Te-ai întrebat vreodată cum poți lucra mai eficient în platforma Google Ads? Știm cu toții că timpul este cea mai prețioasă resursă, așa că trebuie să profităm din plin de timpul pe care îl avem și să fim eficienți 😊.
De-a lungul timpului, ca specialist PPC, am învățat câteva tips&tricks în platforma Google Ads, care m-au ajutat să lucrez mai eficient și mai rapid. Bineînțeles, putem utiliza și Google Ads Editor, însă dacă vrei să vezi live ce se întâmplă în cont, îți recomand să citești în continuare acest articol.
1. Copy – Paste direct în platformă
Știai că poți utiliza clasicul copy-paste și în Google Ads? Spre exemplu, ne dorim să adăugăm bannere noi în campaniile de Display, însă nu ne dorim să urcăm manual bannerele (identice fiind) în fiecare campanie pe rând.
Ceea ce putem face, este să dăm copy-paste dintr-un grup în altul: Urcăm bannerele în grupul dorit, le selectăm, click pe Edit, iar mai apoi Copy.
Ulterior accesăm grupul în care dorim să le adăugăm, iar lângă tab-ul cu filtre și sortări vom vedea un buton de Paste. Dăm click pe el și tadaaam, am câștigat timp prețios.
Același lucru îl putem face și pentru anunțuri de tip text, ad group-uri întregi, chiar și campanii.
2. Modificare anunțuri în bulk
Ai avut vreodată nevoie să modifici un cuvânt sau un grup de cuvinte dintr-un număr mare de anunțuri? Dacă da, sper că nu ai făcut modificarea manual. În caz de ai făcut-o, îți voi arăta acum un truc simplu și rapid prin care poți modifica foarte ușor orice anunț de tip text, fie el și responsive.
În primul rând, selectăm anunțurile pe care dorim să le modificăm, click pe Edit iar apoi pe Change Ads.
Selectăm tipul de anunț pentru care dorim să facem modificarea, iar apoi bifăm dacă vrem editare sau înlocuire (sau chiar adăugare text nou). După ce introducem modificările, dăm Apply iar anunțurile se vor actualiza.
3. Label pentru anunțuri, grupuri și campanii
Atunci când ai în cont un număr mare de anunțuri, grupuri sau campanii, devine dificil să le urmărești pe toate și să le optimizezi. Pentru a avea un control foarte bun asupra acestora, îți recomand să utilizezi etichete (Labels).
Selectăm anunțurile dorite, click pe Label (lângă butonul de Edit cu care deja ne-am obișnuit) iar mai apoi click pe Create label. Denumim eticheta cât mai sugestiv pentru noi, apoi dăm Apply.
La ce ne ajută aceste Labels? Ei bine, putem pune filtre foarte ușor după ele sau putem adăuga reguli automate.
Nu știi ce sunt filtrele sau regulile automate? Dă-mi voie să-ți explic în continuare 😊.
4. Filtre și sortări
Google Ads ne permite să filtrăm și sortăm rezultatele după o serie variată de indicatori și metrici. Deasupra anunțurilor vom vedea un buton de Add filter care, la click, deschide un meniu din care ne putem selecta metricii doriți, inclusiv aspecte ce țin de Labels (așa cum am văzut mai sus).
5. Reguli automate
Cu siguranță ai avut nevoie să pornești sau să oprești campanii la miez de noapte sau în weekend. Nasol, nu? Regulile automate fac asta pentru noi mult mai ușor 😊.
Tot ce trebuie să facem este să accesăm tabl-ul de Tools&Settings și să dăm click pe Rules.
Aici vom da click pe + și ne vom crea propria regulă. Putem adăuga reguli la nivel de campanii, grupuri, anunțuri, topics, audiențe și multe altele.
Ulterior, va fi necesar să completăm câteva detalii despre regulă (ex: denumire, acțiunea dorită, când va rula, ce modificări se vor face în cont, etc.). Cel mai cool aici este că poți selecta să primești pe adresa de e-mail status cu regula setată, când rulează și dacă au fost probleme. Astfel, în loc să pierzi timp prețios făcând setările în cont, îți va lua doar 30 de secunde să îți verifici adresa de e-mail.
Sunt convinsă că aceste trucuri te vor ajuta și pe tine. Gestionarea eficientă a timpului trebuie să fie prioritară pentru noi toți, chiar dacă suntem la început de drum în lumea PPC-ului sau jonglăm cu cifrele de mult timp 😊.