice de 100%. Acest tip ad este însoțit și de un banner cu un call to action atașat.
3D AUDIO
Dacă decizi să fii foarte creativ, te poți folosi de acest tip de ad ca să introduci userul în lumea brandului tău. Un exemplu foarte bun care îmi vine în minte este campania celor de la Volkswagen.
Prin intermediul sunetului 3D (atunci când sunetele se mișcă în jurul unui ascultător), Volkswagen a prezentat avantajul produsului de asistență rutieră pentru unul dintre cele mai recente modele, făcându-l pe user să se simtă el la volan.
Provocarea acestei campanii a fost promovarea celui mai nou feature Volkswagen UP în rândul adulților. În timp ce aceștia se află deja la volan.
Scopul a fost de a utiliza sunetul pentru a aduce la viață caracteristica de siguranță a Volkswagen UP, permițându-le ascultătorilor să se simtă ca și cum ar fi ei înșiși la volan.
S-a folosit tehnologia audio 3D pentru a imita funcția de asistență care avertizează șoferii atunci când virează la stânga sau la dreapta. Tehnica audio le-a permis să redea alerta pentru virare la stânga în urechea stângă, iar alerta pentru virare la dreapta în urechea dreaptă. Campania a dus la creșterea awareness-ului în ceea ce privește noul model Volkswagen UP, dar și la îmbunătățirea călătoriei pentru șoferii de pretutindeni, deoarece abordarea audio simplă, dar eficientă, a rezonat indiferent de limbă.
OVERLAY
Dacă scopul tău e să ai un impact vizual cât mai mare, îți recomand să folosești opțiunea de overlay banner. Acest tip de ad îți va permite să fii singurul brand care se afișează în acest ad slot pentru utilizator, unde poți opta pentru diferite call to action în funcție de obiectivele tale.
PLAYLIST PERSONALIZAT
Cine spune că doar cu anunțuri plătite poți crește în ochii utilizatorilor?
Într-o campanie destul de inteligentă, Barilla s-a alăturat echipei Spotify pentru a crea opt playlists perfecte pentru a găti pastele atât cât este nevoie, conform indicațiilor de pe ambalaj.
Playlist-urile au nume precum Boom Bap Fusilli și Pleasant Melancholy Penne. Vor rula fiecare pentru timpul necesar gătirii pastelor respective conform instrucțiunilor de pe cutie. Fiecare playlist durează între 9 și 11 minute, în funcție de pastele pe care le gătim și sunt însoțite de lucrări de artă atrăgătoare de la artiști recunoscuți la nivel internațional. Cei de la Barilla văd campania lor ca pe „Un temporizator de bucătărie propriu-zis pe Spotify care transformă așteptarea într-o șansă de a asculta muzică bună, de a te distra” ceea ce pentru mine, o mare amatoare de paste, nu poate fi decât extraordinar.
Pentru că ne plac provocările, la Canopy putem să te ajutăm cu o strategie de promovare pe acest canal și să alegem împreună ce tip de comunicare este potrivită pentru tine și business-ul tău.
Ți-am stârnit curiozitatea? Și business-ul tău poate fi prezent pe Spotify, deoarece putem admite faptul că este o platformă cu mare potențial.