Blog

Waze Local Ads: Cum aduci utilizatorii la tine prin campanii dedicate

Cristian Mincă • 09 iulie 2019

“Waze nu te pune doar pe hartă. Cu Waze TU ești destinația.”

Știm deja ce este Waze și cum funcționează pentru șoferi. La momentul actual, România are aproximativ 2 milioane utilizatori pe Waze, iar acest număr crește în fiecare an. Rapoartele ne arată că utilizatorii români petrec în aplicație aproximativ 7 ore în fiecare lună. Waze este prezent în +185 țări și are peste 110 milioane useri. În spatele aplicației, găsim o platformă destul de complexă, ce emite rapoarte zilnice, astfel încât utilizatorii să fie mereu la curent cu drumurile, zonele în construcție și, cele mai importante pentru șoferi, ambuteiajele și traficul greu în timp real. În USA, Waze te ajută chiar să eviți anumite zone afectate de furtuni sau calamități naturale și te poate ajuta să găsești un centru de evacuare. De curând, Canopy a avut plăcerea de a cunoaște echipa Waze Local din Franța, având astfel parte de un training intern și suport premium pentru clienții noștri. Noi am început deja să testăm tool-urile Branded PIN și #Search de la Waze Ads și putem spune că suntem încântați. 🙂

Cum ne promovăm prin intermediul Waze Local?

Waze ne pune la dispoziție două planuri de promovare online:

  1. Starter

Acesta este planul standard de promovare, ce permite business-ului să apară pe hartă atunci când un utilizator îl caută. Putem introduce un PIN pentru maxim 10 locații, iar utilizatorii au parte de suport doar prin email. Este important să știm că la varianta Starter, Waze permite utilizatorilor să își introducă doar datele cardului. Cu această variantă nu puteți beneficia de factură fiscală pentru firmă, prin introducerea datelor de facturare (ex.: CIF).

  1. Plus

Noi recomandăm varianta Plus. Prin care avem la dispoziție mai multe features, suport live, telefonic și email. Acest plan de promovare începe de la $3,000 pe lună, prin care putem beneficia de Account Manager dedicat, până la 50 locații cu PIN & Search promovate, reclame Zero-Speed Takeover și posibilitatea de facturare (invoice billing).

De ce să alegem varianta Plus?

Așa cum spuneam mai sus, această variantă beneficiază de multe opțiuni pe care varianta Starter nu le are. Iată câteva din cele mai importante:

  • Zero-Speed Takeover

Ne permite să afișăm bannere utilizatorilor de Waze care staționează la semafoare (după 4 secunde). Prin intermediul acestui tip de promovare, avem și o targetare mai amplă, în funcție de domeniul de activitate al business-ului.

Spre exemplu, îi putem targeta pe cei care conduc de mult timp (3-4 ore) și îi putem întâmpina cu o reclamă la energizante sau o cafea bună.

Acest tip de targetare funcționează foarte bine și în industria hotelieră, targetând utilizatori care conduc de câteva ore bune și se apropie de un oraș unde se află hotelul vostru. Astfel, îi puteți întâmpina cu o reducere de Last Minute pentru un mic popas.

  • Geographic & Time Scheduling

Spre deosebire de varianta Starter, aici putem targeta în funcție de locația utilizatorului, zile ale săptămânii și ore. Ușor de gestionat unde și când va apărea reclama noastră.

Dacă aveți o pensiune, spre exemplu, în zona Pârâul Rece, puteți targeta utilizatorii care călătoresc spre Râșnov sau Poiana Brașov cu o ofertă de cazare. Este posibil ca aceștia să aibă deja o rezervare, însă oferta voastră va ajunge la ei și o pot lua în considerare pentru data viitoare. Sau pot fi surprinși de oferta voastră și să vină direct la voi.

În funcție de tipul campaniei, putem seta un Call-To-Action ca: Vezi Oferta sau Salvează Locația. După interacțiunea cu butonul de CTA, se poate trimite automat un mesaj utilizatorului, ce va intra direct în căsuța de Inbox,  cu oferta și mai multe detalii despre pensiune și serviciile sau dotările voastre: piscină, terasă, etc.

  • Account Manager Dedicat

Waze Account Manager este platforma pusă la dispoziție de Waze pentru agențiile care gestionează mai multe conturi, pentru mai multe business-uri, cu una sau mai multe locații. Canopy este una dintre agențiile partenere Waze cu care puteți colabora. Hai să discutăm despre promovarea business-ului tău prin intermediul Waze Ads. Prin intermediul acestei platforme, la fel ca Google Ads, agențiile pot crea și optimiza campanii de tip Branded PINs, #Search, Zero-Speed și multe altele.

Cum putem aduce clienții în magazin?

Mai jos, un exemplu de strategie de care trebuie să ținem cont:

  • Influence
  • Motivate
  • Plan

WAZE Academy

Dacă ești agenție și dorești să îți dezvolți cunoștințele despre promovarea online pe Waze, poți aplica aici pentru a obține certificarea și badge-urile pentru cele două cursuri Waze Ads Fundamentals și Waze Ads Advanced. Noi deja ne mândrim cu această certificare.

Citește și alte articole asemănătoare:

universul digital

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?