Facebook împlinește astăzi 16 ani de când leagă prietenii virtuale între oameni și le reunește pe cele de mult pierdute, de când ne ține la curent cu cele mai hot știri și ne oferă multiple modalități de promovare. Însă, Facebook nu a fost dintotdeauna astfel. De la lansarea platformei și până astăzi, Facebook a adus câteva modificări destul de semnificative. Ceea ce a început ca un loc în care studenții se conectau între ei, a devenit cea mai mare rețea socială din lume. De-a lungul anilor, din punct de vedere al design-ului s-au produs o mulțime de modificări și îmbunătățiri. Haideți să trecem împreună prin istoria platformei și să vedem cum s-a schimbat aceasta în decursul acestor ani, din punct de vedere al design-ului, cât și al funcționalității.
Buy or Sell?
O veste bună pentru micii negustori a venit în 2007, când Facebook a introdus Facebook Marketplace ce permite utilizatorilor să posteze anunțuri gratuite de mica publicitate. Un super avantaj pe care îl are Marketplace-ul este că poți vizualiza oricând profilul vânzătorilor sau al cumpărătorilor, lucru ce oferă siguranță.
Like, Love sau Wow?
În februarie 2009, a fost introdus pe platformă celebrul buton de “like” ce a marcat o schimbare de gândire majoră în mediul online. Însă adevărata schimbare a venit în anul 2016, când pe lângă butonul de like au fost introduse alte 6 opțiuni de a reacționa la o postare, sub formă de emoticoane. Cum ajută aceste emoticoane brandurile? Destul de simplu. Acum poți clasifica feedback-ul primit de la utilizatori în funcție de emoțiile exprimate și îți poți schimba strategia de comunicare în funcție de acestea.
Gender Custom
Pentru că a declarat că își dorește ca toată lumea să se simtă confortabil pe platformă, Facebook a introdus în 2014 o nouă opțiune personalizată de gen – Custom, cu ajutorul căreia încurajează oamenii să își exprime cât mai bine propria identitate.
Live
Facebook Live a fost lansat în Aprilie 2016 și este un mod perfect de a interacționa cu prietenii sau urmăritorii paginii tale. Cred că ai auzit până acum cât de eficiente sunt videoclipurile folosite în campaniile video, dar știai că cele live au un engagement de 3 ori mai mare decât un video postat în feed? Așa că, dacă îți dorești să aduci awareness brand-ului și să crești interacțiunea cu potențialii clienți, cât și cu cei existenți, poți să folosești această opțiune. De asemenea sunt 3 modalități în care poți folosi Facebook Live în comunicarea de marketing:
- Te poți conecta cu audiența ta în cel mai uman mod posibil;
- Poți răspunde întrebărilor în timp real;
- Poți oferi posibilitatea de a participa în timp real la conferințele sau evenimentele organizate intern;
Legacy Contact
Și pentru că foarte multă lume s-a întrebat ce se va întâmpla cu contul lor după ce aceștia nu vor mai fi, Facebook a introdus opțiunea Legacy Contact. Practic, cu această setare poți delega o persoană care să îți administreze contul de Facebook. Așadar, dacă vrei să lași cuiva moștenire ceva și nu te-ai decis încă ce, profilul de Facebook ar putea fi o opțiune. 😉
Stories
Stories, funcția nouă introdusă, îți permite să dai frâu liber creativității și să îți personalizezi postările cu ajutorul textelor, filtrelor, stickere-lor animate, ramelor, etc. puse la dispoziție de Facebook. Pe lângă amuzamentul și partea nostimă pe care o are această funcție, am identificat și câteva beneficii pe care le are pentru business-uri:
- Pentru că sunt vizibile doar 24 de ore, poți posta oferte speciale audienței tale;
- Publicul tău va fi întotdeauna la curent cu noutățile brand-ului;
- Postările de tip Story permit afacerii tale să fie cât mai accesibilă și îi ajută pe utilizatori să îți cunoască brandul mult mai bine.
În plus, de anul trecut, dacă ai o pagină care are mai mult de 10.000 de urmăritori poți să adaugi Swipe-Up links. Adevărul este că în toți acești ani, Facebook ne-a surprins mereu cu schimbările sale și aici am menționat doar o parte dintre ele. Așadar, astăzi de ziua lui, îi urăm la cât mai multe update-uri și îmbunătățiri! Așteptăm să ne surprinzi, dragă Facebook!