[ez-toc]
Facebook Pixel inainte de CAPI
Conversion API, poate fi văzut ca un upgrade la Meta (Facebook) Pixel, care este un script (fragment de cod) din platforma Meta și care se implementează pe site-ul tău web. Codul îți va permite să vezi momentul în care clienții tai au realizat o anumită acțiune după ce au văzut reclama și ajută să înțelegi mai bine eficiența rezultatelor din promovarea reclamelor și acțiunile pe care utilizatorii le fac pe site-ul tău, cum ar fi vizitarea unei pagini sau adăugarea unui articol în coș.
Ce este Conversion API?
Conversion API este proiectat pentru a crea o legătură directă și mai fiabilă între datele de pe servere, nu din browsere de internet și platforma de publicitate.
CAPI a fost creat pentru a oferi posibilitatea advertiserilor să livreze în continuare reclame si experiențe personalizate în funcție de audiența, respectând prelucrarea datelor personale.
Cum funcționeaza Conversion API?
Pe scurt, conversion API va ajuta sistemul să colecteze date precise și să imbunătăească performanta reclamelor din Facebook în contextul update-ului iOS 14.
Similar cu pixel-ul, îți permite să transmiți date despre activitatea userilor în baza unor evenimente standard și personalizate, însă la un alt nivel de acces, pentru a putea măsura și optimiza rezultatele reclamelor.
Intenția celor de la Meta a fost ca API-ul (CAPI) să existe pe server-ul website-ului (după cum i-a fost și denumirea anterioară Facebook Server-Side API), care prelua și transmite date în baza eventurilor către pixelul instalat în browser.
Scopul utilizarii tracking-ului prin metoda CAPI este ca business-urile să continue livrarea reclamelor pentru promovarea Facebook Ads într-o eră cookieless.
Ce urmarește conversion API?
Cu ajutorul CAPI poți să urmărești 3 tipuri de date:
- Online events, cel mai des întâlnite fiind cele pe care un user le realizează pe website. Cu ajutorul CAPI poți urmări aceleași eventuri standard ca și până acum cu Pixel.
- Offline events sau post-conversion events. Sunt întâlnite în cazul business-urilor de tip lead generation (ex. un lead care a fost aprobat pentru împrumut).
Pentru că îți oferă posibilitatea să încorporezi date din CRM, ai acces la mai multe informații despre funnel decât utilizand doar pixelul și mai mult control asupra datelor pe care le urmărești. Mai mult, conform Meta se pot utiliza informații precum marja de profit și valoarea de achiziție a clienților.
Dacă ai o aplicație sau vrei să urmărești conversiile offline, există versiuni special realizate în acest sens, care îți vor oferi posibilitatea să urmărești app events, vizitele și vânzările din magazinele offline. Dar fiind tool-uri diferite vom discuta într-un articol dedicat despre ele.
Facebook Pixel VS Conversion API
Facebook Pixel si CAPI sunt două tool-uri de la Meta diferite complet ca funcționalitate, cu toate acestea combinația dintre cele doua aduce îmbunătățiri la nivel de performanță.
- CAPI compensează obstacolele de tracking precum ad blockers, iOS14, și printre altele durata de încărcare. Are ca principal obiectiv rezultatul final din customers journey, și nu traseul complet al unui user. Cu toate acestea, ajută la măsurarea acțiunilor clienților folosind pixelul Facebook pentru a obține vizibilitate pe întreg parcursul userului. Facebook CAPI te ajută să controlezi procesul de data sharing (care date și când). În plus, oferă informații mai precise care se pot utiliza pentru targetarea, măsurarea și optimizarea reclamelor, dacă este utilizat cu Facebook pixel.
- Pe de altă parte, Facebook Pixel adună date necesare pentru crearea de reclame optimizate și pentru targetarea audienței. De asemenea, vă ajută să urmăriți interacțiunea clienților cu produsele sau evenimente specifice de conversie pe pagina de business.
- Comparând cele două metode de tracking, Facebook Pixel funcționează în baza cookie-urilor din browsere pentru care utilizatorii trebuie să își dea consimțământul de prelucrare și uneori sunt afectate ad blockers, dar CAPI lucrează la un alt nivel și preia date direct din serverul website-ului, de unde și denumirea de server-side tool.
Conversion API în contextul iOS14
It’s not a case of either/or but a matter of both/and.
Raportându-ne la noul context, nu înseamnă că putem înlătura utilizarea Facebook Pixel, acesta rămâne util ca intermediar, și mai degrabă se pune problema de cum ar putea cele două tool-uri să funcționează împreuna. Atunci când folosești opțiunea de conversion API împreună cu pixelul, se creează o conexiune și funcționare mai bună, care îmbunîtăețte performanțele sistemului.
În primul rând, ar trebui să ai Pixelul instalat corect cu eventurile corespunzătoare înainte să instalezi metoda conversion API.
Ulterior, cand vei conecta Conversion API la Pixelul de Facebook, vei maximiza șansele ca o conversie să fie raportată ca înregistrată.
Utilizând ambele metode de tracking voi înregistra conversii duplicate? Da, există această posibilitate dacă alegi să urăarești aceleași eventuri utilizand ambele tool-uri, dar Meta a anticipat această situația și a încorporat un proces automat de deduplicare a evenimentelor pentru a evita dublarile.
Astfel, o combinație între cele doua metode va duce la o granulare a datelor, care va rezulta în reclame mult mai bine targetate și un bugetul mai bine investit.
Dacă unul dintre tool-uri înregistrează o conversie, aceea se va raporta ca fiind finală, dar dacă ambele inregistreaza același event de conversie, atunci Meta va aplica deduplicarea la nivel de tracking, comparând parametrul de event de la pixel cu cel de event_name de la CAPI și event ID cu cel de event_ID. Chiar dacă pare un proces complicat, în realitate este simplu, se menține un singur event care reprezintă conversia finală dintre cele doua înregistrate.
Let’s talk business!
Rezultate brandurilor care au implementat conversion API au fost:
- Scăderea costului per conversie
- Creșterea volumului de lead-uri
- Îmbunătățirea atribuirii conversiilor
- Pentru business-uri de tipul lead generation s-au observat scăderi în de 5% la cost per lead optimizând reclamele cu ajutorul CAPI
- Pentru ecommerce, s-a observat o mai bună raportare a conversiilor realizate prin platforma Facebook si o creștere treptată a ROAS-ului.
Concluzii
Trebuie să configurezi și să rulezi Facebook Pixel înainte de a configura Conversion API.
Chiar dacă ambele sunt metode de tracking de la Meta, locația de unde acestea își iau datele și funcționalitatea lor este diferită. Pixelul permite distribuirea evenimentelor web din browser, iar CAPI permite transmiterea evenimentelor web direct de pe server.
Recomandăm să utilizați Facebook Pixel și Conversion API împreună, deoarece îmbunătățirea rezultatelor nu este o chestiune care ține de Pixel sau de CAPI, iar lansarea Conversion API nu a fost concepută ca sfârșitul pixelului.
Creșterea rezultatelor are loc atunci când cele două metode funcționează complementar. Astfel, contribuie la optimizarea criteriilor de targetare, la scăderea costului per conversie și la măsurarea rezultatelor în cadrul platformelor Meta.
Cu ajutorul Conversion API, iți păstrezi eficiența campaniilor de marketing în platformele de social media de la Meta.