Pe măsură ce vara se apropie, listele cu dorințe ale utilizatorilor online devin din ce în ce mai populate cu produse și servicii specifice acestui sezon. Fie că vorbim despre articole vestimentare, produse împotriva caniculei ori de destinații hot ale momentului, vara este sezonul perfect în care campaniile de PPC trebuie să fie „în formă” și axate pe creșterea numărului de conversii.
Chiar dacă specificul tău de business nu este întocmai unul bazat pe produse specifice sezonului estival, este important să introduci în strategia PPC campanii stabilite în mod corect. Prin intermediul acestora vei reuși să readuci în atenția potențialilor clienți produsele și serviciile pe care le ai, în raport cu tendințele fierbinți ale momentului.
Așadar, iată câteva sfaturi și trucuri care te vor ajuta vara aceasta să maximizezi impactul campaniilor tale și să te diferențiezi de concurență:
Reîmprospăteză-ți întregul portofoliu creativ
Când vine vara, nu numai garderoba ta are nevoie de un refresh. Bannerele și copy-urile campaniilor pe care le ai în conturi trebuie, de asemenea, actualizate. Fie că alegi să faci campanii dedicate acestui sezon, fie că nu, este necesar ca bannerele să fie cât mai specifice, plasând produsele într-un decor specific sezonului, în culori vii și contrastante, în timp ce textele ar trebui să fie alcătuite din expresii cât mai captivante pentru utilizator.
De asemenea, în funcție de obiective, un mare accent trebuie pus și asupra materialelor tip content video. Recomandăm să le folosești în campaniile din această perioadă, deoarece utilizatorii sunt mai dispuși să urmărească conținut video și dispun de mai mult timp pe care aleg să-l petreacă în mediul online.
Mobile first
Cum am menționat anterior, în sezonul estival oamenii petrec foarte mult timp în mediul online, fiind mai activi decât în alte perioade ale anului. Chiar dacă se bucură de activități în aer liber sau călătoresc, majoritatea utilizează telefoanele mobile pentru a rămâne conectați.
De aceea, este esențial ca toate reclamele să fie optimizate pentru dispozitivele mobile, astfel încât să poți ajunge la publicul țintă în mod eficient. În plus, asigură-te că website-ul este și el optimizat pentru mobil. Astfel, vei putea oferi utilizatorilor o navigare eficientă și vei minimiza bounce rate-ul.
*Pro Tip – În cazul în care bugetul îți permite, poți testa și o campanie exclusivă pentru acest tip de dispozitive, care să aibă un plus de buget de minim 25% față de campaniile din cont. Câteva săptămâni vor fi suficiente pentru a putea obține date cu privire la modul în care acestea performează.
Folosește metode de targetare prin cuvinte cheie specifice
Dacă afacerea ta este bazată pe anumite produse sezoniere care se pliază perfect anotimpului călduros, este crucial să-ți ajustezi strategia de targetare în campanii, astfel încât să fie implementată în mod corect. De aceea, este recomandat să utilizezi cuvinte cheie specifice, care să includă căutările oamenilor din această perioadă.
Spre exemplu, un business care vinde încălțăminte poate cu ușurință să fie afișat în căutările publicului său țintă, folosind targetarea prin cuvinte cheie precum: „încălțăminte pentru vară”, „sandale pentru femei”, „pantofi pentru vară”, șamd. Tocmai de aceea recomandăm ca în optimizarea campaniilor să revizuiești lista de cuvinte cheie și să fie efectuat un research, pentru a introduce noi cuvinte în listele existente deja.
*Pro Tip – păstrează afișarea cuvintelor cheie pe [exact] doar pentru campaniile de brand și utilizează în rest „phrase type” pentru a avea posibilitatea de a apărea în toate căutările relevante ale utilizatorilor, la care încă nu te-ai gândit.
Utilizează termene-limită în campanii
Încă un deadline? Da, da, ai auzit bine!
Chiar dacă există cumpărători care analizează și fac research pentru produsele pe care vor să le achiziționeze vara aceasta, structurarea ad-urilor din campanii trebuie să conțină elemente care generează utilizatorilor dorința de a nu rata achiziționarea produsului.
Acest fenomen este cunoscut drept FOMO (Fear of Missing Out), care este resimțit prin teama de a rata o experiență sau o oportunitate semnificativă. În contextul marketingului digital, FOMO este folosit pentru a stimula consumatorii să acționeze rapid și să profite de oportunități limitate.
Prin urmare, prin includerea de asset-uri precum numărători inverse, sitelinks cu oferte, extensii promoționale sau de preț, vei obține un avantaj în plus în strategia ta.
Last, but not least
Un ultim aspect foarte important de luat în calcul în momentul conturării strategiei de PPC pentru vara aceasta este reprezentat de conținut. Ia în calcul includerea campaniilor de remarketing, deoarece prin intermediul acestora, utilizatorii care au interacționat anterior cu produsele sau serviciile businessului tău și, poate, sunt deja clienți ai brandului, fiind în ipostaza de a face mai multe cumpărături în perioada aceasta sau dorindu-și o vacanță inedită, să fie retargetați pe parcurs cu noi produse sau servicii.
De asemenea, dacă contul tău beneficiază de istoric și ai deja o bază de utilizatori pe care să îi remarketezi, utilizează o modalitate de abordare familiară lor, cu care aceștia au mai interacționat și care știi că îi va convinge să apeleze din nou la serviciile și produsele tale, bineînțeles incluzând aspectele sezoniere menționate anterior.
Concluzie
Pe scurt, putem spune că vara reprezintă o oportunitate fantastică de a-ți crește afacerea și a obține rezultate remarcabile prin intermediul campaniilor PPC. Tocmai de aceea, strategia abordată trebuie să conțină ultimele tendințe în materie de PPC și să fie în conformitate cu trendurile din piață.
Deci, personalizează-ți strategiile pentru a te conecta cu publicul într-un mod relevant și captivant, doar așa vei reuși să transformi simpli utilizatori în clienți fideli. Pune accent pe creativitate, atenție la detalii, adaptabilitate și garantat vei obține rezultatele dorite.
Marketeers don’t forget your sunscreen and make it a summer to remember for your clients!