blog

Lasă-ne să îți povestim toate peripețiile prin
care am trecut în campaniile noastre.

Ce ar trebui să știi înainte să te apuci să scrii texte care vând

În căutarea strategiei perfecte de marketing, a optimizărilor care ar putea crește numărul de conversii sau a designului pentru banner care ar putea atrage cât mai mulți utilizatori pe site, uităm, deseori, de importanța copywriting-ului în această ecuație.

Nu crede, cercetează!

Un lucru este cert. Poți să îi dai unui creativ o foaie albă și probabil acesta îți va desena cel mai banal lucru la care te poți gândi, dar oferă-i unui creativ niște direcții și vei vedea cum ideile nu se mai opresc. Acest principiu se aplică și în cazul tehnicii copywriting-ului, nu putem oferi un text care să vândă dacă nu avem în spate research-ul făcut. 

Fie că vorbim de înțelegerea brand-ului, a produselor, a tonalității folosite până acum sau a publicului țintă, toate acestea stau la baza copywriting-ului. Nu putem vinde un produs pe care noi nu îl înțelegem. De aici și importanța research-ului. 

Un alt aspect important, pe partea de research, este analiza competiției. Deseori firmele care comercializează același tip de produse tind să le promoveze în moduri diferite, să pună mai mult accentul pe anumite beneficii, iar analiza acesteia îți permite să identifici modalități noi și creative de promovare.

Audiența

Putem scrie cel mai catchy copy posibil, dar trimis către audiența greșită tot o încercare nereușită rămâne. Un mesaj care merge către o audiență cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani este foarte probabil să nu aibă performanțe prea bune adresat unei audiențe 55+. De ce? Răspunsul este foarte simplu, valorile, prioritățile și nevoile se schimbă în funcție de vârstă. 

Putem lua spre exemplu cazul unui parfum. Nu spun că cei din segmentul 55+ nu au nevoie de parfum, iar cei din segmentul 18-25 doar asta își doresc, ci este vorba de cum își prioritizează aceștia nevoile și cum reușim noi să atragem ambele categorii.

Tinerii preferă să investească mai mult în aparențe, făcând deseori cumpărături impulsive unde timpul de decizie este mai mic. În schimb, cei peste 55 de ani tind să fie mai meticuloși, să cerceteze mai mult, să-și calculeze deciziile mai bine, să fie mai responsabili. Astfel, segmentul 18-25 poate să fie mai tentat să achiziționeze dacă vede un mesaj precum ”Stoc limitat! Profită acum de 25% reducere!” și să cumpere, în schimb 55+ sunt interesați mai mult de zona de experiență și își vor pune întrebări precum: “Cum mă face să mă simt brandul respectiv?” sau “Ce valoare îmi va aduce acest produs?”. Iar un mesaj precum , ”Descoperă aromele puternice, dar rafinate ale (nume de parfum) și pășește în fiecare zi cu mai multă încredere!” s-ar putea să îi facă să achiziționeze produsul tău. 

Concentrează-te pe beneficii, nu caracteristici!

De cele mai multe ori ne dorim să le prezentăm utilizatorilor cât de ”cel mai bun – cel mai nou – incredibil de ușor de folosit – extrem de căutat” produs avem, dar trebuie să luăm în considerare și faptul că restul competitorilor se vor promova cu aceste super-incredibile-unice caracteristici. Ce putem face? Să identificăm beneficiile reale ale produsului, diferențiatorii și să le promovăm într-un limbaj cât mai simplu, dar creativ.

Trebuie să te gândești că poate în publicul tău țintă se pot află și membrii familiei tale și oare lor cum le-ai explica ce te diferențiază de competiție?  Ai folosi fraze precum ”cel mai bun”, ”singurul care te ajută să”, ”numărul 1 pe piață”, sau ai încera să le prezenți beneficiile pe care acesta le aduce produsul promovat?

Limbaj simplu

Foarte important este limbajul folosit, într-adevăr după atâția ani de scris eseuri abia așteptam să folosesc tehnicile de argumentare în copywriting.  Dar să fim sinceri, câți dintre voi ați citi un text argumentativ despre importanța deținerii piuliței în căminul dumneavoastră – studiu de caz pe mânerul sertarului de la bucătărie care mereu își exercită dorința de a se desprinde?  

Trebuie să înțelegem că la fel cum noi nu avem timp și mereu suntem pe fugă aceeași problemă o are și audiența noastră, iar cel mai bun sfat aici este să evităm limbajul foarte încărcat. Spre exemplu dacă textul ar suna: Abia ai ajuns acasă, dar ea este deja supărată pe tine? Înseamnă că e timpul să repari mânerul sertarului! Cu piulițele venim noi! 

Poate 70% din audiența ta are toate mânerele funcționabile, dar ce este important este că mesajul tău va rămâne în top of mind-ul consumatorului, iar când vor avea nevoie de o piuliță știu de unde să achiziționeze.

Este mult mai simplu să ne folosim de crearea unor paralele între situațiile din viața de zi cu zi și prezentarea beneficiilor produselor noastre. Desigur nu toate business-urile își doresc să aibă o tonalitate informală în comunicare, dar folosirea unui limbaj cât mai simplu, neîmpodobit cu figuri de stil și cuvinte mărețe ajută ca business-ul tău să fie perceput ca un brand user friendly.

Creează o comunitate!

Cu cât înțelegem mai mult brandul pe care dorim să-l promovăm, identificăm audiența potrivită, alegem diferențiatorii și tonalitatea, tot ce ne rămâne de făcut este să creăm în jurul brandului o comunitate.

Cum facem asta? Poate nu ai observat anterior, dar majoritatea persoanelor simt nevoia să aparțină unei comunități, fie că vorbim de stil de viață sănătos, gaming sau smart gadgets. Atunci când cumpărăm un produs simțim că aparținem unei comunități care are nevoi, valori și perspective asemănătoare cu ale noastre.

Așa că una dintre cele mai importante strategii de atragere, cât și de fidelizare a consumatorului este de a-i oferi acest concept de comunitate. Exemplu: “Fii parte din cea mai mare comunitate de gaming. Achiziționează…”.

Multe persoane cred că zona de copywriting este destinată doar persoanelor creative, care s-au născut cu abilitatea de a scrie, dar nu este adevărat. Creativitatea poate fi educată și pe principiul practice makes perfect, doar testând reușim să dezvoltăm această parte. 

După cum am menționat la începutul articolului, fiecare mic creativ are nevoie de niște direcții pentru a genera cele mai bune idei, iar acest articol este structura de care ai nevoie pentru a începe procesul de creație.

Digital Bloom ediția a VI-a

Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?
×

Monthly catch-up Newsletter