Blog

Youtube: Cum creezi o campanie de succes

Carmen Pușcașu • 30 octombrie 2019

Youtube înseamnă video, iar video este viitorul. Ne digitalizăm din ce în ce mai mult, inclusiv din punct de vedere al consumului de conținut, fie că vorbim despre website-uri de știri, reviste online, cărți, muzică sau conținut video care a înregistrat una dintre cele mai mari creșteri din ultima perioadă.  În România, sunt 10 milioane de utilizatori unici pe YouTube, iar conținutul atinge un reach de 85% dintre aceștia, cifră care reprezintă aproximativ jumătate din populația totală a României. Timpul de vizionare pe YouTube s-a dublat față de ultimii 2 ani, iar cel mai mult trafic vine din Mobile. Din punct de vedere al marketingului online, video-urile de produs pot crește achizițiile cu până la 144%, 25% dintre consumatori consideră mai atractive brandurile care se promovează prin video-uri decât cele care nu le folosesc în strategia lor, iar până în 2021, se estimează că 80% din traficul de internet va fi pe conținut video.

Creația contează

Dincolo de detaliile tehnice, pentru ca un Ad pe Youtube să aducă rezultatele dorite, creativitatea și execuția clipului sunt foarte importante. Traditional Story Arc vs Emerging Story Arc youtube Dacă în TV, unde mediul este unul pasiv, spoturile publicitare încep cu o introducere, induc privitorul în poveste, apoi urmează apogeul și marea dezvăluire a produsului, precedate de ofertă și branding, în online ad-urile trebuie să urmeze un curs invers. Recomandarea mea: Nu utiliza același video și pentru TV și pentru online, deoarece publicul este diferit și reacționează la stimuli diferiți. Utilizatorii online aplică instinctiv un filtru pentru reclamele cu care sunt zilnic asaltați, motiv pentru care video-ul trebuie să fie captivant încă de la început, să comunice brandul în primele 5 secunde și să dezvăluie produsul rapid dacă îți dorești să menții atenția și să rămâi în mintea celui care vizionează ad-ul.  Traditional Story Arc este cursul clasic al publicității pe TV, pe când Emerging Story Arc este cursul publicității pe YouTube. Cea din urmă trebuie să aibă un intro direct, să introducă userul direct în poveste și să livreze un mesaj neașteptat.

4 elemente esențiale pentru un spot eficient

  • Limbaj vizual – încadrează bine subiecții, astfel încât să să fie vizibili, surprinde esența poveștii în câteva secunde și ai grijă la contrastele compoziției pentru a scoate în evidență elementele principale. Culorile sunt foarte importante și comunică mai mult decât crezi, nu sunt alese niciodată la întâmplare.

youtube

  • Atenție – spune povești captivante care să țină userul atent pe întreaga durată a ad-ului și care să corespundă cu nevoile sale din acel moment. 
  • Context creativ – execuții creative bazate pe semnalele și datele despre user, pentru a crea o conexiune între tine și acesta. 
  • Storytelling – focusează-te asupra tipului de content la care userii dau skip și asupra tipului de content pe care decid să îl vizualizeze. A ști cu ce anume se conectează un utilizator este o informație foarte valoroasă. 

Tips & Tricks pentru un video content de efect

Înainte de execuție:

  1. Gândește spotul pentru mobile în primă fază.
  2. Înțelege care este punctul de interes comun al audienței tale.
  3. Creează un storytelling.
  4. Ascultă-ți audiența. 

Chestiuni fundamentale în creație:

  1. Atrage atenția în primele secunde. 
  2. Ține userul captivat pe tot parcursul reclamei.
  3. Fii sincer și autentic. 
  4. Transmite emoție prin povestea reclamei. 

Avantajele publicității pe YouTube

YouTube aduce aduce împreună un număr imens de utilizatori care caută, vizualizează, distribuie, comentează și apreciază video content-ul de pe această platformă. Această platformă a reușit să stabilească un loc eficient în care companiile să își promoveze brandurile, produsele sau serviciile, aducând advertiserilor numeroase beneficii:

  • Oferă posibilitatea de a te conecta mai bine cu userii și potențialii consumatori printr-un mod unic.

youtube

  • Îți oferă un raport cost-eficiență foarte bun. Spre deosebire de TV, prin YouTube cheltui bugetul într-un mod inteligent pentru că afișezi spotul unui public mult mai relevant pe care ți-l poți alege singur în funcție de vârstă, sex, locație geografică, limbă, interese. 
  • Deții controlul asupra ad-urilor. Odată ce vei înțelege cum anume interacționează sau nu userii cu video-urile tale, poți ajusta și customiza reclamele în funcție de aceștia, crescând astfel rata de engagement. 
  • Poți măsura foarte ușor rezultatele campaniilor tale prin datele pe care YouTube ți le pune la dispoziție.

Toate datele indică faptul că video contentul este viitorul, iar YouTube este în creștere de la an la an, așa că, de ce să nu profităm de această platformă pentru strategiile noastre digitale, mai ales în această perioadă?

Citește și alte articole asemănătoare:

campanii black friday
universul digital

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?