Blog

Meta Ads: Funcționalități smart și cum să le folosești în strategia ta

Andreea Goloiu • 11 februarie 2025

În ultima perioadă Meta a lansat o serie de actualizări în platformă de ads management, însă cel mai de impact update este adopția de elemente de AI. Aceste noutăți pot reprezenta atât oportunități, cât și provocări pentru advertiseri și specialiști. A rămâne la curent cu ultimele tendințe este esențial pentru a-ți atinge obiectivele. 

Dar ce înseamnă exact aceste actualizări pentru tine, și cum poți să profiți la maximum de ele? În acest articol, le vom explora pe cele mai comune și vom explica cum funcționează. 

  • Adăugarea opțiunii de a evidenția existența unui cod promoțional în reclame care folosesc Commerce Manager, pentru a spori numărul de conversii generate din campanii. Meta susține că advertiserii care au utilizat această opțiune au văzut o creștere medie a ratei de conversie de 10% și o scădere a costului pe conversie de aproximativ 9%, cea ce era de așteptat având în vedere că discountul reprezintă un element decizional la nivel de conversie. 
  • Recomandările de tip: creare reguli automate, șabloane pentru controlul creativelor din Advantage+, suprapunerea audiențelor și fragmentare, etc., se regăsesc acum  la secțiunea de ajustări automate, din pagina de prezentare generală a contului.
  • Acum poți personaliza elementele video și audio cu ajutorul sunetelor din Meta Sound Collection. Astfel, vei avea tu controlul a ceea ce comunici publicului din acest punct de vedere. 
  • One Catalog Migration a simplificat și unificat procesul de gestionare al cataloagelor. Prin această automatizare, cataloagele separate, folosite anterior pe platformele Instagram și Facebook, sunt combinate într-un singur catalog în Commerce Manager. 
  • Opțiunea de creative dinamice din cadrul campaniilor cu obiectiv de vânzări, care permite generarea de creative variate (imagini sau titluri) potrivite pentru audiența selectată, vor fi înlocuite de opțiunea “reclame cu formate flexibile”. 
  • Centrul pentru clienți potențiali (leads center) din Meta Business Suite te ajută să urmărești, să administrezi și să fidelizezi clienții potențiali care ar putea fi interesați de produsele sau serviciile tale. Este disponibil numai dacă ai rulat reclame de lead-uri sau mesaj. Poți să alegi cum să vizualizezi datele clienților potențiali, să urmarești statisticile privind clasificarea lor în calificați și convertiți, pe măsură ce trec în diverse etape din pâlnia de vânzări. Poți să creezi etape personalizate care să corespundă pâlniei de vânzări sau să utilizezi etape implicite, cum ar fi: înregistrați, calificați, convertiți, pierduți și necalificați. De asemenea, poți trimite mesaje personalizate prin continuarea conversației cu aceștia, direct din Leads Center, sau poți vizualizează și descarcă răspunsurile venite în urma unui formular instant. 
  • Pentru business-urile de tip B2B sau advertiserii care utilizeazā soluții de generare de lead-uri, îmbunătățirea calității este esențială, iar investiția într-o strategie de date primară poate juca un rol crucial în acest proces. Conectarea datelor din Customer Relationship Management (CRM) la Meta prin Conversions APl este o metodă eficientă pentru a îmbunătăți calitatea lead-urilor și pentru a reduce costurile asociate promovării. 
  • Meta a introdus recent o actualizare care le permite advertiserilor să afișeze informații suplimentare despre afacere și produse în anunțuri – sitelinks. Această funcție permite adăugarea mai multor pagini de destinație la un anunț Facebook, similar reclamelor din Google Ads. Funcția este compatibilă cu reclamele care utilizează „site web” ca locație de conversie. 
  • De ceva vreme, poți genera variații complete de imagine inspirate după un vizual pentru ad-urile pe Meta direct din platformă. Această funcție te va ajuta la creșterea performanței, de îndată ce algoritmul va învăța să creeze imagini relevante.
  • Printre elementele de noutate și creativitate cu ajutorul AI pe care le-a introdus Meta în crearea reclamelor, se numără și opțiunea de generare fundal. Această opțiune este valabilă pentru reclamele care utilizează catalogul de produse.  

Pentru a rămâne competitiv în Meta Ads, este esențial să explorezi și să testezi noile funcționalități, de la reclamele cu formate flexibile până la automatizările din Leads Center. Implementarea acestor actualizări nu doar că îți poate îmbunătăți performanța campaniilor, dar te poate ajuta și să optimizezi costurile și să crești rata de conversie. Așadar, începe și tu să experimentezi cu aceste funcționalități, și poate vei identifica unele care îți fie chiar benefice!

Citește și alte articole asemănătoare:

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
1
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?