Blog

Ce tool-uri utilizăm pentru a „spiona” concurența?

Andreea Goloiu • 31 martie 2022

Analiza concurenților evaluează punctele tari și slabe ale brandului tău și ale concurenților tăi din aceeași industrie. Indiferent de nișă, din strategia de marketing nu ar trebui să lipsească analiza competiției, acest lucru te ajută să te raportezi în piață, să înțelegi mai bine publicul țintă, numărul de linkuri care te va ajuta pentru o mai bună clasare în search organic și ce termeni să alegi.

În acest sens, avem la dispoziție o serie de tool-uri, unele gratuite, altele accesibile în baza unui abonament.

PERFORMANCE

  1. Probabil cel mai simplu de identificat este Google Trends, care analizează popularitatea brandului în Search în funcție de regiune, perioada, canalul și industria. În plus, poți analiza diferite keywords în anumite intervale de timp pentru a vedea fluctuația căutărilor. 
google trends
Google trends
  1. Prin platforma Google Ads avem acces la nivel de campanie la secțiunea de Auction Insights, care îți permite să compari propriile performanțe cu cele ale altor brand-uri care participă la aceleași licitații ca tine. Aceste informații vă pot ajuta să luați decizii strategice cu privire la licitație și buget, întrucât veți afla care sunt elementele eficiente și ce oportunități de sporire a performanței pierdeți. Raportul este disponibil pentru campaniile de Search și Shopping.
  2. Un alt tool la care avem acces prin Google Ads este Keyword Planner de unde poți genera cuvintele cheie pentru campaniile tale sau site/ blog.
Keyword Planner

Acest tool îți oferă 2 opțiuni: să descoperi cuvinte relevante noi prin adăugarea unui URL/domeniu, care extrage din URL-ul furnizat termeni noi sau alegi cuvintele pe care le consideri de bază pentru tine și vei obține informații pentru acele cuvinte. În ambele variante datele prezintă schimbările la nivel de piață, volumul de căutări pe lună, concurența pe termeni, numărul de afișări în raport cu volumul de căutări, etc.

exemple căutări
  1. SEMrush este unul dintre cele mai bune instrumente pentru analiza concurenților atât la nivel de SEO, cât și în digital marketing. Printre multitudinea de informații pe care o oferă, vei găsi detalii cu privire la domeniul pe care l-ați introdus, informații pe căutările organice, backlink-uri, cuvintele cheie de top care trimit domeniului cel mai mult trafic, pozițiile organice, principalii concurenți, numărul de pagini indexate, suprapunerea audiențelor, procentajul de buget alocat pe diferite platforme, etc. În funcție de abonament, avem acces și la un pick asupra reclamelor utilizate de competitori.
  2. SpyFu este un alt instrument pentru a identifica cuvintele cheie și anunțurile cele mai profitabile ale concurenței, atât pentru reclame, cât și organic. La fel ca și SEMrush, pentru a obține informații cât mai complete este nevoie de domenii cu un trafic mai mare, de unde putem obține despre fiecare cuvânt cheie, ranking organic al cuvintelor.
  3. ​​Adbeat identifică insights cu privire la strategia de publicitate online a concurenței tale, astfel că înveți ce funcționează pentru ei și ce nu.
  1. Similar Web – îți oferă acces la date din mediul online, precum rank-ul site-ului, dar și metrici extrem de relevanți despre competitori, precum: sursele de trafic, proporția de trafic organic vs. plătit, interesele publicului și date despre principalele subdomenii.
surse trafic

8. Ubersuggest are disponibilă și o extensie Ubersuggest pentru Chrome, astfel încât poți obține date despre cuvinte cheie și trafic în timp ce navighezi pe Internet. Cu ajutorul lui vei afla care este traficul organic lunar al site-ului analizat, cuvintele cheie pentru care rankează și care sunt paginile pe care s-a focusat în campania SEO sau PPC de-a lungul timpului, dificultatea cuvintelor cheie pe care vrei să le utilizezi în promovare. Îți oferă un start în realizarea unei analize a competiției.

9.  Moat by Oracle este probabil cel mai mare motor de căutare pentru reclamele din mediul digital. Este un instrument foarte util pentru a te inspira asupra bannerelor pe care le utilizează competiția. Fiind de utilizare globală, ai nevoie ca brandul pe care îl cauți să fie worldwide. Poți chiar crea alerte de notificare atunci când un brand lansează o nouă reclamă.

bannere concurenți

10.  BuiltWith te ajută cu date despre instrumente și tehnologii în procesul de automatizare digitală. Dacă te întrebi care sunt tehnologiile pe care le folosesc competitorii tăi în website-urile lor pentru a-și simplifica munca, atunci cu BuiltWith vei vedea tehnologiile pe care competitorii tăi le folosesc în construcția website-urilor, măsurarea rezultatelor sau pentru automatizarea proceselor de marketing. Poți afla date precum: ce unelte folosesc pentru măsurarea traficului, coduri de tracking folosite, plugin-uri, ce CMS utilizează, platforma de e-commerce folosită, sistemele de email marketing, etc.

11.  iSpionage este un alt tool de cercetare a  analizei concurenței tale și urmărirea anunțurilor. Platforma te ajută să identifici principalii concurenți în Google Ads. Vei afla cu aproximație bugetul pentru căutarea plătită și organică, puteți vedea reclamele publicate și paginile de destinație și veți afla bugetul PPC lunar aproximativ. Acest tool este disponibil pentru business-urile din USA, UK, CA și AU.

competitori

SOCIAL MEDIA

1. BuzzSumo este un bun început într-o strategie de marketing prin analizarea performanței conținutului produs de competitorii tăi și este util în special pe partea de content marketing. Vei vedea care sunt cele mai de succes produse ale lor și cum au performat acestea în diverse canale de social media.

2.  Sparktoro este utilizat pentru comparația avatarului în business, în zona de social media. Vei avea acces la informații precum: tag-urile pe care publicul le folosește și le interacționează, concurența din zona social media, influenceri urmăriți de public, cuvintele și link-urile pe care le distribuie, conturi pe care le urmărește publicul.

3.  Feedly te ajută cu auditarea strategiei de blog, în timp ce instrumente precum Awario pot avea grijă de concurenții dvs. pe social media, pentru că în majoritatea cazurilor, strategia de conținut a concurenților este împărțită între profilul de social media și platformele de conținut (blog sau video).

4. Facebook ne pune la dispoziție secțiunea de Page Transparency, cu ajutorul căreia putem observa cu ce reclame rulează competitorii în social media, tone of voice utilizat, dar și vizualurile folosite. 

Page transparency

5. Mention & Quintly, analizează prezența competitorilor tăi pe platformele de Social Media. Folosind opțiunile la dispoziție poți urmări discuțiile din social media despre brandul tău și al competitorilor. Aceasta include analiza sentimentelor, monitorizarea concurenților și multe altele.

        Mediul online dispune de o diversitate mult mai mare de instrumente, iar ele variază în funcție de regiune, tipul de business, dar și obiective și strategia de promovare. Pentru fiecare ramură din digital marketing, fie email marketing, content, social media, PPC, SEO, influencer există anumite tool-uri unele mai potrivite decât altele. 

        A avea concurenți nu este o situație atât de tristă, mai ales dacă urmărești și ai o evidență a strategiilor tale și ale concurenților. Pentru a face acest lucru, probabil că nu veți avea nevoie de toate seturile de instrumente de analiză competitivă de mai sus, în schimb, poți alege instrumentul care îți furnizează suficiente informații si te va ajuta să vă îndepliniți obiectivele afacerii.

Citește și alte articole asemănătoare:

AI in PPC

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?