Despre companie
Acest studiu de caz este realizat pe baza colaborării cu un brand internaţional ce comercializează o gamă variată de produse cosmetice și au dorit creșterea conversiilor prin campanii de Youtube & Display.
Începutul colaborării cu Canopy
Colaborarea cu Canopy a început în 2016, având ca obiective principale:
- Creșterea vânzărilor online;
- Awareness pentru vizibilitatea brandului și a produselor existente și nou lansate în magazine;
- Creșterea căutărilor pe brandul și pe produsele existente și nou lansate în magazine.
Platforma de promovare utilizată pentru atingerea obiectivelor a fost Google Ads, cu un mix de produse și rețele Google prin Search Network, Display Network, Youtube Ads.
Pe lângă deservirea clienților care caută în mod activ produse comercializate de clientul nostru, provocarea a fost crearea nevoii, creșterea căutărilor pe brand & produsele prezente în magazine și vânzarea acestora, precum și fidelizarea clienților și poziționarea ca furnizorul de produse de frumusețe, ușor accesibil online.
Pentru a ne diferenția de concurenți, am folosit o strategie bazată pe campanii de Display & Youtube Ads.
Analiza este făcută în perioada mai 2016 – aprilie 2019 și este detaliată în rândurile ce urmează.
Rezultatele obținute
Cum să te situezi în mintea utilizatorului în momentul în care acesta se află în etapa de căutare a unui produs specific nișei tale? Prin puterea brand awareness-ului.
Pentru acest studiu de caz am analizat comparativ 3 perioade: mai 2016 – aprilie 2017, mai 2017 – aprilie 2018 și mai 2018 – aprilie 2019.
Împreună cu echipa de marketing a clientului, Canopy a dezvoltat strategii lunare pentru creșterea numărului de conversii și promovarea brandurilor și a produselor nou lansate. Astfel, după primul an de la lansarea online căutările pe brand au crescut cu 9,22% iar accesările directe cu 32,94%, indicând că utilizatorii s-au obișnuit cu brandul companiei în online. În prezent, comparativ cu primul an de la lansarea online, căutările pe brand au crescut cu aproape 17%, iar accesările directe cu 88%.
Strategii și implementări
Pentru fiecare lansare de produs/brand/promoție din perioada mai 2017 – aprilie 2019 am utilizat un mix de campanii de Google Search, precum și Display și Video pentru awareness și susținerea campaniilor Search.
Structura campaniilor punctuale de search este de tipul campanii de brand + campanii generale pe produs.
Structura campaniior de display folosite în targetarea publicului țintă este de tipul remarketing/remarketing dinamic, smart display și targetări pe display de tipul interese custom și in-market.
Campaniile video au fost de tipul trueview for shopping (remarketing + interese custom și in-market), însoțite întotdeauna de un follow up de tip bumper ads.
De asemenea, utilizarea metodelor de smart bidding, precum și utilizarea elementelor de tip smart creatives au impactat strategia de promovare în online într-un mod pozitiv, ajutând brand-ul să se distingă cu usurință față de ceilalți competitori din piață.
Anterior, în perioada mai 2016 – aprilie 2017, mixul de campanii era de campanii search + display preponderent, iar campaniile video erau mai puțin folosite și nu erau de tipul trueview for shopping, campanii care au făcut diferența ca număr de conversii din mixul display + video, dar și ca impact overall, fiind un produs aflat în beta, deci eye catching pentru publicul obișnuit să sară peste reclamele uzuale, cunoscute și folosite de toți advertiserii.
Rezultatele celor două perioade comparate:
După cum se poate vedea, o investiție mai mare în Display și Video nu aduce automat creșterea conversiilor din display. În schimb, influențează creșterea overall a conversiilor, în special în campaniile de search, ca urmare a awareness-ului creat.
Am analizat și o perioadă mai scurtă, Black Friday & Christmas 2016 vs Black Friday & Christmas 2017 vs Black Friday & Christmas 2018, cu aceeași diferență de strategie și produse Google utilizate.
Rezultatele:
Deși în perioada mai 2016- aprilie 2017 observăm că avem o creștere mai mare pe accesarile directe, brandul devine foarte puternic în perioada următoare, numărul căutarilor pe brand crescând cu 60.76% în aprilie 2019, comparativ cu mai 2016.
Cu o creștere de buget de 106% comparativ cu anul de debut, am obținut o creștere de conversii cu 400% față de perioada mai 2016- aprilie 2017. Mai mult, creșterea bugetului pe Display și Video a influențat pozitiv atât creșterea numărului de conversii, cât și crearea unui fundament solid pentru celelalte tipuri de campanii.
Având în vedere că aceste evenimente pot fi influențate de mai mulți factori: promoțiile, decizia de cumpărare mai rapidă în preajma celor două evenimente, presiunea timpului scurt de promoție, putem lua în considerare și impactul lor în creșterea overall a conversiilor. Cu toate acestea, impactul campaniilor de video și display, considerate de awareness în general, demonstrează puterea lor în creșterea conversiilor brandului.
Concluzii
Cu o strategie susținută de awarenss pentru orice campanie de search lansată am reușit să creștem cu peste 78% conversiile timp de un an, cu o creștere susținută de buget de doar 76%, rezultate raportate la perioada mai 2018 – aprilie 2019, comparativ cu perioada mai 2017 – aprilie 2018. Per total, conversiile din Google Ads au crescut cu 79,97% în perioada menționată.
Perioadele de Crăciun și Black Friday, cu un comportament atipic, sunt cu atât mai importante să fie susținute de un mix de video și display, orientate și către conversii, întrucât rolul acestora se schimbă din awareness în conversii, perioada de achiziție fiind mai scurtă acum și impactul acestor campanii poate fi măsurat direct și într-un timp mai scurt.
Am folosit astfel aceste strategii pentru atingerea obiectivelor clientului și creșterea brandului, în general.
Dacă vrei să afli ce strategii și idei năstrușnice punem în aplicare pentru clienții noștri, urmărește-ne secțiunea de blog!