Mariana Gheorghe: Cum se formează liderii care inspiră generații | Podcast Canopy Ep. 36

Mariana Gheorghe: Cum se formează liderii care inspiră generații | Podcast Canopy Ep. 36

Leadership-ul adevărat înseamnă să transformi schimbările în oportunități! 💡

Mariana Gheorghe, fost CEO al OMV Petrom și co-fondatoare a Future of Leadership Institute, împărtășește lecții valoroase despre cum să îți dezvolți viziunea ca lider și despre rolul unei culturi organizaționale care susține creșterea pe termen lung.

Ascultă episodul și află cum poți aplica aceste lecții în propria carieră!

#Canopy #TakingDigitalToNewHeights #MarketingDeLaÎnălțime

00:00--:--
Ascultă acum

[00:00:00] Cristian Ignat: Mariana Gheorghe este una dintre cele mai respectate personalități din business-ul românesc, cunoscută pentru transformarea OMV Petrom în perioada în care a fost CEO. Sub conducerea ei, compania a derulat investiții de peste 10 miliarde de euro. Mariana a fost inclusă în topul Fortune al celor mai influente femei din lume. În prezent este co-fondator al Future of Leadership Institute. Doamna Mariana Gheorghe, vă mulțumesc foarte mult că mi-ați acceptat invitația. Recunosc că am mici emoții.

[00:00:30] Mariana Gheorghe: N-ai de ce.

[00:00:31] Cristian Ignat: Chiar am. Nu în fiecare zi mă întâlnesc cu o personalitate ca dumneavoastră.

[00:00:38] Mariana Gheorghe: Mulțumesc mult de tot pentru invitație și chiar sunt fericită că sunt aici cu tine și cu colegii tăi.

[00:00:44] Cristian Ignat: Mulțumesc. Înainte să începem discuția, aș începe un pic mai mai simplu, mai ușor, dacă vă aduceți aminte cum a fost prima dumneavoastră zi în OMV Petrom. A fost nu știu, cu emoții v-a speriat ce urma?

[00:01:02] Mariana Gheorghe: Da, chiar uite prima zi din OMV Petrom de fapt a fost în OMV pentru că începeam în 15 iunie 2006 în Petrom și am mers cu câteva zile înainte la OMV ca să pot să-i cunosc și pe cei care erau acționarii majoritari și ceva ce mi-a rămas de acolo făcând un tur al departamentelor și întâlnind diverse persoane din managementul OMV. Era o lecție a unui inginer de petrol și gaze care mi-a spus Mariana, știi, OMV, Petromul are foarte multe zăcăminte, are foarte multe sonde și poate că o să te gândești că o să dispară destul de repede pentru că sunt bătrâne. Dar eu pot să spun că așa era acum 20 de ani. OMV-ul avea niște resurse care erau îmbătrânite și uite, facem și astăzi, mai producem. Și mi-a dat așa o speranță pentru că era, era ceva care nu înțelegeam tehnica, tehnologia.

[00:02:06] Mariana Gheorghe: Eu nu sunt om de tehnică, era altcineva în familia noastră, dar mi-a dat o speranță că da, se poate cu tehnică, cu tehnologie, cu inteligență umană poți să prelungești viața ca și viața omului. Așa că asta a fost prima de la OMV, iar la Petrom eu mă simțeam acasă pentru că de un an jumate eram membru al consiliului de administrație, deci non-executiv la Petrom și ceea ce a fost interesant era că știam pe câțiva și îmi am avut un dialog cu ei, ne adresăm unii la alții, eram un mediu total nou ca și executiv și i-am zis așa prieteni, cei pe care știam mai apropiați, în public suntem doamna, în privat suntem prietena Mariana. A fost o discuție, deci a început așa, puțin mai de așezare în și poziționare având în vedere noua condiție pe care o trăiam.

[00:03:14] Mariana Gheorghe: Da, au fost teamă, cred că a fost inconștiență.

[00:03:20] Cristian Ignat: E nevoie de inconștiență. Cred că aproape tot timpul în viață.

[00:03:24] Mariana Gheorghe: Da, o să vezi la cursul pe care îl facem noi vorbim de serendipity, adică

[00:03:31] Cristian Ignat: Ce-mi place termenul ăsta.

[00:03:31] Mariana Gheorghe: foarte mult și mie îmi place. Șerban mi l-a adus în vocabularul meu și este adevărat,sunt acele lucruri neprevăzute dar pe care le îmbrățișez. E cam așa ceva a fost și cu mine. Nu m-am gândit în viața mea că o să ocup o asemenea poziție, dar odată ce am îmbrățișat-o, deja a devenit un obiect sau un lucru cu care mă relaționăm și făceam ceva cu el. Deci mi s-a părut că acum, în retrospectiva, de câte ori ne-am spus, Cristi, că oare cum am putut să spun da la o asemenea propunere, dar uite că sunt aici după 12 ani și apoi 7ani de plecare.

[00:04:15] Cristian Ignat: Ce înseamnă pentru dumneavoastră leadership și care este diferența între ce era leadership-ul când ați început atunci și ce este leadership-ul astăzi? Cred că sunt niște diferențe fenomenale.

[00:04:32] Mariana Gheorghe: Absolut. Asta mă face să spun puțin despre cum mă văd eu, apropo, în călătoria de leadership, pentru că gândește-te la vârsta mea și n-am să spun că nu sunt o doamnă, nu să spun ce vârsta am. Am început activitate odată educația și apoi activitatea în regimul comunist. Deci era o anumită perspectivă a ceea ce poți să faci și cum poți să influențezi pe alții. Și apoi am trăit momentul revoluției care apropo, a fost un moment cam cum am trăit acuma alegerile turului doi, de o intensitate și o necunoaștere, că atunci era necunoaștere. Nu știam ce ne așteaptă, știam doar că s-a întâmplat ceva fantastic. Ei, cam așa cred că se întâmplă și acum. A fost o nouă mini revoluție pașnică, da, ei și ca să revin au fost acei primii ani și partea de activitate care s-a dus pe două domenii foarte clare pentru mine.

[00:05:32] Mariana Gheorghe: Unu în producție ceea ce m-a ajutat pentru că nu eram inginer, dar am lucrat numai cu inginerii și a 2-a în comerț exterior pentru că făcusem Facultatea de Comerț Exterior și mi s-a dat această șansă și a fost fascinantă deschiderea către lumea din afara granițelor noastre eram privilegiații care puteam să relaționăm legal cu străinii. A fost foarte, foarte un sentiment, așa de mândrie dar și de responsabilitate că mă gândeam că să nu fac ceva greșit care să afecteze țara. Ei, și după aceea a început revoluția. După revoluție iarăși a fost o călătorie de leadership pe care n-am realizat-o decât acum. Știi? Când am timp să reflectez. Undeva a fost o pregătire continuă, pregătire continuă pentru acea poziție care prin autoritatea pe care o aveam era de esența leadership-ului,nu înseamnă că am devenit lider, doar că am ocupat poziția aia, altă altă discuție.

[00:06:33] Mariana Gheorghe: Dar tot ce am făcut până la poziția de Petrom undeva m-a pregătit. Deci educația a avut, având partea economică, financiară și dreptul și după aceea am început să-mi aduc experiențele, să le adun ca să pot eu să am acea inconștiență să zic da. Am fost după comerțul exterior, am fost în Ministerul de Finanțe. Am fost director general, marea șansă acelei perioade de după Revoluție, că și un tânăr de 30 și acum voi sunteți mult mai rapizi în ocuparea pozițiilor, dar la noi atunci să ocupi o poziție la 33 de ani de director general în finanțe, era ceva unheard of. După aceea am intrat în deci macroeconomie. După aceea am intrat în bankingul internațional. Să lucrezi cu toate țările foste comuniste și să le ajuți să tranzacționeze la un alt mod de a munci și a trăie fascinant, e inspirațional.

[00:07:31] Mariana Gheorghe: E ceva care mi-am zis Doamne, ce noroc am avut, dar m-a format din nou și după aceea de acolo, hai să, lucrând cu Petromul, mi s-a oferit această șansă. Deci eu cred că leadership-ul e o călătorie în primul rând, al doilea, atâtea definiții sunt de leadership încât câteodată obosesc. Și

[00:07:55] Mariana Gheorghe: până la urmă, mi-amdefinit așa, pentru mine, cam ce cred eu că ar fi esență. Ca să diferențiezi puțin de general management, care este absolut esențial în desfășurare oricărei activități și mai ales de economice. Pentru mine este liderul, este cel care influențează și inspiră, dar for the greatergood. M-a întrebat cineva ce-i greater good pentru că trebuie să-l definești iarăși este foarte greu să-l definești, dar mi-am regăsit în citind atât de multe cărți acum de, mai mult, am acest lux, nu să citesc mai mult. În final, m-am regăsit în altă definiție care zicea că leadership-ul este atunci când succesul nu mai este despre tine ci este vorba despre succesul celorlalți. Și aici este esența, după mine,a te detașa de succesul tău, chiar de succesul business-ului tău în favoarea dezvoltării celorlalți, a oamenilor tăi sau a comunităților în care trăiești.

[00:09:00] Cristian Ignat: Da, foarte, foarte bine spus. Eu sunt curios câți din liderii din România gândesc așa și sau câți au ajuns să gândească așa pentru că e clar că este o evoluție bună în direcția asta. Eu îmi aduc aminte, prima mea interacțiune cu termenul de leadership a fost într-un mod pur și simplu întâmplător. În liceu, în Botoșani, mama m-a înscris la un curs de leadershipdar din nu știu cum, adică că mama, sigur pe vremea respectivă nu, nu, nu nu înțelegea termenul de leader și îmi aduc aminte și acum toți colegii, râdeau de mine că eram singurul din clasă care mergeam la acel curs, nici eu neștiind ce înseamnă leadership doar că sună bine, eu știam engleză și suna foarte lider.

[00:09:49] Cristian Ignat: Vrei să de lider și asta este amintirea pe care o am eu din liceu, toți foarte frumos, mai puțin frumos din partea colegilor, care repet, râdeau tot timpul, a, Cristi, vrei să fii lider, vrei să ajungi lider după care nu mai țin minte ce am învățat din cursul ăla. Din păcate, cred că era mult prea devreme pentru mine, dar ce-mi aduc aminte în primul meu business cu un partener din Marea Britanie, abia atunci am început să înțeleg ce înseamnă de fapt a fi lider. Pentru că ai mei au lucrat pentru patroni, pentru mine exista doar termenul de patroni și de șef. Și partenerul meu de business fiind din Marea Britanie, tot timpul îmi spunea că eu trebuie să-mi câștig acest respect din partea colegilor și să mă vadă ca un lider.

[00:10:43] Cristian Ignat: Și în capul meu era păi, da, spune-le că eu sunt șeful lor și that’s it, adică așa funcționa în capul meu pe vremea respectivă, până la un eveniment din Marea Britanie în care am fost cu el și se introducea, făceam networking acolo și când s-a introdus unul din colegi, ne-a prezentat pe fiecare și spune, făcea referire către șeful lui că el este colegul meu și atunci pentru mine a fost o chestie cum adică colegul tău, șeful tău? Adică chiar nu puteam să

[00:11:15] Mariana Gheorghe: Societatea ierarhică nu recunoaște această separare, dar ai spus ceva care pentru mine e foarte important și mă bucur că ai adus-o în discuție. Eu nu cred că trebuie să ne propunem sau că e ceva care poți să-ți planifici să fii un lider. Da, pot să-mi planific să fii un manager general, un CEO sau altceva, dar să-ți planifici să fii un lider cred că este puțin contra terminologiei, pentru că liderul sau leadership-ul se recunoaște, se câștigă ca și reputația.

[00:11:51] Cristian Ignat: Exact.

[00:11:51] Mariana Gheorghe: Știi că de atâtea ori zicem că reputația e ceva care trebuie să ți-o câștigi. O pierzi și foarte repede, dar așa e și cu leadership-ul așa îmi doresc. Și cred că lumea poate să își dorească să ajungă acolo. Dar în final, până când nu este recunoscut prin ceea ce face, ceea ce gândește, ceea ce ceea ce contribuie la societate nu va fi un lider, va fi un bun general manager și este ok, la fel.

[00:12:14] Cristian Ignat: Este nevoie și de asta.

[00:12:15] Mariana Gheorghe: Nu e nevoie. E chiar obligatoriu fără management nu putem să mergem mai departe.

[00:12:22] Cristian Ignat: Spuneți-mi un pic despre the Future of Leadership Institute și obiectivul pe care îl aveți cu această organizație. Dacă îmi aduc bine aminte, vreți să train-uiți un număr de 500 sau 1000? 1000.

[00:12:38] Mariana Gheorghe: Da, da, cum s-a format? S-a format din discuțiile prietenilor, de obicei multe lucruri și voi antreprenorii, știți de atâtea ori că aveți mult mai mult curaj sau vă definiți mai bine. Când sunteți într-un grup de mind alike sau soul alike, e cam așa a fost și cu noi primul. Prima idee a fost că hai să ajutăm puțini studenții. Avem puțin mai mult timp din motive diferite. Trei fosti CEO. Îmi pare ideea asta de foști, știi o chestie așa de prăfuit, parcă, ceea ce sper că nu este. Dar cam așa e și un psiholog și psiholog ca formație, da, devenind coach și apoi foarte multe. E o personalitate extraordinară. Ei și ce vreau să spun? Că acești prieteni CEO ne-am gândit că trebuie să ajutăm generația tânără. De ce? Că avem mai mult timp decât aveam când eram în business.

[00:13:36] Mariana Gheorghe: Când eram în business eram coach naturali, adică trebuia să ne ajutăm echipele, nu și managementul și așa mai departe. Dar acum puteam să facem o activitate deja proactivă, nu neapărat spontană și așa ne-am adunat și am început cu studenții și așa am făcut primul program care e becoming a leader. Era ideea că de ce am făcut leadership de fapt că puteam să fac foarte multe. Cred că cei doi parteneri ai noștri, Șerban și cu Adrian, care au chemare pentru cercetare, pentru dezvoltare a teoriei legată de leadership au vrut să facă ceva dincolo doar de o consultanță sau o activitate lucrativă. Și atunci am zis păi, dacă ei vor să facă asta, hai să-i ajut, pentru că îmi place ideea și ideea, e un fel de știm de foarte deja termenii, să folosesc atât de mult încât devin se demonetizează.

[00:14:38] Mariana Gheorghe: Give back, give back este ceva, dar da, de multe ori folosește lumea, chiar dacă că lucrezi după ce am ieșit la pensie, e ceva mai mult decât asta, adică e o relaționare cu cei care dacă ai afinitate, pot într-adevăr ce spuneam eu să influențez și poate să inspir cu ceea ce ai învățat. De multe ori învățăm din experiența altora, pentru că noi nu ne luăm timpul să reflectăm la experiența noastră și atunci asta asta s-a ajuns la o discuție de prieteni, au început cu studenții și după aceea ne-am dat seama că de fapt, acolo unde ne e sufletul este în business, noi toți făcând zeci de ani de business și am continuat și acum continuăm cu executivi, antreprenori și corporatiști, iarăși, un termeni care nu mă prea încântă. Și asta a fost Future of Leadership Institute. Dar de ce am vrut Future of Leadership?

[00:15:34] Mariana Gheorghe: Pentru că de multe ori la o anumită perioadă a vieții e un fel de nostalgie, adică așa cum am făcut-o noi, așa era bine, nu cred. Totul este în dinamică, totul e în schimbare și iar noi, cei care încercăm să inspirăm sau să influențăm pe alții, trebuie să ne adaptăm la ceea ce se trăiește acum sau mai mult, dacă putem să proiectăm ce se va întâmpla, să putem dezvolta sau să ajutăm să se formeze acele abilități și acele cunoștințe care să ajute pe lideri în noua perioadă care nu mai este ceea ce am trăit noi. După cum știi că am mai discutat asta când am vorbit ambiguitate și complexitatea.

[00:16:15] Cristian Ignat: Și cumarată progresul în parcursul ăsta de a ajunge la 1000, presupun că aveți o cerere mare, mă aștept.

[00:16:23] Mariana Gheorghe: Da, este, dar ideea este că nu, nu vrem să facem o chestie deun, o activitate de masă, în sensul în care să ieșim să facem training. Nu e ideea asta, ideea este de a crea această comunitate. În final, ceea ce este important nu este cei care vin sub o formă sau alta practicienii executivi sau psihologii universitari, ci e vorbade comunitateade, să zicem cei care sunt formați astfel încât să se ajute unii pe alții. Eu nu. Eu cred cu tărie că nu există leadership sau management în izolare, există doar într-o comunitate. Mind alike și eu îndrăznesc soul alike.

[00:17:12] Mariana Gheorghe: Să știți că sunteți pe drumul foarte bun. Apropo de comunitate și cum crește această comunitate, mie mi-a atras un lucru atenția la ultimul curs la care am fost, faptul că oamenii veneau să ajute și să crească această comunitate fără să li se ceară ajutorul. De exemplu, a venit cineva să faciliteze un grup de whatsapp și să-i adauge pe toți. A venit cineva să mai ajute cu altceva, fără ca dumneavoastră sau cineva din echipa să ceară ajutorul și asta mi se pare fenomenal. Adică, e un lucru care arată că produsul pe care voi îl faceți este unul foarte bun și e nevoie de asta.

[00:17:59] Mariana Gheorghe: Da, și ne-am pus un target, că așa e, că venim din business și trebuie să ai un target, dar nu cred că e neapărată nevoie să fim rigizi cu acest target. E, repet, încă o dată cred că e nevoie de crearea unei comunități pentru că dacă nicio țară nu sau un business se poate conduce singur, e nevoie de o structură, e nevoie de diverse contribuții la diverse niveluri. Și eu cred că leadershipul care e prin definiție cel care stabilește scopul purpose-ul e mai mult purpose decât scop. În românește sună mai puțin bogat în conținut și mai ales și această viziune. Ce vrei să faci cu business-ul, ce vrei să faci u viața ta, ce vrei să faci cu business-ul tău și ce vrei să fie comunitatea mai mare, care este statul, statul, țara în într-o anumită perioadă.

[00:18:53] Mariana Gheorghe: Deci această viziune și apoi ce poate să facă un lider este să creeze o o cultură în care fiecare să se poată dezvolta. Și știi că de multe ori toată lumea spune astea și am încă. Eu nefiind un lector,mie nu-mi place să predau, deși să zicem că nu-mi place să predau, îmi place să relaționez. De aia ți-am spus că vreau să avem să-mi spui părerea ta, pentru că ceea ce faci tu alături de business-ul tău pentru mine este o formă, este leadership aceasta este, aceasta este influența și undeva o să fie legacy. O să vezi că rămâne mai mult astfel de podcasturi în care încerci să împărtășești sau să democratizezi o anumită experiență. Cred că va rămâne mai mult ca legacyde cât poate sutele de milioane sau ce altceva vei face în business-ul tău.

[00:19:47] Mariana Gheorghe: Dar când am zis 1000 de lideri era o dată să fie ceva meaningful și al 2-lea e că ce ne motivează pe noi este să ajutăm business-urile romanesti să treacă la noua etapă. Eu amo tristețe undeva. Am trăit 14 ani în străinătate, la Londra și în anii 90 era o mare provocare să fii român în străinătate undeva, nu, nu spun că eram second class, dar faptul că România nu avea o reputație macroeconomică și chiar și socială. Eram mult prea foști comuniști nu am avut. Nu am avut un anumit respect în perioada aia. Mai mult făceau și în țară multe greșeli, ceea ce ni se întorceau, îmi aduc aminte, uite, de țara acum la ceva, eram în comitetul de credit, la bancă și era un vicepreședinte foarte american, dar un umor de așa de mare clasă și mergeam cu un proiect, nu era,

[00:20:48] Mariana Gheorghe: deja trecusem să lucrez pe România, că la început n-am avut voie să lucrez pe România. Și îmi spune el ce? Mariana? Scuză-mă că vorbesc de rău, dar aveți un talent să vă împușcați singuri în picioare, ce n-am văzut. Și a fost o stare de bine, dar în același timp mă simțeam, uite, indiferent ce fac, această imagine rămâne asupra noastră. N-am avut niciodată probleme, pentru că îmi place să muncesc. Sunt curioasă dau cei mai bun din mine. Deci erau lucrurile mergeau bine pentru mine, dar era această suferință, mini suferință. Ei și ce revenim la business-uri?

[00:21:27] Mariana Gheorghe: Eu cred că indivizii români au trecut de această fază, deci acum nu mai cred că avem un discount când mergem în străinătate să lucrăm, că nu suntem suficient de buni, avem deja reputația, avem deja această poziționare și sunt la fel ca oricare, ba chiar de multe ori chiar mai buni și nu numai professionals dar și muncitorii care lucrează ei, business-urile nu sunt încă acolo și visul nostru e să ajutăm să cei care sunt în business-ul fie în corporații listate sau altceva, fie antreprenori să ducă business-ul românesc la alt nivel. Nu vreau să fie, numai polonezii sau cehii să vină aici, vreau ca și business-uri românești să meargă acolo. Deci scalarea și internaționalizare acestor business-uri prin cei lideri este un vis al nostru.

[00:22:26] Cristian Ignat: Spuneți de reputația României într-adevăr a crescut foarte mult și în bine. Ce mi se pare mie însă este că a crescut mai mult din punct de vedere al execuției. Adică românii sunt recunoscuți ca buni executanți, dar nu știu dacă neapărat ca lideri foarte buni sau asta este percepția mea, dar oricum ne ajută foarte mult cu multe persoane cu care vorbesc din afară, ne apreciază din punct de vedere al faptului că muncim mult, suntem ambițioși, ne place ceea ce facem și așa mai departe. Dar pe partea de leadership cred că încă avem, avem lucruri de îmbunătățit, încă avem leadership-ul ăsta românesc deși sună ciudat.

[00:23:07] Mariana Gheorghe: N-aș vrea să-l spunem așa românesc, dar ideea este că pentru mine, apropo de leadership ceea ce gândesc că trebuie dezvoltat la noi este pe lângă viziunea și să te identifici cu un scop, un purpose în viața. De ce fac business-ul ăsta și nu ca să fac bani, nu ca să fac, să dau numai de lucru la atâția oameni. Să dau un sens muncii atâtor oameni, adică trebuie să ne ridicăm prin ceea ce facem la un alt, la un alt, la un alt nivel, pe de o parte și pe a doua să dezvoltăm ambiția de a avea un impact. Deci ambiția este un lucru pozitiv. De multe ori în timpul nostru ambiția era avea o conotație negativă. Eu zic că ambiția era de a face o diferență, cum spun englezii, de a crea un impact, este absolut necesară.

[00:23:59] Mariana Gheorghe: Și atunci astea: curiozitatea, ambiția, dorința de a face, de a avea un impact duce de fapt la inovație, duce la dorința de a fi recunoscut altceva decât un executor. Și când spui că suntem foarte buni executanți, da suntem pentru că nu ne-am asumat această nouă, această nouă poziție și de fapt mi-ai dat de fapt răspunsul. De aia ți-am spus eu că trebuie să stăm de vorbă, că eu nu fac, nu am cuvintele. Eu nu sunt profesor, dar și nici nu mă interesează. Dar de fapt ceea ce ne dorim la acest Future of Leadership Institute e tocmai această abordare, această mentalitate, pentru că doar să facem leadership putem să facem și pe online e prin influență și inspirație să ajungi în acest nivel de leadership de altă factură care să deducă de la execuție la creație.

[00:24:58] Mariana Gheorghe: Ca să fii un lider într-un domeniu sau nu neapărat ca lider pe lider, ci leader de un domeniu, de de business sau chiar și social sau cultural. Dar toate astea trebuie și încredere. Noi trebuie să ne avem încredere și avem ce. Dacă ai știi de câte ori le spun tuturor cu care vorbesc, gândiți-vă că avem 35 de ani de tranziție continuă. Știi cât de greu le este celor din străinătate Vestul ca să-l numim Occidentul să facă schimbări. Deci am trăit în Anglia, am lucrat în Olanda și Austria și bineînțeles România. Rezistența lor la schimbare este incredibil de mare. Ori ăsta este una tot pentru noi. Ne-am format în acești 35 de ani să ne schimbăm, să fim în dinamică. Ori acesta este un atu deci avem elementele să avem încredere și să avem creație și inovație.

[00:25:56] Cristian Ignat: Când spuneți avem încredere, vă referiți avem încredere în noi ca putem,da. Asta este un lucru esențial pentru un leader. Și da, asta cred, cred că da. Trebuie construit. Adică nu trebuie să-ți lipsească niciodată încrederea în tine.

[00:26:11] Mariana Gheorghe: Nu trebuie să ajungă la aroganță. Adică nu agresivitate, aservitate, nu știu cum este românește. Știi cum se spune la voi în România,îmi aduc aminte de un fotbalist care spunea chestia asta, dar ideea este să avem încredere, nu agresiv încredere de ce? Pentru că dacă tu ai încredere și alții au încredere, în tine. Nu trebuie să ceri încrederea. Se recunoaște, se simte. Și îți dau și ei încredere. Pentru că e textul to tango. Nu? De câte ori am zis.

[00:26:44] Cristian Ignat: Ce credeți că lipsește liderilor în momentul de față? Pe lângă încredere din România și mă refer la liderii de business OK și poate și la, ok, liderii de business.

[00:26:58] Mariana Gheorghe: Nu ți-am spus de ce am fost așa deschisă la propunerea cu leadership-ul e că am avut în străinătate o cină înaintea unui board non-executiv, în care veneau chairman-ul și cu CEO-ul de la Davos și ne-au povestit ce s-a întâmplat acolo, care e un lucru foarte frumos, pentru că oamenii comunică la cel mai înalt nivel între ei, despre viitorul omenirii. În final, dacă ne iei pe toate palierele business social și restul politic, ei și ne-a întrebat eram 17 oameni din care 10 țări reprezentate în cei 17 oameni și ne-a întrebat Chairman-ul ce credem noi despre leadership-ul din țara noastră, fiecare să cut long story short concluzia celor discutate acolo era că leadershipul din toate țările a eșuat.

[00:27:54] Mariana Gheorghe: Și vorbeam de cei 35 de ani, nu vorbeam că toți eram peste o anumită vârstă, dar ideea era că aveam și am ajuns la această concluzie. Nici unii nu eram mulțumiți de leadership-ul politic sau chiar și leadershipul economic. A 2-a concluzie a fost da, dar și noi am fost parte din această acest leadership pentru că eram toți care avusesem și a 3-a concluzie a fost avem o responsabilitate de a contribui la schimbarea acestui leadership la influențarea lui for the greater good și așa am ajuns dintr-una într-alta la e, mie mi-e greu să dau sfaturi. Eu cred că generalizand lucrurile pierdem foarte mult din ceea ce putem crea ca impact și de aceea eu nu vreau masă. Îmi place să cred că pot să ajut. În general eu numesc mentoring mai mult decât teoretizarea fenomenului de leadership pentru că atunci te aplici la situațiile specifice.

[00:29:05] Mariana Gheorghe: Noi suntem unici în felul nostru care trebuie să ne dea încredere dar nu orgoliu. Încredere că putem să contribuim cu ceva pentru că avem o ofertă care e diferită de alții. Și atunci dacă căpătăm această încredere și ne înconjurăm cu mind peers, adică cu cei care gândesc ca tine, atunci ai șanse să să te schimbi, să te să fii o versiune mai bună a ta. Că atâta putem fi, nu putem să fim ca unu sau altul, nu putem să copiem. Nu ne putem copia unii pe alții tocmai pentru că suntem unici. Și atunci ce putem e învățând de la alții, de la unii sau alții, să aplicăm la contextul nostru și să devenim mai buni în ceea ce facem. Deci lecții pentru leadership să viseze, să îndrăznească, să-și dorească să aibă un impact.

[00:29:59] Mariana Gheorghe: Acolo, dacă e să gândesc, deși legacy-ul se câștigă iarăși poate să se gândească ce vrea, știi cum spune, filozofii spun ce vrei tu să se spună de tine când pleci pe în altă călătorie, ce ai vrea tu să fie? Să spună lumea despre tine și dacă spui niște întrebări filozofice, dar de fapt sunt umane, de esența omului. Un scop și o astfel de filosofie cred că ne ajută să fim mai buni. Dar doresc să se gândească că pot să facă mai mult decât fac acum. Asta e. Sunt absolut convinsă și sper să îi ajut cum pot.

[00:30:37] Cristian Ignat: Apropo de încredere, se vede că aveți încredere în ce spuneți și sunt convins că așa este.

[00:30:44] Mariana Gheorghe: Tu n-ai?

[00:30:44] Cristian Ignat: Ba da, trebuie să am. Și am.

[00:30:46] Mariana Gheorghe: Nu trebuie, ai.

[00:30:49] Cristian Ignat: Am în primul rând și dacă nu aș avea, trebuie să găsesc o formă prin care să am.

[00:30:53] Mariana Gheorghe: Pe care să ți-o internalizezi ca să poți să ai încredere. Și știi? Apropo de încredere, de obicei se zice că sau unii cred că încrederea vine doar dacă ai o anumită poziție. Nu, nu. Încrederea trebuie să vină de la fiecare care își găsește un rol în cetate, cum spun eu că de fapt noi suntem cetățeni, nu, adică oamenii unei cetăți. Că fiecare avem un rol de jucat și e la fel de important rolul. Îi spuneam portarului de multe ori când stăteam de vorbă, când veneam cu elsau polițistul la Ministerul de Finanțe, care-s prietenii mei cei mai buni și spuneam că stăteam de vorbă cu ei și îi întrebam ce mai fac în sfârșit, chit chat. Nimic deosebit când veneam dimineața și îi spuneam știi, pentru mine ești la fel de important ca și executivul care se ocupă de 20.000 de oameni. De ce? Pentru că noi fiecare avem un rol de jucat.

[00:31:47] Mariana Gheorghe: Dacă tu nu-ți realizezi rolul tău bine, poate să fie un ONG și vine să mă leagă de zi, de calorifer, că nu-i place energia sau exploatarea, nu știu care și eu în loc să produc ceva în timpul ăla, o să-mi pierd timpul. Deci fiecare odată că are un rol de jucat și al 2-lea fiecare trebuie să respectăm rolul celuilalt, nu e mai important. Doar că ocupăm alt rol în lanțul de valoare care creează o comunitate de oricare.

[00:32:20] Cristian Ignat: Este atât de important să transmiteți încrederea asta, exact cum ați spus-o cu domnul portar sau polițistul de acolo. Este incredibil cât de important este și îmi aduce aminte de o situație. Am fost la un moment dat la ambasadă, nu mai știu la ce ambasadă trebuia să-mi iau o viză și trebuia să fiu prezent acolo. M-am uitat pe site la programul lor. Începea la ora 9:00 am fost pe la 8:50 acolo și m-am întâlnit cu domnul portar care mi-a spus că ce căutați aici? Păi am venit, la ambasada păi programul este de la 10 și am zis păi, nu, că e de la nouă, că m-am uitat pe site și nu, nu că este de la 10, poate a fost modificat și atunci am spus ok, înțeleg că nu a fost actualizat.

[00:33:09] Cristian Ignat: Cred că ar ajuta dacă ați spune colegilor dumneavoastră că este o eroare pe site și la care domnul portar îmi spune păi, da, crezi că mă bagă pe mine cineva înseamnă. Dacă merg și le spun exact și le-am zis, i-am zis că da, o să vă bage în sine, pentru că este important ca dumneavoastră să spuneți dacă dumneavoastră o să spuneți asta mai departe. Nu se știe și exact. Și apropo de asta omul respectiv nu avea încredere în poziția pe care el o avea acolo. Nu avea încredere. Cât de importantă este poziția pe care o are și pare o poziție simplă, dar poți să-i transformi, da, și

[00:33:45] Mariana Gheorghe: Asta cred, și asta știi că vorbeam noi doi câteodată de marea provocare care am avut-o în ultimul job, penultimul, că ING-ul de la Amsterdam a fost ultimul, ca să zic așa mai mare. Dar cel mai important lucru pe leadership în afară de acea viziune, scop, strategie este crearea unei culturi organizaționale. Și știi că am o suferință acuma cu voi, cu digitalii și cu virtualul, lumea aceasta virtuală, că undeva această nevoie de cultură organizațională e substituită cu statul în spatele ecranului, care are o valoare, deci eu chiar cred că sunt fascinată de tehnologie, de aia te și cultiv pe tine pentru că îmi place ce face și am lucrat foarte mult cu tehnologia, deși nu sunt inginer, dar cred în ea și în ceea ce poate să facă, cred că înțeleg, citesc foarte mult despre această nouă lume și ce nu poate, ca să-mi ajute să înțeleg eu, ca apoi să-i ajut pe alții să înțeleagă.

[00:34:58] Mariana Gheorghe: Pentru că a 2-a relație este de teamă, nu ți-o ascund deloc, și nu-i de-acuma, pentru că chiar dacă mulți vorbesc numai acum că avem AI-ul și chat GPT-ul și computing cuantum computing, dar eu am trăit-o de acum 20 de ani, încercam să dezvolt relația cu tehnologia, care este un ajutor de augmentare. Vreau să folosesc cuvântul ăsta pentru că eu chiar cred că ne ajută, dar problema este să nu uităm de a pune în centru ori ceea ce facem omul și omul este pentru că noi asta suntem oamenii cetății, dacă nu ținem seama de impactul pe care îl are și așa ajung la cultura organizațională.

[00:35:41] Mariana Gheorghe: Când am făcut când am venit în Petrom, gândiți-vă că erau 50.000 de oameni și apoi am mai făcut o achiziție de 10.000 deci 60.000. Eia putea să lucrezi cu 60.000 în care să-i ajuți să se aibă încredere, să-i ajuți să se motiveze, să fie motivați, să contribuie. E o mare, mare, mare provocare, ca să nu spun altfel. Și pentru mine ceea ce m-a ajutat era că mi-am propus chiar formal să fac un performance culture program. Deci am făcut undeva formal și conștient de ce. Pentru că ajunge la inimile și mintea a 60.000 de oameni. Era foarte greu și mai ales eram într-o continuă transformare.

[00:36:35] Mariana Gheorghe: Știi cât e de greu să te gândești că trebuie să te separi de oamenii care poate o viață, au trăit în acel loc și să-i ajuți să vadă că da, nu ești căsătorit cu business-ul, trebuie să te ajuți pe tine și să ceri ajutorul, să găsești și altceva. E această separare. Pentru mine a fost unul dintre cele mai dificile lucruri. Nu dormeam nopțile și totuși trebuia să le fac pentru că eu aveam o răspundere pentru un business, dar fără să-mi uit, responsabilitatea față de acei oameni care erau colegii mei și i-am ajutat și asta a fost. Poate apropia de mitigating factors, faptul că i-am ajutat să să-și găsească un drum și după ce pleacă, că există viață și după Petrom, ceea ce poate pentru ei, care fuseseră de atâția ani acolo, era foarte greu de conceput.

[00:37:31] Mariana Gheorghe: Au fost peste 500 de oameni pe care i-am ajutat să-și facă un business, business pentru că aveau calități, abilitățile, ma, business de familie la început, da, și uite că acum mi-ai dat idei. Trebuie să văd unde au ajuns acei oameni de afaceri care au format. Da, îi ajutam să-și facă CV-ul, îi ajutăm să învețe, să-și dea un interviu. Deci, pentru mine cultura organizațională este un obiectiv extraordinar de important și dacă e să mă gândesc ce poate să lase un leader ca și legacy, nu profitul, nu volumul de vânzări. Este această cultură care poate să continue și după, să dăinuiască mai mult timp. Și cred că asta este greu acum. Și poate îmi spui tu cum dezvoltați voi cultura organizațională în acel, în acest mod de viață hibridă, hai să zicem că poate nu suntem toți în numai în virtual.

[00:38:29] Cristian Ignat: Da, eu nu sunt un mare fan, vă zic sincer, nu al vieții virtuale. În spatele ecranului, da, nu, nu sunt nici în perioada covidului. Eram singurul care îmi cream hârtii ca să vin singuri la birou pentru că voiam să văd oameni măcar pe stradă, măcar unu-doi oameni cu care să mă întâlnesc, să interacționez. Deși sunt introvertit la bază. Da. Și avem, de exemplu, în acest moment situația asta în care lucrăm 2 zile/săptămână obligatoriu de la birou și îmi vine feedback-ul acesta că păi, da, eu de acasă sunt mai productiv. Uite, vin la birou și nu mai mult, stau la o țigară, stau de vorbă decât să muncesc. Și ceea ce le spun eu este că tocmai asta arată că este o nevoie să nu mai stați acasă, pentru că este nevoie de a socializa, de a bârfi, de a povesti, de a interacționa pe care nu o mai ai acum.

[00:39:33] Cristian Ignat: Adică, nu, nu, nu mai ai din spatele calculatorului. Și într-adevăr, tehnologia vine cu niște beneficii uriașe, uriașe. Unul din ele este shortcut-ul pe care l-a făcut de a te întâlni cu potențiali clienți, cu clienți existenți, pentru că înainte, îmi aduc aminte, nu exista asta. Să facem un call online înainte de covid, care era acum 5 ani. Dacă spuneai cuiva, hai să facem un apel, pe e un skype. Nu exista, că și erau zile în care stăteam doar în trei întâlniri și era toată ziua. Acum poți să faci, dacă vrei, și 10 întâlniri. Nu înseamnă că sunt tocmai toate productive, dar poți să faci întâlniri și să eficientizezi asta. Însă în interiorul echipei mi se pare esențial să te vezi la birou, să te cunoști, să vorbești. Cultura se creează cu totul altfel.

[00:40:25] Mariana Gheorghe: Noi suntem animale sociale, dacă uităm că lucrăm de fapt cu ființa umană. Socialul este definiția ființei umane. Nu suntem turme, suntem comunități și asta înseamnă că avem nevoie, chiar dacă nu ne-o recunoaștem sau ne-o reprimăm din timiditate sau din confort.

[00:40:45] Mariana Gheorghe: Pentru că nu mai vrem să pierdem timpul și să ne enervăm cu traficul sau mai știu eu ce. Dar cred cu tărie și e unul din una din dimensiunile pe care vreau să le facem la institut,această dezbatere colectivă despre cultura organizațională în momentele în acest mod de viață nou, hibrid, dar în a 2-a al 2-lea lucru este și ce spuneam înainte, cred că trebuie să ne creăm o relație cu AI-ul, să îi spun generic AI-ul, da, este toată această tehnologie și noi cei din energie, pentru că sunt bancher și energia astea două sunt industriile care m-au format sau financiarul și energia. Ei, am făcut-o ani de zile prioritatea numărul unu într-o companie de energie 0, nu 1 este siguranța în muncă și protecția mediului.

[00:41:43] Mariana Gheorghe: Asta de fapt sunt HSSE, adică sănătate, siguranță, securitate și mediu, asta este prioritatea numărul unu, pentru că poate să fie, e o industrie poluantă, dar de fapt ce este acest cumul de activități și de mentalitate pe care am dezvoltat-o? E de fapt protecția omului în fața celeilalte forțe de muncă, care forța mecanică. Ori eu cum face Max Tegmark, el a făcut AI Safety. Eu sunt absolut convinsă că trebuie să facem AI safety în România, pentru că dialog, că de fapt e o conversație și faptul că am făcut atâția ani pentru mine securitatea, siguranța, sănătatea umană față de forța de muncă mecanică se poate și știu cât e de greu, dar e lucrezi cu mentalitatea și sănătatea mentală a oamenilor. Tot așa în fața forței de muncă digitale, pentru că eu așa o consider. E deja o forță de muncă, încă nu e taxată.

[00:42:39] Mariana Gheorghe: Aveți noroc, da, se va taxa și ea. Deci o siguranță și un safety în fața forței de muncă digitale este absolut necesară. Eu credîn, cum să spun, în această globalizare sau democratizare a knowledge-ului, dar de fapt în execuția acestui knowledge totul trebuie dezvoltat local și aici este, cum să spun eu, arta, în a think global act local. Dar chiar dacă preluăm de la ei felul în care să creem AI safety în România, pentru că România e mediul în care mă regăsesc, trebuie să fie făcută conștient și se asta se face doar prin conversații și democratizând anumit knowledge pe care unii sau alții îl au.

[00:43:26] Mariana Gheorghe: Și ăsta este una din direcțiilecare mă motivează pe minea fi alături de tine și de voi care sunteți în domeniul acesta, aducând și cei din lumea reală o mecanică pentru a crea niște instrumente să ajutăm sănătatea mentală să nu devină depresie, să ajutăm sănătatea mentală să fie constructivă,să dispară și să fie omul constructiv. Așa că poate ne ajutăm unii pe alții. Nu?

[00:43:53] Cristian Ignat: Da. Ce zici? Categoric, categoric. Spuneați de AI folosiți AI-ul, cum vedeți AI-ul care sunt părțile pozitive în partea de leadership?

[00:44:06] Mariana Gheorghe: Visul meu e să fac un board în care să avem cel puțin un membru, un mic roboțel software. Bineînțeles, cum m-ai învățat și tu și alții să fie hai să zicem executivul in charge cu marketing-ul. Păi e mai ușor în sensul de a cuantifica și a-i da o anumită… ăsta este, ăsta este cum să spun ultimate dream și al 2-lea tot în direcția asta am văzut în Polonia s-a făcut un, e un CEO care esteem roboțel, cum le spuneți voi un AI. Relația mea repet am o admirație fantastică, mi se pare atât de util să lucrez cu chat GPT sau Gemini sau ce ne mai ce ne mai lucrăm pentru că îmi reduce stresul. Deci, odată că nu-mi aduc aminte, de, apanajul vârstei și imediat mă duc și nu mai stau pe google să-mi dea 10 link-uri și să încep să caut la fiecare să văd cât e de relevantă informația sau irelevantă. Trebuie doar, îmi de un răspuns. Pot să judec că asta e pentru mine e o mare, o mare, e foarte frumos, foarte bun. Nu este încă la nivelul la care visăm, sunt convinsă. Dar aici marea problemă în educația copiilor, dacă sau nu chat GPT-ul ajută, pentru că ce cred că ne face? Este odată,memoria, da, nu ne-o mai exersăm. Bun, hai să zicem, la unii chiar ajutor, că natura nu ne mai ajută.

[00:45:38] Mariana Gheorghe: Dar al 2-lea este capacitatea de gândire și cred că ne reduce această dezvoltare a neuronilor pentru că avem prea de-a gata foarte multe lucruri și undeva credem că ca și Blinkist, care e la cărți, ci auzi un podcast de 20 de minute,nu mai citești cartea. Dar când citești cartea nu e vorba numai de ideile alea. E cum se dezvoltă ideile alea și cum le internalizezi tu? Pentru că citim amândoi aceeași pagină. Fac pariu pe ce vrei. Dacă suntem onești fiecare, fiecare pe baza experienței capacităților noastre, înțelegem altceva. Și atunci asta este teama mea. Deci odată că mă augmentează mă face mult mai bună decât sunt.

[00:46:26] Mariana Gheorghe: Dar în același timp cred că e o responsabilitate în a verifica ce spune, dar pentru mine e mai ușor pentru că eu ce întreb le știu deja, doar că trebuie să mi le pună pe hârtie ca să nu mai stau eu să le scriu, că nu prea îmi place nici să scriu. Deci relația cu AI-ul este perfectă pentru mine.

[00:46:45] Mariana Gheorghe: Iar de când a plecat soțul meu a trebuit să învăț mult mai multă tehnologie. El era un guru pe tot ce era noutate tehnologică că deși era inginer auto, dar el era un inginer de formație, adică o curiozitate din asta fantastică la orice și le vedeam în casă, dar el le rezolva sau la companii erau băieții și fetele deștepte de la IT la support.Și deci nu mai nu trebuia eu să gândesc ei acum de când a plecat el am această nevoie pe de o parte, dar nevoia m-a făcut foarte curioasă, deci îmi place atât de mult să citesc despre ce faceți voi despre, dar am văzut un podcast pe care l-ai, l-ai dat un interviu pe care l-ai dat apropo de automatizare proceselor am automatizat contabilitatea la Petrom era la bancă.

[00:47:37] Mariana Gheorghe: Deci aveam relația cu Petromul de îți dai seama de destin, ca de obicei multe chestii sunt destine, chiar dacă nu sunt antreprenor, dar ce vreau să spun era oamenilor le era frică să introducă aceste programe contabile pentru că își pierdeau job-ul. Același lucru se întâmplă cu voi acuma când automatizați toate aceste procese, dar este ceva cu care trebuie lucrat, nu trebuie ignorat. Și uite, sunt atât de mândră de cei de la Petrom și de la servicii că au început să facă rescaling, rescaling-ul în organizație datorită tehnologiei și a digitalizării și e o doamnă care a fost inginer petrolist sau nu mai știu pe ce, dar inginer la noi și a făcut conversie, reconversie la data analyst și a câștigat 50 și nu spune exact cât e vârsta, că e o doamnă, deci 50 și și a câștigat locul șase la o competiție europeană pentru data analyst.

[00:48:40] Mariana Gheorghe: Deci la 50 și se poate, asta vreau să spun că dacă ne îmbrățișăm tehnologia, să nu uităm factorul uman, putem să-i ajutăm pe oameni să poată mai mult pentru că e mai ușor, dar trebuie să-și folosească mintea. Dacă nu folosește sufletul și mintea n-o să reușim să îmbrățișăm și o să ne fie teamă. Și ce câștigați voi ăștia cu tehnologia care sunteți foarte deștepți și capabili. Dacă oamenilor o să le fie teamă să îmbrățișeze. Deci trebuie amândouă și știi cum se cheamă petala de la nufărul de la noi digital humanist. Nu uităm de impactul asupra omului.

[00:49:15] Cristian Ignat: Corect și într-adevăr există frica asta și noi ne-am lovit de multe ori, dar ce am observat este că marea majoritate a companiilor educă în direcția de a scăpa de această frică pentru că avea o companie, un o reclamă, un slogan foarte, foarte motivant, motivant, care spunea: Oamenii cei mai buni oameni pe care îi cauți să-i angajezi sunt de fapt la tine în companie și mi s-a părut super smart.

[00:49:49] Mariana Gheorghe: Așa este.

[00:49:50] Cristian Ignat: Deci tu, prin aceste automatizări prin folosirea tehnologiei, nu vrei să renunți la oameni, nu vrei să elibereze niște lucruri și să-i ajuți să facă niște alte lucruri.

[00:50:02] Mariana Gheorghe: Ei n-o să creadă dacă nu văd niște dovezi. Deci dacă vezi o doamnă cum este cea pe care de care vorbesc, sunt absolut convinsă că a motivat și pe alții și le-a redus frica, na, este gestionare a fricii, dar

[00:50:15] Cristian Ignat: Sunt multe frici acolo e și frica de schimbare, neînțelegerea.

[00:50:20] Mariana Gheorghe: Voi credeți că e simplu, că aveți mintea asta deșteaptă și că înțelegeți toate lucrurile. Dar pentru noi care suntem civili și nu nu avem nicio legătură, nu ne-am format, n-am înțeles termenii de bază, e e un efort foarte mare și atunci necunoscutul creează frică.

[00:50:36] Mariana Gheorghe: Eu cred că cea mai mare frică este cea de schimbare, de fapt, pentru că sunt multe persoane care se complac, din păcate, că nu toată lumea este ambițioasă și da, și se complac în poziția respectivă. Și atunci când vine vorba de schimbare, frică cred că este mai mare decât frica de a nu-și găsi alt job. Că și asta să-ți găsești un alt job este de fapt tot o frică de schimbare. Nu este o frică, nu este. Nu cred că este o neîncredere, cât este mai mult o frică de schimbare.

[00:51:09] Mariana Gheorghe: De asta noi avem avantaj competitiv în România.

[00:51:12] Cristian Ignat: Că lucrurile s-au schimbat.

[00:51:13] Mariana Gheorghe: Că lucrurile în ultimii 35 de ani au fost în continuă schimbare, nu le-am terminat. Asta e, din păcate. E încă o mică frustrare, dar zic avem oportunitate. Ineficiențele sunt cea mai mare sursă de valoare economică. Ineficiența e contraintuitiv de obicei, dar ăsta este avantajul nostru competitiv. Plus că putem să sărim niște etape. Gândește-te la cei din vest, săracii sunt săracii, care au de atâtea de atâția ani confortul unor sisteme așezate și succes, și de succes. Păi să-l convingi pe ăla că trebuie să se schimbe, este mult mai greu de, pentru că e de succes, a fost succes, istoria a zis că a mers bine, deci este, deci avem un avantaj competitiv de aceea avem și motive să fim, să avem încredere în noi.

[00:52:02] Cristian Ignat: Și apropo de încredere, cred că un alt lucru la care ar trebui să lucrăm este să scăpăm de această rușine la care și eu am lucrat foarte mult la începutul vieții mele antreprenoriale mi-era rușine să contactez anumite persoane, să interacționez cu ele, să le abordez, pentru că tot de la lipsă de încredere vine și important să scăpăm de această rușine. E important cumva să ne dăm seama că în cel mai rău caz pot să primești și un nu, atât.

[00:52:34] Mariana Gheorghe: Asta vine și faptul că noi în general, când vedem pe cineva pe o poziție sau admirăm pe cineva, le dăm niște atribute care nu există, deci undeva sunt așezați pe un piedestal pe care nu-l au oamenii ăia. Și aveam de foarte multe ori prieteni. Când eram la Londra sau după aceea, când spuneam că nu mă sună că vai, că ești așa ocupată, zic d-ai încercat. Deci nu mă suna pentru că ziceau că sunt eu unde sunt. Suntem toți oameni cu aceleași nevoi de bază de mâncare, confortul de cazare, familie și un anumit un anumit grad de să zicem de plus, care poate să fie diferit de la unul la altul. Păi și atunci care e problema să-l pun? Pe cineva? N-am avut niciodată stresul unei poziții, trebuie să-l accepți, că este doar așa cum spuneam, de la portar la ministru sau CEO,

[00:53:29] Mariana Gheorghe: toți avem un anumit rol de jucat. Ce ți se poate întâmpla? Să spună că nu poate foarte bine, poate mă duc la altul, continui, am încredere în ceea ce vreau și ce pot, dar este și această relaționare a noastră cu autoritatea într-o formă sau puterea, mai mult, mai rău. E la leadership poți să vezi, deși nu s-a ajuns la prima parte, dar avem aceste arhetipuri și profile de lideri care ar trebui și sunt niște modele de leadership emergente acum, care cred că și sper exact ce spuneai tu de Anglia, că vom ajunge mult mai repede la acest la acest nivel în care suntem cu toții colegi, în final jucăm un alt rol într-o comunitate.

[00:54:13] Cristian Ignat: Zilele trecute, apropo de partea asta cu încrederea trimiteam mesaje. Avem în webinar pe care îl organizăm pentru piața din Elveția și dând sute și sute de mesaje la persoanele din C-level, din companii foarte mari. La un moment dat mi-a răspuns CEO-ul unui foarte mare producător de ciocolată. Cred că e unul dintre cei mai mari producători ciocolată din lume sau din Europa, sigur și mi-a răspuns politicos că va da mesajul meu în echipă și în cazul în care cineva va fi interesat se va înscrie și prima dată mie nu mi-a venit să cred că mi-a răspuns da. Am crezut că orie un bot, ori e un asistent și am zis ok. Am așteptat o zi, două-trei, nu am primit nimic și am zis OK, cred că e cazul să insist, deși în ciuda a ceea ce spun colegii că insist și sunt un om insistent, mie nu-mi place. Insist pentru că știu că trebuie să o fac.

[00:55:09] Mariana Gheorghe: Și crezi în ceea ce vrei să faci. Absolut, asta e important.

[00:55:13] Cristian Ignat: Dar nu înseamnă că-mi place neapărat și-mi face plăcere. Și am insistat, i-am mai dat încă un mesaj, încă un mesaj, am dat vreo patru mesaje, ce am primit am primit seen seen seen de patru ori seen. După care,ce să vedeți, s-a înscris cineva de la compania respectivă și mi-a spus că va veni cu încă șapte colegi, căvor sta dintr-o sală de ședință, de la ei la birou și vor participa la acest webinar care pentru noi este foarte important. Este ditamai compania, da, și apropo de încredere și să nu-ți fie rușine.

[00:55:43] Mariana Gheorghe: Da și și în final n-ai avea nimic de pierdut. Exact. De ce? De ce să fie rușine? Cuvântul rușine după mine, ar trebui să ne iasă din vocabular. Suntem foarte perfecționiști în general. Asta vine de la coana Chirița. Știi că le spuneam francezilor, că am fost acum în weekend la o prietenă care avea 40 de ani, ți-am zis sărbătoare și eram cu francezii. Vorbeam acolo și le-am povestit de dorința noastră de a vorbi limbile străine cât mai corect, pentru că ne era rușine de coana Chirița, că ea a zis când a fost în Franța și a venit ea să arate că vorbește limba franceză, a zis furculision. Și când le-am spus, au început franceze să să repete cuvantul furculision. Dar nouă ne era rușine să auzi pe cineva că vorbește incorect o limbă străină și atunci n-o vorbeam.

[00:56:30] Mariana Gheorghe: Deci e o stare, e o dorință de perfecționalist probabil, dar care este nerealist. Nu e nimeni perfect. Slavă Domnului nu. Deci e bine să avem ambiție, să ne dorim. Da, perfecțiunea nu trebuie să o căutăm pentru că nu există și atunci, atunci când încrederea vine, în final totul depinde de încredere în tine și transmiterea asta către ceilalți. Mă bucur că ai învățat the right way.

[00:56:55] Cristian Ignat: The right way, the hard way, dar am învățat.

[00:57:00] Mariana Gheorghe: Da. Așa este.

[00:57:02] Cristian Ignat: Doamna Mariana, eu vă mulțumesc foarte mult pentru timpul acordat.

[00:57:05] Mariana Gheorghe: Mulțumesc mult.

[00:57:07] Cristian Ignat: Mi-a făcut mare plăcere și eu totuși sper să mai avem astfel discuții sau să mai aveți alte discuții și cu alte persoane pentru că să știți că e nevoie.

[00:57:19] Mariana Gheorghe: Eu îți mulțumesc ție ți-am spus că ești o inspirație pentru mine prin felul în care îți manifești leadership-ul în comunitatea ta și în final e lucru care mă motivează pe mine să te văd pe tine și pe alții ajungând la această încredere și acest impact pe care îl are în societate. Pentru că viața merită trăită dacă sunt oameni ca tine și ca prietenii tăi. Mulțumesc mult de invitație și succes în continuare.

[00:57:44] Cristian Ignat: Vă mulțumesc și sunt convins că veți depăși 1000 de lideri și ne vom mândri cu acei lideri.

[00:57:51] Mariana Gheorghe: Să sperăm să facă ceva bine.

[00:57:51] Cristian Ignat: Sunt ferm convins că așa va fi.

[00:57:54] Mariana Gheorghe: Mersi mult de tot.

[00:57:54] Cristian Ignat: Mulțumesc.

[00:57:55] Mariana Gheorghe: Numai bine.

Episoade recente

Ep 35. Tudor Goicea: AI-ul care învață ce își doresc clienții tăi înainte să comande

Cum poți transforma fiecare vizită pe site într-o oportunitate de vânzare? 🎧În acest episod, discutăm despre cum personalizarea AI poate transforma eficient experiența clienților în eCommerce. Tudor Goicea împărtășește lecțiile învățate de la Aqurate și cum să aplici strategii bazate pe date pentru a crește conversiile și a construi relații pe termen lung cu clienții.Ascultă acum pentru a înțelege cum să îți optimizezi procesul de vânzare într-un mod sustenabil.#Canopy #TakingDigitalToNewHeights #MarketingDeLaÎnălțime

Ep. 34. Alex Agatinei: Lecții despre ecosistemul de startup-uri din România

Cum ajung start-up-urile românești pe piața globală?În noul episod din Marketing [de] la înălțime, Alexandru Agatinei (CEO How to Web) ne împărtășește cum a evoluat ecosistemul de start-up-uri din România și cum să transformi ideile în soluții care contează.Ascultă și ia-ți inspirația pentru următorul pas antreprenorial!

Ep. 33. Elisabeta Moraru: Cum scalăm binele prin AI, cultură și educație în România

În noul episod din podcastul Marketing [de] la înălțime am stat de vorbă cu Elisabeta Moraru, Country Director Google pentru România, Moldova, Bulgaria și Ungaria.Am povestit despre:- cum a crescut Google România de la 7 la peste 400 de colegi - ce rol are AI-ul în business, sănătate și educație - cum pot antreprenorii și IMM-urile să folosească digitalul ca să se dezvolte - de ce cultura organizațională contează la fel de mult ca tehnologia

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
1