AMR puține zile până la Crăciun, cred că am văzut cu toții acea numărătoare inversă și pe măsură ce trec zilele, simțim și mai mult entuziasmul sărbătorilor de iarnă. 🎅
Dar să nu ne lăsăm duși de valul magic al Crăciunului, până a ne așeza la masa de sărbătoare, mai avem de planificat, implementat și optimizat. Așa e în digital marketing, când alții sunt cu gândul la cadouri și cozonac, noi tot la strategia de marketing ne gândim. 🙂
Pentru a fructifica la maxim această perioadă valoroasă din punct de vedere. al vânzărilor, vezi informațiile de mai jos și implementează doar acele idei care sunt potrivite business-ului tău.
Personalizează
Ca urmare a unei nevoie de conectare prin experiențe mai personale, conținutul personalizat a devenit un key selling point pentru multe branduri, mai ales în perioadele de vârf cum e Crăciunul. Poți valorifica acest tip de comunicare doar atunci când ai o înțelegere puternică a audienței tale și știi care îi sunt nevoile.
De exemplu, pentru first-time subscribers ar funcționa un discount la înregistrare. Însă, pentru clienții fideli, trebuie să ai o comunicare constantă, cu oferte și mesaje de recunoștință, pentru a răsplăti loialitatea și a le arăta că îți pasă de comunitatea din jurul brandului tău.
În această perioadă, o idee bună ar fi o campanie de #AdventCalendar pe email. Oferă-le clienților loiali bonusuri și reduceri, cu alte cuvinte, oferă-le suficiente motive ca să rămână cu tine și să nu “se ducă” la competitorii tăi.
Fii responsabil
Consumatorii de astăzi sunt mult mai conștienți de brandurile de la care aleg să cumpere și cu care interacționează. Eforturile tale (sau lipsa acestora) pot ieși în evidență în fața clienților, mai ales în perioadele dificile. Deci, a devenit esențial pentru o afacere să-și susțină comunitatea și cauzele sociale care sunt importante pentru aceasta.
Acest lucru ar putea fi realizat prin comunicarea propriilor eforturi sustenabile (dar pentru asta ar trebui prima dată să le faci 🙂). De asemenea, ai putea lua în considerare sprijinirea unei organizații caritabile locale sau non-profit.
Nu fi Grinch – fă apel la emoții
În aceasta perioadă, consumatorii sunt mult mai probabil să descopere branduri noi, de aceea fii creativ când vine vorba de vizualuri și texte. Iar pentru a atrage new traffic, nu uita de targetările tematice pe interese: Christmas Shopping face minuni.
Sărbătorile de iarnă incită la un amestec extraordinar de emoții, de la entuziasm la nostalgie. O strategie inteligentă de marketing face apel la aceste emoții, care pot încuraja utilizatorii să acționezi și să umple coșul.
Use the power of AI
Inteligența artificială este cea mai recentă obsesie din lumea marketingului (și nu numai). Multitudinea de instrumente disponibile ar putea fi un game-changer pentru strategiile de marketing digital.
Ce zici de un ruj pe care îl poți încerca chiar de la tine din sufragerie, cu ajutorul telefonului și a inteligenței artificiale. Sau poate vrei sa îți schimbi canapeaua? E la un click distanță de livingul tău.
Crezi că e ceva complicat, care doar undeva prin state e disponibil? Nope, e mult mai simplu și accesibil decât pare. În noul episod al podcastului Marketing [de] la înălțime cu Canopy, am povestit mai multe despre asta.
Folosește listele de remarketing
96% dintre utilizatorii noi vor părăsi site-ul fără să facă o achiziție. Aceasta înseamnă că doar 4 din 100 de persoane care intră pe site vor cumpără produsul sau serviciul oferit. Cu o campanie publicitară de remarketing, totuși, poți schimba acest lucru.
Dacă ai ecommerce, o campanie de remarketing dinamic ar fi o soluție smart pentru tine.
Lansează campanii video
Peste 90% dintre utilizatori au spus despre conținutul video că îi ajută să ia o decizie de cumpărare.
Cu această statistică sperăm că te-am intrigat suficient de mult ca să vezi ultimul nostru articol, care e fix despre video marketing de Crăciun.
Fii vizibil ca brand
Un brand puternic și vizibil = credibilitate.
Aici este totul foarte simplu, ai nevoie de mult awareness ca să devii un brand vizibil, iar ulterior credibil. Magia nu se întâmplă peste noapte, este nevoie de o comunicare constantă, mai ales în perioada sărbătorilor, atunci când gradul de atenție al consumatorilor este mult mai ridicat.
Display, Discovery și Video campaigns îți vin în ajutor atunci când vorbim de awareness. De asemenea, îți poți îndrepta atenția și asupra unor canale de promovare încă mai “exotice” pe piața românească, precum: Teads, Pinterest, TikTok sau Snapchat.
Ne oprim aici, însă lista poate continua, dar am ales să share-uim cu tine cele mai importante 7 insight-uri, pentru că cele mai bune idei sunt cele care vor fi testate. Este frumos și util să citim și să învățăm lucruri noi, dar să nu uităm sa le și implementăm, de aceea spor la treabă!
Sper că ai fost cuminte anul acesta 🙃, iar Moșul va fi darnic cu tine și campaniile tale de Crăciun.