Strategia ta de marketing online conține și campanii de YouTube? Dacă răspunsul este da, atunci ești în locul potrivit pentru a învăța 7 bune practici în YouTube Ads. Dacă nu ai inclus până acum acest tip de campanie în comunicarea ta online, cu siguranță la finalul acestui articol îți vei dori să setezi prima ta campanie de YouTube.
YouTube Ads nu înseamnă doar awareness. Într-adevăr, scopul principal al acestui tip de campanie este creșterea vizibilității, a gradului de notorietate și generarea de trafic pe website. Totuși, un bun specialist de marketing știe că YT Ads înseamnă și conversii directe în site, mai ales dacă video pe care îl folosești este de impact (află aici de ce este important contentul video).
În continuare, vom discuta despre o serie de bune practici de care este bine să ținem cont în momentul în care includem în strategie campanii de YouTube.
Integrarea cu feed-ul de produse
Dacă ești un e-commerce, strategia ta trebuie să conțină neapărat și o campanie de YouTube cu feed de produse. Este același feed de produse setat în Merchant Center, pe care îl folosim și în campaniile de Performance Max.
Cum se va afișa? Alături de video, de regulă sub acesta, vor apărea pe ecran produsele noastre. Astfel, utilizatorul va putea vizualiza o parte dintre produse iar astfel rata de interacțiune a acestuia cu ad-ul nostru va crește considerabil. Nu doar că vom acoperi un spațiu mai mare pe ecran, ci vom rămâne cu siguranță memorabili.
Audiențe Light TV Viewers
În România, audiența de Light TV Viewers numără aproximativ 2.7 milioane de persoane iar segmentele principale de vârstă sunt 18-24 alături de 25-34.
Chiar dacă suntem un brand cunoscut, cu bugete mari, ce rulează reclame pe TV, cu siguranță ne dorim să ajungem și la oamenii care se uită foarte puțin la televizor. În acest caz, avantajul YouTube Ads este dat reach-ul mai mare și mai ușor de optimizat dar și de posibilitatea de a avea control asupra frecvenței de afișare.
Frequency Capping & Optimised Targeting
Dacă tot am amintit despre frecvența de afișare, trebuie să știm că putem alege de câte ori ne dorim să ne afișăm anunțul pentru un anumit utilizator într-un interval de timp stabilit. Setarea unui frequency capping este importantă deoarece ne dorim ca brandul nostru să devină memorabil, nu agasant.
O bună practică în această situație este utilizarea unei campanii video bazate pe ad sequence. Prin acest mod, rămânem în mintea utilizatorului însă îi oferim de fiecare dată informații noi cu ajutorul cărora îl vom atrage mai aproape de conversia finală.
Un alt aspect de care este bine să ținem cont atunci când setăm o campanie de YouTube este activarea de optimised targeting. Aceasta ne permite să ne afișăm și către o serie de utilizatori predispuși să convertească, profilul acestora fiind creat pe baza modului în care arată un utilizator care deja a convertit (se bază pe real-time conversion data).
Connected TV & Audiențe Co-Viewing
Un alt avantaj al campaniilor actuale de YT este afișarea pe dispozitive de tip Connected TV. Potrivit statisticilor, un sfert din watchtime-ul din YouTube este înregistrat pe CTV. Cifrele sunt în creștere, estimând ca până în 2025, CTV să reprezinte 50% din watchtime.
În plus, aproximativ 15-20% dintre persoanele care urmăresc conținut pe CTV au parte de experiență de co-viewing (se uită la același ecran alături de alte persoane). Acest lucru se traduce printr-un reach mai mare fără costuri suplimentare.
Excluderi de plasamente & topics
Așa cum ziceam mai sus, ne dorim ca brandul nostru să fie memorabil, să ofere utilizatorului o experiență pozitivă. Pentru a ne asigura de acest lucru, este necesar să excludem plasamentele irelevante dar și topic-urile ce nu sunt de interes pentru noi. Dacă nu suntem un brand ce comercializează produse pentru copii, cu siguranță nu o să ne dorim să ne afișăm pe canale de YT cu content pentru aceștia.
Măsoară succesul
Vrei să vezi ce creative performează mai bine? Sau care este percepția utilizatorilor despre tine? Sau poate vrei să aflii cât de memorabilă a fost reclama ta? În acest caz îți recomand să realizezi un Brand Lift Study. Acest experiment are la bază două grupuri, unul construit pe baza utilizatorilor care au văzut ad-ul video (grup expus) iar celălalt pe baza utilizatorilor care ar fi putut să vadă anunțul (grup de control).
Video Builder
Dacă nu ai încă un video pe care să îl promovezi pe YouTube, poți să creezi foarte rapid și ușor unul cu ajutorul Video Builder. Acest tool te ajută să realizezi video promoționale pe baza creativelor pe care tu le încarci. Te va ajuta cu siguranță să faci primii tăi pași în YouTube Ads.
În cazul în care îți dorești un video de impact, realizat în concordanță cu obiectivele tale, îți recomand să arunci un ochi peste oferta noastră de spoturi video și animații.
Acum că știi toate aceste lucruri, ești gata să rulezi campanii de YouTube Ads ca un profesionist. 😊 Și pentru că îmi doresc să ai cele mai bune rezultate, îți mai ofer un pont: adaugă în strategia ta și campanii Discovery, funcționează grozav alături de VAC. Poți afla mai multe despre bunele practici în campaniile Discovery în acest articol.