Pe 15 noiembrie 2020 a avut loc lansarea oficială a YouTube Select. Acest eveniment fiind marcat de un super party online la care am luat parte și noi, cei din echipa Canopy.
După lansare s-a generat o serie de reacții și întrebări, atât din partea brand-urilor care doresc promovare, cât și din partea creatorilor de conținut. Ce este, cum funcționează sau cum poate un creator de conținut să ajungă în selecția YouTube sunt doar câteva dintre întrebări. Dar să luăm lucrurile pe rând.
Ce este YouTube Select
Este o modalitate de a cumpăra publicitate similară celei de la TV. Reclama va apărea doar în timpul vizionării de către utilizatori a unui conținut premium, cu număr mare de vizualizări.
Cum funcționează
Un algoritm selectează creatorii de conținut relevanți. Brand-urile pot accepta selecția sau pot opta pentru a șterge anumiți creatori.
Canalele sunt ierarhizate după popularitate și retenția audienței și are la bază date legate de interacțiune și timp de vizionare.
Pachetele pot fi rezervate direct din platformă, la un CPM fix.
Formatele sunt cele clasice de branding: TrueView In Stream For Reach, Bumper și Non Skip (15 secunde).
Categoriile de conținut
Categoriile de conținut sunt împărțite după cum urmează: Science & Education, Food & Recipes, Beauty & Fashion, Wellness & Fitness, Home & Garden, Top RO Creators, Automotive, Top RO Music și Gaming.
În funcție de conținut audiențele sunt diferite și au anumite particularități. Un exemplu relevant este categoria Food & Recipes. Un procent de 43% din conținut este vizionat de bărbați, distribuția pe grupe de vârstă fiind uniformă.
Un alt exemplu este categoria Science & Education, unde 34% din timpul de vizionare este înregistrat de grupa de vârstă 18-24 ani.
Avantajele
Principalul avantaj al YouTube Select este mediul complet sigur. Brand-urile vor avea acces la setări avansate de siguranță. Se vor afișa doar în cadrul unui conținut video care a fost verificat de două ori, automat și de către moderatori.
O serie de alte avantaje sunt:
- Afișarea se face doar pe canalele selectate, astfel targetarea este mai relevantă
- Conform studiilor Google s-a înregistrat o creștere în ceea ce privește notorietatea brand-ului
- Costul este fix, se plătește la mia de afișări
- Oferă posibilitatea de a selecta conținutul
- Flexibilitate în ceea ce privește rezervarea pachetelor, se face simplu din platformă
Cum poate un creator de conținut să ajungă în selecția YouTube?
Răspunsul este simplu: să genereze conținut de calitate, care să atragă un anumit tip de utilizator. Timpul petrecut și interacțiunea sunt doi indicatori esențiali în definirea calității conținutului.
Dacă în anul 2021 îți dorești să creezi un brand puternic care să rămână în mintea publicului relevant pentru tine YouTube Select este un “must” în materie de promovare online.
Dacă ți-a plăcut acest articol poți citi și „YouTube Ads: Cum poti crea content Unskippable„