blog

Lasă-ne să îți povestim toate peripețiile prin
care am trecut în campaniile noastre.

Ce schimbări poți face de mâine pentru rezultate mai bune din online?

Vrei să faci chiar de azi o schimbare pentru a obține rezultate mai bune pentru un brand și performanțe superioare din online?

Recent am fost în Slovenia, la conferința inOrbit 2017, promovată drept cel mai mare eveniment de inbound marketing din Europa. Conferința a reunit specialiști  de top din zona marketingului online, de la Google, Clicktale, Wordstream etc, și a conectat agenții și business-uri din întreaga lume. Chiar și primirea a fost la înălțime, cum ne place nouă, la Canopy :P.

checkin inorbit 2017 conferinta marketing online

Sursa foto: www.facebook.com/inOrbitConference

Cele 2 zile de eveniment mi-au reconfirmat faptul că lumea digitală se schimbă cu o viteză uimitoare și uneori nu știi de unde să începi pentru a ține pasul sau cum poți te poți adapta noilor obiceiuri de consum ale audienței tale. M-am gândit să selectez eu pentru voi câteva direcții pe care le poți urmări chiar de azi pentru a obține rezultate prin online.

De la prioritățile din mobile marketing la Analytics, sunt idei care sper să îți inspire to do list-ul:

1. Mobile Marketing de pus în aplicare

Probabil ai tot auzit despre nevoia de a optimiza website-ul pentru mobil. Deși este un subiect foarte dezbătut, încă ni se întâmpla să așteptăm destul de mult ca unele site-uri să se încarce sau, mai grav, să nu fie responsive la afișarea pe diverse dispozitive mobile.

Cred că aceste statistici, de exemplu, spun mai multe decât mii de alte argumente în favoarea optimizării pe mobil. O persoană raportează pierderea portofelului în aproximativ 26 de ore, ca medie, în timp ce pierderea telefonului mobil e semnalată, în medie, în 68 de minute. O altă statistică ne spune că oamenii sunt mai dispuși să împartă periuța de dinți cu altă persoană decât să le ofere telefonul mobil.

Cum trebuie sa acționăm pentru ca această realitate să nu ne tragă în jos?

În primul rând îți recomand să vezi sugestia lui Subir Majumdar, Regional Product Activator, Mobile (EMEA) la Google, unul dintre speakerii care mi-au acordat un scurt interviu.

  • Asigură-te că site-ul se încarcă rapid

Este foarte frustrant atunci când vizităm un website de pe telefon și descoperim că nu este optimizat pentru mobil sau că așteptam foarte mult să se încarce.

Ce înseamnă foarte mult? Ei bine, statisticile arată că 53% dintre noi abandonează procesul dacă site-ul nu se încarcă în mai puțin de 3 secunde. Două tool-uri care îți spun exact în ce situație te afli sunt: testmysite.thinkwithgoogle.com și webpagetest.org.

  • Îmbunătățirea experienței de navigare

Nu aglomera homepage-ul cu promoții din abundență astfel încât să distragi de la obiectivele pe care le ai și să dezorientezi vizitatorul.

Atenție ca butoanele call-to-action să fie vizibile și ușor de accesat. De asemenea, este important să facilitezi vizitatorului reintrarea în homepage de oriunde s-ar afla.

  • Meniuri scurte

Adaptează meniul pentru mobil cu cele mai importante categorii de produse sau simplifică. Vizitatorii nu vor avea răbdare să dea scroll dacă e o listă lungă, pentru a ajunge la ce își doresc.

  • Poziționează isteț butoanele call-to-action

Oferă vizibilitate butoanelor call-to-action, plasarea pe centru ar fi o opțiune. Cel mai bine e să testezi cum reacționează vizitatorul tău la diferite plasari în pagină.

  • Site Search prietenos

Atunci când vizitatorul caută de pe mobil este foarte important ca acesta să aibă la îndemână cât mai multe filtre. Atenție ca motorul de căutare de pe site să fie vizibil și să întoarcă rezultate relevante pentru căutare.

  • Typing is hard on mobile, make it simple

Este mult mai dificil să scriem de pe mobil și uneori chiar enervant.

Dacă ne dorim clienți relaxați, care să nu plece de la noi, ar fi bine să le ușurăm această acțiune prin:
– afișarea automată au unui number pad, atunci când sunt completate cifre,
– câmpuri unde avem posibilitea de a alege varianta de răspuns (lună, an, oraș etc,),
– avansarea automată către următorul câmp,
– etichetarea câmpurilor care nu au fost completate sau au fost completate greșit.

  • Nu-i face să dea zoom

Calitatea și dimensiunile imaginilor trebuie să fie cât mai bune. Nimeni nu-și dorește să piardă vizitatori pentru că au fost distrași de la acțiunea pentru care au venit de fapt.

  • Vânzare cross-device

Pornind de la premisa că, în prezent, conversia nu se face exclusiv de pe mobil în 100% din cazuri, ia în calcul facilitarea conversiei de pe un alt aparat. Aici mă refer la existența unei opțiuni de salvare a coșului sau a unor butoane de share pe rețelele sociale sau e-mail.

  • Posibilitatea de a cumpăra cu 2-3 click-uri

Știu că este important să colectezi cât mai multe date despre clienți. Oare acest aspect este mai presus decât o achiziție? Mai ales când vine vorba de telefonul mobil, vizitatorul trebuie să aibă posibilitatea să cumpere un produs din câteva click-uri, fără să își creeze cont.

Poți încuraja totuși acest aspect prin beneficii tangibile: „Înregistrează-te și ai 5% discount”.

  • Profită de noile tehnologii

Amp (Accelerated Mobile Pages) este un proiect Google care ajuta business-urile să îmbunătățească viteza de încărcare a site-ului.  Paginile de tip AMP se încarcă de 4 ori mai repede și folosesc de 10 ori mai puține date decât cele obișnuite.

  • Aplicații care să funcționeze și offline

Dacă te gândești la o aplicație pentru business-ul pe care îl reprezinți, ia în considerare să fie funcțională și atunci când cel care o folosește nu este conectat la internet. Vei fi conectat astfel și offline cu posibilii cumpărători, înseamnă mai multe oportunități pentru tine.

  • Reconectează-te prin push notifications

Chiar și atunci când nu îți vizitează site-ul, le poți reaminti clienților tăi că ești acolo pentru ei cu cele mai noi informații, oferte sau produse.

2. Folosește puterea Analytics pentru conversii

Instrumentele de analiză a datelor ne oferă cele mai bune răspunsuri atunci când ne dorim să știm ce funcționează și ce nu pe site-ul nostru, în strategia de marketing și în campaniile derulate. De cele mai multe ori rezolvările sunt chiar sub ochii noștri.

Cheia e să alocăm timp săptămânal analizei datelor care contează pentru noi. În acest proces, segmentarea datelor – de exemplu, vizitatori care au fost pe pagina x, vizitatori care au adaugat în coș sau care au finalizat o conversie, utilizatori care au au adus un venit mai mare de 1000 lei  – joacă un rol foarte important.

O analiză la nivel micro a datelor și conversiilor ne-ar ajuta să descoperim informații prețioase:

  • Conversii in funcție de browser

În unul dintre studiile de caz prezentate la inOrbit 2017 s-a făcut o analiză asupra datelor înregistrate pe două browsere diferite: Chrome și Internet Explorer.

Deși diferența de sesiuni de pe fiecare browser nu era semnificativă, la nivel de conversie Internet Explorer stătea mai slab.

Pentru a descoperi de ce s-a ajuns la o rată de conversie mai mică înregistrată de cel de-al doilea browser,  s-a mers în detaliu și s-a observat că există o versiune 8.0 care a adus rezultate foarte slabe. Au verificat cum se încărca site-ul pe această versiune de browser și au observat că anumite elemente din pagini se suprapuneau și nu permiteau conversia facilă.

  • Conversii în funcție de device

Pentru că tot am vorbit mai devreme despre importanța mobilului în lumea digitală de astăzi, Google Analytics ne ajuta să vedem exact cum stăm la acest capitol.

De exemplu, dacă observăm că avem un număr de sesiuni considerabil mai mare de pe mobil, dar o rată de conversie mai mică, poate ar fi cazul să ne uităm la cât de bine este optimizat website-ul pentru mobil și să testăm viteza de încărcare.

  • Analiza funnel-ului

Până ajunge la conversie, clientul tău va trece prin mai multe etape și trebuie să vezi care îl împiedică să ajungă la final.

De exemplu, pentru a înțelege de ce dintr-un procent considerabil de utilizatori care adaugă în coș doar o parte dintre ei ajung să cumpere, ar trebui să configurezi mai mulți pași ai funnel-ului, să observi care dintre aceștia generează cea mai mare rată de abandon și să îmbunătățești procesul.

Poate introducere datelor de facturare provoacă erori sau nu este suficient de intuitivă, de exemplu. Încearcă să te pui în pielea unui vizitator și simulează procesul de cumpărare sau conversie.

  • Intenția contează

Crearea unor liste de remarketing bazate pe acțiunile celor care ne vizitează website-ul ne ajută să îi înțelegem pe fiecare și să acționăm în consecință. De exemplu, putem să gândim reclame specifice pentru persoanele care au adăugat în coș anumite produse.

  • Micro-conversii de măsurat

– Add to wishlist.

– Vizualizare video.

– Completare formular.

– Compararea produselor.

– Click pe live chat.

Foarte utilă este și scurta discuție pe care am avut-o cu Liraz Margalit, Head of Behavioral Science la Clicktale.

3. Cum să reducem efectul de banner blindness

Cine spune că nu putem crea vizualuri atractive prin bannere care să atingă obiectivele pe care ni le dorim?

ASA DA

ASA NU

Este adevărat că trebuie să urmărim anumite etape și să înțelegem ce ne dorim cu adevărat. Audiența căreia ne adresăm și receptivitatea acesteia la anumiți stimuli emoționali, dar și orginalitatea unui concept sunt de asemenea elemente pe care trebuie să le luăm în calcul. Bineînțeles că un banner banal sau foarte încărcat va fi ignorat sau accesat din greșeală.

  • Ce obiectiv am?

Înțelege în ce stadiu se află utilizatorul în relație cu brandul și produsele tale pentru a face alegerea potrivită. Dacă vei stabili acest lucru încă de la bun început, vei ști care sunt indicatorii pe care trebuie să-i măsori, îți vei seta anumite așteptări și vei alege corect mesajul pe care vrei să-l transmiți.

  • A/B Testing

Testează mai multe formate de bannere și vezi care sunt reacțiile pe care le primești. Dacă nu vei încerca design-uri diferite nu vei ști niciodată ce preferă publicul tău, care sunt mesajele, temele și stimulii vizuali la care răspund cel mai bine.

  • Descoperă simbolistica culorii

Documentează-te înainte cu privire la asocierile de culori pe care urmează să le folosești în reclama ta. Culorile pot fi interpretate diferit în funcție de cultură, sex sau stare de spirit așa că nu te opri la o singură asociere de tip culoare – sentiment.

Poți încerca să testezi butoane call-to-action în culori diferite și să vezi ce culoare a performat cel mai bine.

                                                                               

  • Urmărește indicatorii conform obiectivului stabilit

Nu uita să vezi cum au performat testele pe care le-ai făcut și să observi dacă ai avut rezultatele pe care ți le-ai propus. Câțiva indicatori de bază pe care ar trebui să îi urmărești:

     –  Awareness: impresii, utilizatori unici, impression share.

     – Consideration: CTR, număr de click-uri.

     – Action: număr de click-uri, conversii, rata de conversie.

M-aș bucura să urmărești și recomandările aplicate pe care mi le-au oferit mai mulți speakeri invitați la inOrbit. Sunt sugestii practice reunite în video-uri scurte, să le poți urmări facil.

Sper ca aceste idei să îți dea avânt în proiectele tale de anul acesta. Și poate îți face cu ochiul și participarea la ediția inOrbit din 2018.

Digital Bloom ediția a VI-a

Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?
×

Monthly catch-up Newsletter