Cum ar arăta o autostradă construită de Steve Jobs? Câte autostrăzi am avea în România dacă tu ai fi responsabil de acest proiect?
Răspunsurile nu au legătură cu autostrăzile, ci cu etica lucrului bine făcut, cu grija de a furniza permanent servicii și produse cât putem noi de bune. Indiferent că este vorba de o postare pe pagina de Facebook a unui brand – oricum toată lumea se pricepe la Facebook, nu :P? – sau de un produs care va revoluționa depistarea timpurie a cancerului.
Întrebarea de început nu îmi aparține, vine de la Vlad Petreanu care ne pune pe gânduri puțin cu un articol despre calitate: a noastră, a muncii noastre și a oricărui lucru pe care îl spunem și facem.
Vă recomand să citiți articolul și pentru că se potrivește cu demersul acestei serii de postări lunare dedicate antrenamentului în marketing online, lansate de Canopy. M-aș bucura să vă faceți timp pentru lucruri care vă ajută să ajungeți la o versiune mai bună a voastră.
Aici am selectat câteva pe care eu le consider valoroase, ca o serie scurtă și intensă de exerciții al căror efect îl vei resimți cu siguranță, atât pe termen scurt, cât și lung.
What’s hot
Focusul din această perioadă se mută pe sezonul de primăvară și pe campaniile care aduc un mesaj proaspăt. Fie că e vorba de colecții noi, lansări de produse sau servicii, oferte de sezon, comunicări de Ziua Femeii, acțiunile de marketing din martie trebuie să reînvioreze imaginea brandurilor și produselor, să aducă elemente de noutate.
E o perioadă în care consumatorii sunt atrași de tot ce e nou, proaspăt, de energie și vitalitate și brandurile istețe trebuie să se adapteze și să le urmeze starea de sezon. Pot capitaliza prin renunțarea la produsele vechi, care nu au performat, prin noi strategii de preț sau parteneriate atractive. Află mai multe.
Google Analytics – Urmărește microconversiile pentru vânzări mai bune
Ai încredere în produsele și serviciile tale, ai lucrat la un site bun și, totuși, ceva nu merge. Nu ai suficiente conversii. Sunt multe răspunsuri la această probleme, o poți lua pas cu pas.
De pildă, începe să urmărești mai mult datele din Google Analytics, să vezi exact ce fac utilizatorii pe site-ul tău și unde se împiedică, cum răspund la ofertele tale de marketing. Câți vizitatori vin din newsletter, câți completează pop-up-ul cu discount-ul săptămânii? Toate aceste microconversii îți vor clarifica multe probleme. Află mai multe.
Studiu de caz: Sunt eficiente campaniile dedicate pe mobil?
Traficul de pe mobil l-a depășit pentru multe site-uri pe cel de pe desktop. Ultimul an a adus noi opțiuni de promovare care favorizează mobilul, atât din partea Google, cât și a altor platforme.
În această situație, cum gestionezi campaniile Google Ads: faci campanii dedicate pentru mobil? E mai eficient să ajustezi sumele licitate în funcție de device (Desktop vs. Mobile)? Am găsit două studii de caz care te pot ajuta să îți faci o imagine. Află mai multe.
Ce faci când nu ai rezultate prin Facebook
Toată lumea e pe Facebook, de ce să nu ai trafic și rezultate bune prin acest canal? Care e problema?
Indiferent că ai încercat un simplu boosted post sau reclame cu opțiuni avansate de creare a audiențelor, este util să analizezi mai multe puncte unde strategia ta e posibil să nu fi funcționat. Caută răspunsuri pentru o serie de întrebări, de la imaginile folosite la lungimea mesajelor. Află mai multe.
Oameni care inspiră
Cum reușește un australian să ajungă în diverse topuri Forbes sau LinkedIn dedicate celor mai influenți oameni de marketing online, content marketing sau social media? Eu cred că fiind foarte bun în ceea ce face.
Jeff Bullas este antreprenor și om de marketing online care s-a impus în zona de content marketing, blogging și social media fără a apela foarte mult la tehnicile populiste americane de a atrage atenția asupra lui.
Blogul lui axat pe recomandări, articole practice și studii de caz despre social media, content marketing digital și antreprenoriat a devenit foarte cunoscut în lumea online-ului. În 2015 a fost declarat cel mai bun blog de business, iar Jeff este prezent constant în diverse topuri de popularitate și în paginile unor publicații precum New York Times, Forbes sau Inc.
Nu pentru aceste titluri merită să îl urmărești, ci pentru conținutul valoros pe care îl oferă pe blog, Twitter, Facebook și oriunde mai este prezent. Vine cu sugestii pe care le poți pune în aplicare imediat, cu analize care îți dau de gândit și te ajută să înțelegi mai bine clienții și valoarea marketingului online în general.
M-aș bucura să completăm lista împreună, dacă aveți sugestii de articole, instrumente sau autori care v-au plăcut, adăugați-le cu un simplu comentariu.