blog

Lasă-ne să îți povestim toate peripețiile prin
care am trecut în campaniile noastre.

Cum ne pregătim pentru Sezonul ,,Back To School“

Chiar dacă ne aflăm încă la începutul lunii august și cu toții suntem încă furați de valul de vacanțe, nu trebuie să uităm de pregătirile pentru unul dintre cele mai așteptate evenimente ale anului – sezonul Back To School. 

Sezonul “Back To School” este al treilea cel mai mare eveniment comercial al anului, după Crăciun și Black Friday, iar cumpărăturile încep cu 2–3 săptămâni înainte de începerea școlii și retailerii înregistrează creșteri semnificative la vânzări în această perioadă.

La nivel de marketing, asistăm la o serie de manifestări complexe și diversificate cu privire la sezonul de “Back To School”. Nu mai este suficientă o strategie pe termen scurt, aplicată cu puțin timp înainte de începerea sezonului, ci este nevoie de o strategie concepută și planificată pe parcursului întregul an, pentru acest moment, dacă vrem să obținem rezultate maxime. 

Așadar, ne-am gândit ca prin acest articol să aducem în atenția voastră câteva tips&tricks, insights și pași esențiali de urmărit în crearea campaniilor de marketing pentru acest sezon. 

  • Definește audiența și construiește-ți buyer-ul persona potrivit business-ului tău

Indiferent că ai un magazin online sau fizic, acest prim pas este obligatoriu pentru orice tip de business. Publicul care ia decizia de achiziție, mai ales atunci când vorbim despre produse destinate copiilor, este format preponderent din părinți, dintre care majoritatea sunt mame. Așadar, nu uita să le targetezi în campaniile tale, să te adresezi lor prin mesaje specifice și să le oferi vouchere de reducere sau oferte speciale pentru a le atrage să devină clienți recurenți. Iar, chiar dacă copiii nu au putere financiară, nu trebuie sa îi excludem pentru că acest sezon este dedicat lor. 

Cu toatea acestea, fiecare business are mai multe tipuri de buyer persona și audiențe relevante. Folosind algoritmi specifici, Google identifică noi utilizatori care împărtășesc interese similare.  

E recomandat să folosești în campaniile tale noile modalități de targetare pe care Google le folosește să identifice noi utilizatori, ajungând astfel la o audiență relevantă cu mai puțin efort. Poți să utilizezi astfel de audiențe, chiar dacă business-ul tău nu face parte din categoria de articole pentru Back-to-School, atât timp cât adaptezi strategia la tipul și categoria ta de business. 

Pentru a fi prezenți în mintea consumatorilor, pe perioada acestui eveniment, recomandarea noastră este să folosești campaniile de YouTube, unde poți chiar targeta o audiență pe care Google o creează automat pentru Back To School, sau chiar poți targeta părinții, bunicii în funcție de vârsta copiilor sau adolescenților.

  • Ai grijă ca website-ul să fie optimizat 

În anul 2018, un raport al Institutului Național de Statistică (INS) arăta că peste 85% din utilizatorii de internet din România folosesc telefonul mobil pentru a se conecta online, iar conform GPEC, aproape 80% din traficul pentru cele mai importante site-uri  e-commerce vine tot de pe mobil. 

Astfel că, trebuie să te asiguri că site-ul tău are un design responsive, oferă utilizatorului o experiență plăcută și simplă de manevrat și este mobile friendly, cu o viteză de încărcare optimă, astfel încât utilizatorul să nu se piardă în prea multe detalii sau să aștepte foarte mult. 

Nu de puține ori se întâmplă ca site-urile să nu facă față volumului ridicat de trafic generat de campaniile mari, precum „Back To School”. Trebuie să te asiguri că serverele nu se vor bloca și astfel să determini clienții să aleagă produsele vândute de concurență.

  • Cunoaște-ți obiectivul

Trebuie să știi clar care este obiectivul business-ului tău cu privire la acest moment. Fiecare companie poate avea obiective diferite, în funcție de profil. 

Spre exemplu: 

  • Dacă ești un brand nou pe piață, atunci poate nu ai așteptări foarte mari la nivel de vânzări, dar vrei să te faci remarcat, să-ți crească notorietatea brandului pentru ca potențialii clienți să știe de existența companiei tale.
  • În același timp, un brand cu vechime în piață va urmări cu siguranță prioritar creșterea vânzărilor.
  • Stabilirea calendarului

Planificarea strategiei este un pas extrem de important. Stabilește din timp perioada campaniei, construiește-ți strategia, decide care sunt materialele necesare și ocupă-te de creație și implementare.

Din statistici se poate observa că de la an la an bugetele pentru Back to School au crescut, ceea ce înseamnă că retailerii au devenit mai conștienți de importanța acestui eveniment.

  • Campanii de Teasing

Perioada de teasing este extrem de importantă.

Pentru a stârni curiozitatea și astfel interesul persoanelor asupra brandului  și a produselor tale, este important să ai campanii de teasing, prin care să atragi atât trafic nou, care să alimenteze upper sales funnel, cât și intensificarea traficului existent, pentru a te asigura că rămâi în top of mind pentru clienți. 

Dacă o campanie de ’’Back To School’’ este indicat să ruleze cu aproximativ 30- 45 de zile, atunci campania de teasing trebuie să ruleze cu mai mult timp înaintea sezonului, dar să se și încheie la începutul lui. Este indicat ca în campaniile de teasing să apară cele mai bune oferte, perioada clară a campaniei, să te afișezi pe cât mai multe canale, iar bannerele din site să fie plasate cât mai sus în pagina de site. 

  • Strategia PPC pentru campaniile “Back to School’’

Statisticile Google arată că 81% dintre părinți au șanse să convertească imediat după ce văd un ad Search, Display sau YouTube pentru o campanie ’’Back to School’’. În perioada campaniilor ’’Back to School’’ volumele de căutare pe cuvinte cheie din această categorie cresc cu 20%.

  • Alege produsele relevante. Asigură-te că ceea ce vinzi, atât online cât și în magazinele fizice, este ceea ce se caută cel mai mult. 
  • După ce ai stabilit categoria de produse pe care vrei să o promovezi, stabilește strategia de vânzare: 1+1, discount general, upselling și cross-selling, oferte la pachete, etc. 
  • Când începi să implementezi campania de PPC, nu uita să setezi “START DATE” și “END DATE”, astfel te-ai eliberat de o grijă, iar campaniile tale vor începe și se vor opri automat, în funcție de timeline-ul ales de către tine. 
  • Este recomandat să începi comunici în avans pe obiectivul de brand awareness, pe o audiență upper funnel astfel încât să ajungi la un pol cât mai mare de utilizatori. 
  • Folosește diferențiatorii pe care brandul tău îi are față de competitori pentru a te asigura că le câștigi atenția și ești pe placul lor.
  • Studiile arată că folosirea cifrelor în anunțuri crește rata de accesare a acestora. În acest sens, poți comunica exact ce reduceri vei avea.
  • Un alt truc de care te poți folosi este funcția de countdown pentru a te asigura că transmiți clar când va începe campania de Back to School.
  • În ceea ce privește campanile principale de Back to School acestea trebuie să fie axate pe performance, deci pe generarea de conversii. Este recomandat să ai o comunicare cât mai clară și mai transparentă.
  • Pentru a face anunțurile de tip text cât mai atractive, este recomandat să folosești cât mai multe tipuri de extensii, prin care să comunici beneficiile tale. Un must have la nivel de campanie sunt extensiile de promoție.
  • Pregătește și listele de remarketing. Verifică pixelul din Facebook și tagul din GTM sau Google Analytics. Este esențial să te asiguri că listele de remarketing funcționează corect și să ai mai multe tipuri de liste în funcție de strategie (pe perioade mai  lungi  sau mai scurte, sau pe anumite categorii din site). 
  • Tactici și canale de comunicare

În ceea ce privesc canalele de comunicare, în funcție de bugetul și resursele de care dispui, avem pentru tine următoarele recomandări

  • Folosește aceleași produse, mesaje și oferte, pe toate canalele de publicitate pe care alegi să te afișezi.
  • Adaugă articole sau postări specifice sezonului, precum o idee de tipul how to, tips & tricks, top produse, top locații, evenimente de toamnă, etc. 
  • Scoate în evidență cum se regăsesc produsele tale în viața clienților tăi
  • Back to School in Trends

Cercetează care sunt trendurile în acest sezon/ an și descoperă ce îi place audienței tale. După ce ai descoperit care sunt cele mai recente tendințe și evenimente, încorporează-le în campaniile de marketing pentru Back to School. De exemplu, sunt în trend caracterele de tipul The Avengers, Transformers, Frozen, etc., așadar poți încerca să le introduci în oferta ta. Din nou, tool-ul Google Trends se dovedește a fi de ajutor.

În Back to School este vorba despre copii, elevi și studenți, iar implicarea acestora ar putea aduce rezultate neașteptate. Dacă se potrivește business-ului tău, încearcă să încorporezi această idee în vizualurile tale. 

În plus, categoria profesorilor poate și ea să fie targetată, dacă știm ce produse să oferim. Spre exemplu, le putem prezenta materialele de care ar avea nevoie pentru a-și desfășura activitatea, precum manuale, planuri de lecții pe care să le poată utiliza, caiete practice etc.

  • Ocazie de marketing pentru toți retailerii

Ca antreprenor ar trebui să te legi de orice prilej care îți oferă posibilitatea să îți crești brandul, vânzările și să faci achiziții de noi clienți. Evenimentul de Back-to-School trebuie să fie privit ca o modalitate de a aduce conversii sau de a crește brand awareness. 

Astfel că sunt momente cheie de care trebuie să profiți, dar cu puțină creativitate poți să adaptezi evenimentele e-commerce la orice nișă și produse pe care le comercializezi. De exemplu, dacă activezi în industria de finanțe, poți lansa un produs de tipul ”împrumuturi pentru studii sau studenți”. 

Secretul? Învață să te adaptezi! 

Sezonul Back to School anunță nu doar începutul școlii, ci și începerea activității la birou pentru companiile și angajații care se întorc din concediu, în anumite business-uri fiind chiar reinterpretat acest eveniment  pentru a susține campaniile de marketing. Așadar, el vine ca o veste a schimbării și marchează noi începuturi. 

Trendurile acestui an ne spun că cel mai mare focus este pe campaniile de Display și Youtube. 

Deși este o perioadă în care cresc căutările pentru rechizite, ghiozdane, articole de îmbrăcăminte și încălțăminte sau mobilier de birou, putem profita de acest eveniment de shopping pentru a crește vânzările și pe alte categorii de produse, deoarece mindsetul consumatorilor se îndreaptă tot spre „BackToSchool”.

La nivel de strategii de marketing, posibilitățile de abordare sunt diverse în funcție de tipologia business-ului, însă nu este IMPOSIBIL. Go with the trend and be creative!:)

Digital Bloom ediția a VI-a

Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?
×

Monthly catch-up Newsletter