Cum targetezi părinții prin Facebook Ads? Cum optimizezi o campanie axată pe conversii? Cum obții rezultate? Continuă seria răspunsurilor practice la unele dintre cele mai frecvente întrebări despre Facebook Ads.
După cum spuneam și în primele 10 recomandări Facebook Ads, o targetare corectă, creativitate în abordare și o reclamă atractivă pot aduce rezultate frumoase prin Facebook Ads, inclusiv pentru segmente de business mai puțin populare.
Îți voi arata prin următoarele tactici practice Facebook Ads cum poți găsi soluții și aduce rezultate.
1. Alege poziționarea reclamei conform obiectivului campaniei
Ce îți dorești de la o campanie pe Facebook? Awareness? Trafic? Conversii?
În funcție de obiectivul campaniei poți alege locurile în care se vor afișa reclamele, în ideea de a fi cât mai relevant și a reuși rezultate cât mai bune pe obiectivul propus.
Personal, am testat mai multe variante și am câteva recomandări practice:
Campanie Awareness
Aici poți alege ca obiectiv reach-ul, în loc de brand awareness. Astfel poți controla frecvența cu care este afișat un anunț. Ca plasare a reclamei pot alege:
Din secțiunea Audience Network poți exclude opțiunile unde nu dorești afișarea anunțului, în funcție de business-ul promovat. În acest proces e important să ții cont și de buget: cu o sumă mică per zi nu vei reuși ca reclamele tale să fie afișate pe toate canalele, așa că poți testa cu doar 1-2 plasamente.
Este bine de știut că o campanie de reach îți permite să atragi și noi like-uri pentru pagină, pentru că anunțurile au și buton de Like în partea dreaptă. Acesta apare și la campanii cu obiectivul trafic, atunci când realizezi news-feed-uri.
Campanie Trafic
Aici poți selecta ca obiectiv Traffic, evident :). Ca și plasare a reclamei ai opțiunile:
Personal, evit să folosesc Right Column și Instagram pentru obiectivul Clicks. Adeseori, în coloana din dreapta, anunțul tău se afișează lângă altele și se schimbă foarte des, uneori e dificil să mai ajungi să dai și click.
Atenția utilizatorului este pe news feed și poate ușor să ignore anunțurile din dreapta. Instagram este foarte bun de folosit în momentul în care ai o reclamă puternică și creativă, ce face utilizatorul să se oprească din scroll-ul său.
Campanie Conversii
Aici prefer să selectez campania dedicată pe conversii, ce folosește audiențele colectate prin Facebook Pixel, pentru a îmi atinge obiectivul și a aduce rezultate mai bune Ca plasamente, prefer să le las pe toate dacă există suficient buget. Dacă nu, îmi concentrez atenția acolo unde clientul se uită mai des, în news feed și audience network.
2. Cum ajungi la publicul format din părinți
Facebook nu îți permite să alegi direct și simplu utilizatorii părinți, însă ai opțiunea de a restrânge lista selectând vârsta copilului.
Pe lângă această opțiune, poți viza audiența formată din părinți prin selecția unor interese specifice (baby bottle, baby shower, baby furniture etc.).
3. Personalizează anunțuri pe ore
Facebook îți permite să afișezi reclame personalizate per interval orar. Este o opțiune utilă mai ales pentru segmentul HoReCa. Pentru un restaurant sau o cofetărie, de exemplu, poți afișa anunțuri în funcție de ora din zi.
Folosește bannere personalizate și CTA-uri dedicate (ex: Te așteptăm la o cafea!; Comandă acum prânzul dorit!; Savurează ceva gustos la cină!).
Pentru a seta un program pentru anunțuri e recomandat să selectezi lifetime budget până când se termină.
4. Folosește emoji
Cum putem transmite ceea ce simțim mai bine decât folosind vorbele? Emoji, desigur!
Adaugă în reclamele tale emoji colorate și potrivite pentru fiecare anunț, pentru a deveni mai user-friendly și atrăgătoare. Totuși, nu e recomandat să faci abuz de ele – ce e prea mult strică.
Sunt mai multe site-uri cu tot felul de emoji, aranjate pe categorii. Poți încerca fsymbols.com și piliapp.com.
5. Cum targetez publicul B2B pe Facebook
Să ajungi la un public business-to-business relevant pe Facebook este o misiune dificilă.
După cum am mai zis, este important să îți cunoști cât mai bine publicul, să îi faci un profil cât mai detaliat din datele pe care le ai pentru a ajunge șa rezultate cât mai bune.
O opțiune de a ajunge la publicul B2B este să pleci de la persoanele de decizie. De exemplu, business-urile care au o pagină pe Facebook au unul sau mai mulți administratori ai paginii. De multe ori, găsești printre ei proprietarii afacerilor, manageri sau responsabili de anumite proiecte, persoane care pot lua decizii în respectiva firmă. De asemenea, poți să îi urmărești și pe cei care au făcut plăți pe Facebook Ads și îi incluzi în această categorie.
Să spunem că vinzi parfumuri de cameră profesionale, dedicate hotelurilor, birourilor și altor spații similare.
Pentru a ajunge la cei ce lucrează la un hotel și au și funcție decizională, poți folosi o astfel de targetare, bazată pe Page Admins.
Ca sugestie, nu alerga după targetări axate pe job, precum CEO, pentru simplul motiv că oamenii își trec la descriere ce doresc și ajung să fie CEO la buzunarul lui tati, la Facebook, Google etc. În mod sigur nu vrem să ajungem la un astfel de public cu o campanie B2B. Trebuie să ne gândim și la alte opțiuni.
6. Adaugă mai multe anunțuri pe ad set!
Facebook îți permite să adaugi până la 6 reclame per ad set, fără nici un cost suplimentar. Acesta le rulează pe toate în mod egal, urmând să le aleagă pe cele mai eficente și să le afișeze mai des, în funcție de obiectivul campaniei.
Folosirea a 6 ad-uri per set îți permite să testezi diferite texte, imagini sau mesaje call-to-action pentru a vedea ce îți aduce cele mai bune rezultate. Totodată, asiguri diversitate prin anunțurile tale și publicul țintit nu ajunge la saturație așa repede precum în cazul unui singur anunț văzut de mai multe ori.
7. Evită suprapunerea audiențelor!
Atunci când folosești o audiență pe Facebook (tip Lookalike, Remarketing, Custom etc.) intri în sistemul de licitație pentru a afișa anunțul tău persoanelor vizate. De aceea, uneori, costul per click variază de la o zi la alta în funcție de câte reclame licitează pentru aceleași persoane.
Dacă folosești mai mult de o audiență atunci când faci targetarea, asigură-te că nu se suprapun cele două liste.
Pentru a verifica suprapunerea listelor, accesează în Business Manager secțiunea Audiences, selectează de la 2 până la 5 audiențe și apasă butonul Actions – show users overlap.
Astfel, poți să decizi ce liste păstrezi și ce nu.
Atunci când adaugi o listă de Lookalike 1 pe Remarketing, exclude lista de remarketing. Dacă adaugi lista de Lookalike 3, exclude lista de Lookalike 1. Dacă adaugi Lookalike 5, exclude 3 și așa mai departe. E o modalitate de a evita suprapunerea listelor și te asiguri că anunțul tău ajunge la persoanele potrivite.
8. Adună lead-uri relevante
Cum poți crește baza de date și aduna prospecți? O opțiune e să creezi o campanie de Lead Generation prin Facebook Ads.
Poți realiza un formular personalizat pentru cei interesați de business-ul tău, astfel încât să îi poți retargeta și prezenta oferte personalizate. Cu cât adaugi mai puține întrebări în formular, cu atât persoanele sunt mai dispuse să îl completeze. Te poți axa pe numărul de telefon și mail.
9. Cum optimizezi o campanie Facebook de conversie
Facebook Pixel funcționează pe baza de date. Dacă îți dorești să rulezi o campanie de conversii cu obiectivul Purchase, atunci trebuie să ai în vedere că e nevoie de minim 15-25 conversii pe săptămână (ideal între 50-100), pentru ca pixelul să poată rula datele și să identifice posibili clienți.
Rulează campania pe conversii timp de o săptămână și așteaptă rezultatele. Dacă nu sunt cele dorite, atunci oprește acest tip de campanie și încearcă să faci una cu event-ul AddToCart, astfel încât pixelul de Facebook să poată rula datele și să arate anunțul tău persoanelor cel mai aproape de achiziție.
Dacă campania AddToCart a fost un succes și a generat suficente conversii, atunci poți testa din nou campania pentru Purchase.
10. Segmentează audiența
Vezi și partea I a articolului, cu primele 10 recomandări.
Sper să îți fie de folos toate aceste idei, trucuri și exemple Facebook Ads. M-aș bucura să răspundem și la alte întrebări, te invit deci să îmi scrii.