studii
de caz

Cum am abordat si ce rezultate au avut 
campaniile noastre mai complexe.

Canopy x Chicco: Cum am crescut într-o lună ROAS-ul pe Meta până la 28% cu ajutorul campaniilor promoționale

Despre Chicco

Cu o istorie de peste 25 de ani pe piața românească, Chicco s-a impus ca brand de încredere, dedicat și devotat îngrijirii maternității și primilor ani de viață. Din 1996 și până în prezent, Chicco a devenit un reper în industria produselor pentru sarcină, nou-născuți și copii cu vârste de până la 6 ani. Prin gama sa variată de articole și accesorii, Chicco răspunde nevoilor fiecărei mămici și fiecărui copil, asigurându-le confort, siguranță și calitate în toate etapele creșterii. 

Provocări și obiective

Pentru că Chicco își dorește să fie mereu alături de cumpărători și să le ofere calitate la prețuri accesibile, în fiecare an la mijlocul Primăverii, este desfășurată o campanie unde clienții au posibilitatea de a achiziționa o varietate de produse cu până la 80% discount. Astfel, la Chicco Expo Week, disponibil atât în online cât și magazine, clienții vor putea găsi tot ceea ce au nevoie de la produse pentru maternitate, accesorii pentru bebeluși, la articole vestimentare și jucării educative pentru interior și exterior.

Campania promoțională anuală are un impact semnificativ în piață, conferind brandului Chicco un avantaj distinct față de competitori, nu doar prin calitatea, profesionalismul și varietatea de produse oferite, ci și prin exclusivitatea ofertelor speciale destinate clienților.

Chiar dacă campaniile nu s-au concentrat în mod specific pe obținerea vizibilității, notorietatea brandului a înregistrat o îmbunătățire semnificativă datorită abordării personalizate în piață. Acest progres a fost susținut de bannerele și textele interactive și convingătoare din ad-urile care au rulat în acea perioadă.

Soluție – Abordarea unei structuri etapizate și a unei targetări mid to lower funnel

Obiectiv – Conversions based on increasing ROAS

Strategia pe Facebook Ads s-a axat pe structurarea în două etape a perioadei Expo Week în anul 2023. Astfel, am avut o etapă de teasing, unde au fost anunțate promoțiile și prezentate sub forma unei serii de produse, pentru a stârni și capta interesul utilizatorilor. Acestora, le-a fost oferită posibilitatea de a se înscrie la newsletter-ul Chicco, gratificând consumatorul cu un extra discount și oferindu-i prioritate în momentul lansării promoțiilor Expo Week. Prin intermediul e-mail marketingului, campaniile a beneficiat astfel de o structură omnichannel.

Ulterior, în a doua etapă a lansării, ne-am concentrat pe segmentarea campaniilor în două perioade, anunțate pe parcursul desfășurării acestora în timp real. Acest aspect ne-a oferit un avantaj, generând un impuls psihologic asupra utilizatorilor, deoarece cumpărătorii sunt mai înclinați să achiziționeze un produs când perioada promoțională este mai scurtă, comparativ cu o perioadă promoțională mai lungă. 

Urgentarea, reprezintă astfel un concept important în campaniile de digital marketing, deoarece influențează comportamentul și deciziile cumpărătorilor într-un mod eficient. Tocmai de aceea, atunci când oferim o perioadă limitată de timp pentru a profita de promoții sau reduceri, creăm un sentiment de urgență în mintea cumpărătorului.

Astfel, exista probabilitatea ca acesta să reacționeze prompt și să finalizeze achiziția înainte ca perioada promoțională să se încheie, temându-se să nu piardă oportunitatea de a obține produsul dorit la un preț avantajos. Utilizarea acestei strategii stimulează astfel rata de conversie și scade abandonul coșului de cumpărături.

Ce tip de campanii & creative am folosit și ce audiențe am targetat

Campaniile Chicco Expo Week, prin targetarea folosită, au ajuns atât la un trafic nou, bazat pe interese, cât și la unul aflat în partea inferioară a funnelului de marketing, care a fost mai înclinat să convertească, folosind atât campanii de tip catalog cât și campanii de remarketing. În cadrul acestora am folosit atât bannere statice, carousel ads cât și catalog placements care preiau Feed-ul promoțional de produse. Pentru a asigura o acoperire cât mai mare, am folosit și campanii de tip Advantage+ Shopping, care se axează pe machine learning-ul platformei și care este optimizată spre obținerea celor mai bune rezultate, generând creative personalizate în funcție de istoricul și comportamentul utilizatorului.

Rezultate 

2800% ROAS on Meta Ads 

670,000 Impressions on Meta Ads

+4.47% CTR

Testimonial client

„Colaborarea noastră cu echipa Canopy a fost mereu una productivă și suntem în continuare încântați de profesionalismul și competența echipei. Încă de la începutul colaborării, am reușit să împărtășim o viziune comună, pe baza căreia am implementat strategia de marketing care ne-a permis să atingem obiectivele propuse și să depășim KPI-urile stabilite. Cu o abordare meticuloasă, echipa Canopy ne-a susținut în demersurile noastre de creștere și consolidare pe piața și sunt încrezător că o va face în continuare.” Sebastian Vasile, E-Business Development Coordinator, Chicco.ro

Impactul în piață a fost unul garantat, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Astfel, valoarea ROAS-ului din luna anterioară s-a dublat, înregistrând o creștere de peste 100%. Această creștere a fost susținută de strategia abordată, optimizarea constantă a conținutului și de mixul de creative folosit pe Facebook Ads.

Digital Bloom ediția a VI-a

Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?
×

Monthly catch-up Newsletter