Trăim în vremuri atipice, iar asta ne-a făcut să ne adaptăm cerințelor din ziua de astăzi. De data aceasta, evenimentul GPeC Summit 2021 s-a ținut online, iar organizatorii și trainerii au reușit să ne transmită energia și entuziasmul lor.
De la acest eveniment am rămas cu multe idei super utile, pe care le vei regăsi mai jos, so keep reading!
Comportamentul utilizatorilor s-a schimbat destul de mult. Dacă până anul trecut cumpărau fără să stea prea mult pe gânduri, anul acesta lucrurile stau puțin altfel. 71% din consumatori suferă de Consumer Economic Anxiety considerând că pandemia ne va afecta economia, iar 21% dintre consumatori merg pe principiul spend less & save more.
Pandemia ne-a făcut să înțelegem care sunt cu adevărat nevoile noastre și să le prioritizăm.
Multe business-uri au fost nevoite să se mute în online, astfel, competiția a crescut și mai mult. Ca să te poți diferenția de restul competitorilor, nu mai este suficient doar să spui că ești cel mai bun, asta fac toți. Utilizatorii nu mai au încredere doar în vorbe. Ei vor să fie impresionați, vor să vadă ceva diferit. Îndrăznește să te diferențiezi prin poze atrăgătoare. Rezultatele consistente vin dintr-o comunicare curajoasă.
Pe lângă imaginile utilizate în ad-uri, colega noastră Bianca Lohan ne învață să acordăm atenție relevanței anunțurilor și a cuvintelor cheie utilizate, precum și insight-uri despre Landing Page Experience.
În cadrul GPeC Summit 2021, Bianca ne-a vorbit și despre potențialul de scalare pe Shopping Ads, de ce a luat amploare în România și de ce costurile/achiziție se apropie deseori de campaniile de brand. Foarte mulți utilizatori fac cumpărături din Google Shopping, pentru că le este mai ușor să aleagă după poze. Un E-Commerce fără acest tip de campanii are extrem de mult de pierdut.
La prezentarea lui Jordan West, fondator a 5 branduri și o agenție de marketing digital, știam că vrem să ajungem pentru că din start titlul ne-a intrigat: “How to use ads to stop using ads”. Noi nu avem în plan să renunțăm vreodată la ads, așa că eram gata gata să ne apărăm pozițiile și să îi explicăm părerea noastră.
El susține că piața e suprasaturată de același tip de reclame și aceeași strategie de vânzare directă, iar pentru a te diferenția și a crea o legătură cu utilizatorii, nu trebuie să vinzi în fiecare pas din funnel, ci să vinzi către următorul pas din funnel.
O altă învățătură de pus în practică a venit de la Valentin Radu, CEO Omniconvert. El oferă 10 sfaturi practice pentru orice Start-up în E-Commerce. Primul aspect pe care ar trebui să-l revizuiască orice antreprenor este mentalitatea. Ne-a plăcut mult citatul “Dacă nu știi unde vrei să ajungi, orice drum pare bun”. Așa este. Înainte de a porni la drum, trebuie să ne cunoaștem foarte bine obiectivele și să avem mici targete pe termen scurt. Pași mici și siguri către succes.
De asemenea, s-a pus mare accent și pe importanța retenției clienților. Google a anunțat recent că în 2022, va începe un viitor fără cookie-uri. Așadar, vin schimbări și este primordial să analizăm comportamentul clienților existenți. Accentul va trebui mutat pe oameni și nu pe produs.
Câteva Tips and Tricks pentru a crea o conexiune mai valoroasă cu audiența ta:
- Prima interacțiune cu audiența ta de remarketing să fie o campanie video de retargeting, cu un video scurt în care expui povestea brandului tău – pe toate canalele posibile, Youtube fiind cel mai potrivit;
- Încurajează utilizatorii să genereze conținut despre brandul tău. User Generated Content este foarte valoros pentru a crește organic comunitatea și experiența cu brand-ul: folosește-te de el în ad-uri, în story-uri & posturi și în grupuri private pe Facebook;
- Pentru a atrage clienți abonați în lista de e-mail/sms, investește mai degrabă în creative și video-uri personalizate pentru audiența ta. De altfel, alocă 10% din bugetul de marketing pentru retenția clienților.
Merită să intrați și pe Blogul GPeC pentru a afla cele mai tari noutăți. Bineînțeles, nici blogul nostru nu este de ratat! 😉
Voi ce ați aflat interesant?