Blog

Soluții prin care poți vinde mai ușor produsele online

Canopy • 21 aprilie 2022

Guest Post by EasySales


Indiferent dacă ai o afacere online de brand sau o afacere care vinde pe marketplace-uri multiple produse online și faci dropshipping, află că poți găsi soluții de a administra eficient o afacere și a vinde mai ușor produsele tale.

Astăzi, comercianții au la dispoziție platforme de integrare magazin online cu marketplace-uri, ce nu necesită abilități tehnice complexe de programare, module și pluginuri ce te ajută să fii eficient și comunități de eCommerce care pot să-ți dea sfaturi practice. Piața este mai mult decât deschisă, iar instrucțiunile pentru cei mai buni pași în administrarea magazinului online nu sunt deloc greu de găsit.

Împreună cu partenerii de la easySales ce dezvoltă o platformă SaaS accesibilă de management și automatizare a activităților de eCommerce, am strâns câteva sfaturi importante.

  1. Vinde online prin marketplace-uri. 

O metodă eficientă de comerț online este prezența pe platforme de eCommerce care acceptă și alți comercianți, dar mai ales folosirea unei platforme care te conectează rapid la marketplace-uri multiple prin API și unde beneficiezi de sincronizare automată a stocurilor. Avantajul de a vinde pe marketplace este accesul la un număr impresionat de clienți potențiali și un know-how valoros în ceea ce privește listarea, promovarea și vânzarea produselor. În plus, nu mai îți bați capul cu aspecte ce țin de marketing.

Ponderea vânzărilor din marketplace-urile românești (eMag, Vivre, Elefant, Cel, Okazii) a crescut semnificativ în perioada campaniilor, comparativ cu nivelul comenzilor din site-urile proprii. Dacă în lunile fără campanii speciale ponderea medie a comenzilor procesate din marketplace-uri este de 60%, în perioada campaniilor aceasta crește până la 70%. 

Printr-o simplă configurare a contului tău pe marketplace, poți lista simplificat oferte pentru produsele tale pe multiple platforme de management activitate pe marketplace-uri. 

Task-urile manuale în eCommerce sunt consumatoare de timp, există erori umane, de exemplu la updatarea prețurilor, la sincronizarea stocurilor, apoi multe rapoarte de analiză sunt concepute în Excel, când acestea pot fi accesate automat. 

Comercianții competitivi au apelat la soluții care să le eficientizeze activitatea operațională cu până la 80%. Iată câteva funcții de automatizare populare și necesare celor care vând pe multiple canale:

  • Listarea rapidă pe marketplace-uri de top cu traducerea automată a textelor;
  • Procesarea rapidă și centralizarea aceluiași tip de format comenzi;
  • Sincronizarea automată a stocurilor, în timp real;
  • Updatarea prețurilor automat, în masă pe diferite canale;
  • Facturare automatizată, generare AWB-uri bulk.

Pe lângă suportul operațional, atât de important pentru eficiența afacerii tale, beneficiezi și de o promovare mai bună pe toate canalele de marketing online administrate de marketplace.

Descrieri de produs care atrag

Sunt produse care se vând și produse care nu prezintă interes. Oare care este diferența? Pare evident, dar asigură-te că descrierile tale sunt scrise pentru clienți, din punctul lor de vedere și cu o mentalitate B2C. Comercianții care nu documentează bine produsele au de pierdut vânzări importante.

O descriere a produsului este prezentarea care explică ce este un produs și de ce ar trebui să-l cumpere cineva. Există un proces simplu pe care trebuie să-l urmezi:

  • Identifică clienții țintă ai produsului: Inutil să spun că fiecare produs are un anumit tip de client, identifică acel grup de clienți și concentrează-te pe conectarea cu ei și cu elementele din descriere;
  • Alege titluri care au căutarea în Google Trends (dacă este cazul);
  • Listează mai multe oferte cu titluri diferite: pijamale damă, pijamale femei, pijamale mătase femei, pijamale călduroase, etc;
  • Completează cu atribute și caracteristici: dimensiuni, compoziții, texturi, greutate, culoare – toate reprezintă o experiență fizică pentru client;
  • Surprinde cu imagini de calitate, diferite unghiuri și din viața reală, adaugă imagini senzoriale, în plus video-uri ale produsului mai ales pentru produsele vedetă; 
  • Citește review-urile de pe Alibaba ale produsului tău și descrie răspunzând la aspectele menționate acolo. Cere furnizorului ce anume trebuie să îmbunătățească: o instalație de pom este necesar să reziste și la -20 grade dacă asta înseamnă un avantaj față de produsele competitorilor;
  • Surprinde ce nevoie rezolvă și de ce produsul tău merită achiziționat: un scaun de birou clasic, poți spune că indiferent de stilul camerei, scaunul va fi mereu perfect încadrat în design.

Testează și măsoară vânzările produselor online

Pentru a ști dacă înregistrezi cel mai mare număr de conversii posibile, efectuează teste regulate, astfel încât să poți înțelege ce funcționează: testează 5 noi produse, crează reclame pe TikTok, listează multiple oferte pe marketplace-ul X. Testează, măsoară întotdeauna rezultatele și îmbunătățește-ți strategia. Fie că vorbim despre teste A/B sau trial and error, acest lucru te va ajuta să măsori ce pagini și ce produse au performanță. Implicit, fă ajustări care v-ar putea crește vânzările.

10 indicatori esențiali ce trebuie măsurați: 

  • Marketplace-urile unde ești prezent și cele care au cea mai bună tracțiune;
  • Traficul nou versus recurent;
  • Bounce rate. Indicatorii care determină momentele și motivele ieșirilor de pe site, arată punctele în care afacerea corespunde sau nu obiectivelor publicului;
  • Cuvintele cheie. Zona SEO ajută publicul să te găsească, ca afacere, online. Întrebarea este: sunt optimizate acele cuvinte cheie pentru cea mai buna vizibilitate? Eficiența acestora îți arată cum stai la SEO și la conținutul site-ului;
  • Rata de abandon al coșului; 
  • Valoarea medie a comenzii; 
  • Costul de achiziție;
  • Performanța produselor; 
  • Performanța coșului. 

Este mult de măsurat, este și mai mult de înțeles, dar cheia este să pornești cât mai repede, să acumulezi date și să le folosești eficient, pentru a-ți crește afacerea.

Integrează multipli curieri – optimizează livrările

Ca să îți poți vinde online produsele, ai nevoie de o gestionare eficientă a activităților pre și post vânzare, de aceea trebuie să automatizezi procesele de pe lanțul logistic.

Alege platforme de integrare curieri cu magazine online sau marketplace-uri, o soluție software pentru generarea automată a facturilor, documentelor de transport și a AWB-urilor, pentru managementul comenzilor și controlul stocurilor. Automatizarea este foarte importantă, iar dacă înregistrezi deja 70 de comenzi lunar este un must -have.

Comunicarea automată pentru anunțarea statusului AWB-urilor către clienți este o altă automatizare ce te ajută să te asiguri că nu vei avea retur.

Oferă prilejuri importante de a vinde

Cine nu participă la Black Friday, dă dovadă că nu dorește să ofere un prilej special pentru clienții din portofoliu. Chiar dacă există reduceri pe tot parcursul anului, de Black Friday clienții se așteaptă să fii și tu prezent.

Reducerile pot fi oferite atât la produse populare, dar și pentru a lichida stocuri pentru produse care nu performează cum trebuie. Pe lângă metoda de reducere preț, poți oferi produse promoționale de tip „Bundle First Promo”, în care ai un produs principal și un singur produs secundar, pe care poți să aplici reduceri dacă sunt cumpărate la pachet, prețul pachetului trebuie să fie mereu mai avantajos pentru client decât dacă ar cumpăra produsele separat.

Promoțiile de tip „Bundle Promo”, oferi un produs principal și patru produse secundare, mai ales dacă ai produse care sunt congruente, de tipul un caiet de activități și 3 pixuri speciale.

În cadrul ofertelor „Gift Promo”, ai un produs principal la preț întreg și până la patru produse care să aibă și reducere de 100%.

Dacă ai însă produse „în serie”, să zicem consumabile, cum ar fi bateriile sau șosetele, poți să le vinzi în pachete de tip Promo Pack, în care să ai 3-4-5 produse identice care, cumpărate la un loc, să aibă un preț mai avantajos.

Evoluția tehnologică a eCommerce-ului trebuie să te găsească pregătit. De automatizare, traduceri, listare pe marketplace-uri, facturare și multe alte operațiuni se pot ocupa prietenii de la easySales, una dintre cele mai efervescente platforme de eCommerce din regiune.

Citește și alte articole asemănătoare:

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

contact@canopy.ro

0744 424 543

București, Str. Jean Louis Calderon, nr. 26, et. 2, ap. 2

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?