Pentru început hai să vedem cum funcționează learning phase:
Când creezi un set de anunțuri și selectezi un obiectiv, Facebook va optimiza campania pentru acel obiectiv. Cu alte cuvinte, Facebook va pune reclamele în fața persoanelor care sunt cel mai probabil să ia acțiunea dorită.
De exemplu, dacă selectezi obiectivul de trafic, algoritmul Facebook va difuza reclamele facebook ads celor mai “clickabile” persoane din publicul țintă.
Pentru a face acest lucru în mod eficient, platforma trebuie să experimenteze din timp și să afișeze reclamele diferitelor tipuri de persoane din publicul țintă. În acest fel, ei pot afla cine este cel mai probabil să ia acțiunile dorite.
Acum că am aflat ce este learning phase, ar fi bine să știm și cât durează:
Faza de învățare a Facebook se termină de obicei când sunt generate 50 de evenimente de optimizare. Care este acel eveniment de optimizare depinde de obiectul pe care îl setezi, 50 de evenimente de optimizare pentru o campanie de lead-uri ar fi 50 de clienți potențiali, în timp ce 50 de evenimente pentru o campanie de trafic ar fi 50 de landing page views.
Este important să reții că, dacă optimizezi pentru conversii, cele 50 de conversii vor trebui să aibă loc în fereastra de conversie. O fereastră de conversie de 7 zile înseamnă că trebuie să generezi cel puțin 50 de conversii pe săptămână astfel încât campaniile să fie optimizate corespunzător.
Dacă desfășori o campanie de conversii și generezi semnificativ mai puțin de 50 de conversii pe săptămână, îți recomandăm să utilizezi un alt obiectiv, cum ar fi landing page views sau link clicks.
Facebook nu va înceta să colecteze date și să optimizeze seturile de anunțuri după ce faza de învățare s-a încheiat.
Cu cât ad seturile sunt active mai mult și cu cât se generează mai multe evenimente de optimizare, cu atât va fi mai ușor pentru Facebook să optimizeze campaniile. Acest lucru ar trebui să conducă la un cost redus pe eveniment de optimizare și la rezultate mai stabile.
Facebook arată ce seturi de anunțuri sunt în prezent în faza de învățare în coloana Livrare:
De asemenea, anunță și când faza de învățare a fost finalizată:
Okay, dar de ce contează atât de mult faza de învățare?
Faza de învățare este crucială pentru a genera în mod constant rezultate excelente prin intermediul campaniilor Facebook.
Procesul de optimizare poate face o mare diferență în ceea ce privește costul pe eveniment de optimizare, dar de regulă are nevoie de timp.
Este foarte important să nu faci ajustări majore la seturile de anunțuri în timpul fazei de învățare. Procedând astfel, poți reseta faza de învățare înainte de a-i da șansa să genereze date semnificative.
Înțelegem că este destul de dificil să nu faci nicio modificare după ce ai setat campania, însă este primordial sa ținem de aceasta regulă, în timp vom avea doar de câștigat.
O altă regulă de aur de care să ții cont atunci când setezi campanii, este să nu renunți prea devreme la reclamele tale. Acest lucru este valabil mai ales atunci când seturile de anunțuri trec prin faza de învățare. Nu judeca performanța setului de anunțuri până când faza de învățare nu s-a terminat. Vei obține o reprezentare mult mai precisă a performanței campaniei, dacă îi oferi suficient timp.
E bine să știm că repornirea fazei de învățare ne scade performanța, dar când și de ce se poate întâmpla acest lucru?
Nu vei declanșa repornirea fazei de învățare de fiecare dată când faci o ajustare la setul de anunțuri sau la reclame.
De exemplu, efectuarea de mici ajustări la buget sau setarea unui bid cap nu va reporni faza de învățare, atâta timp cât respectăm regula de 20%: mărim bugetul cu maxim 20% & scădem bugetul cu minim 20%.
Însă, majoritatea editărilor și cele deosebit de semnificative vor reporni faza de învățare. Facebook ne-a spus că următoarele ajustări ar putea reporni faza de învățare:
- Orice modificare a targetării
- Orice modificare de creative
- Pauzarea ad setului pentru 7 zile sau mai mult
- Orice modificare a evenimentului de optimizare
- Adăugarea unui nou anunț la setul existent
Desigur dacă este nevoie să faci ajustări semnificative setului sau reclamelor, nu lăsa faza de învățare să te împiedice să faci acest lucru, doar asigură-te că faci modificările o dată, nu faci câte o modificare pe zi.
Learning limited este același lucru ca learning phase? Și dacă nu, atunci ce este?
Facebook a introdus recent avertismentul „învățare limitată”, dacă vezi că învățarea este limitată în cont, cel mai probabil Facebook îți dă următorul motiv:
„Acest set de anunțuri nu generează suficienți clienți potențiali pentru a ieși din faza de învățare. Acest lucru se întâmplă de obicei atunci când setul de anunțuri este limitat de dimensiunea publicului, controlul costurilor, buget sau alte setări. Ia în considerare modificarea setului de anunțuri pentru a îmbunătăți performanța.”
Facebook recomandă câteva tactici de optimizare pentru a duce reclamele de la învățare limitată la cea activă:
- Combină seturi de anunțuri și campanii;
- Extinde audiența: un public mai mare înseamnă mai multe șanse că se va finaliza evenimentul de optimizare. Mare atenție aici să păstrezi calitatea audienței, mai mult, nu înseamnă întotdeauna mai bine;
- Crește bugetul: uneori, bugetul este pur și simplu prea mic pentru a atinge pragul de 50 de evenimente de optimizare;
- Crește cost cap-ul sau bid cap-ul: în mod similar, controlul sumei licitate și al costurilor poate fi, de asemenea, prea limitativ pentru a ieși din faza de învățare;
- Schimbă evenimentul de optimizare: de exemplu, încearcă să schimbi de la purchase la add to cart.
Odată ce ad setul de anunțuri atinge 50 de evenimente de optimizare de la ultimele modificări, acesta trece de la învățare limitată la activă.
Lifehack: dacă campania generează rezultate bune, recomandăm fie să te abții de la a face modificări, fie să copiezi setul de anunțuri și să ajustezi noua versiune pentru a testa apele înainte de a compromite rezultatele actuale.