Blog

Horeca Insights x Canopy: cum sa crești numărul de participanți la evenimente cu 142% prin promovare online

Andreea Goloiu & Luiza Marcu • 18 decembrie 2024

FoodService & Hospitality Expo, susținut de Horeca Insight, este unul dintre cele mai importante evenimente dedicate profesioniștii din domeniile food, beverage, retail și HoReCa din România și Sud-Estul Europei. În cadrul celei de-a IV-a ediții, peste 250 de expozanți, inclusiv 60 internaționali, și-au prezentat produsele și soluțiile în fața a peste 20.000 de participanți.

Expo-ul a oferit un cadru ideal de networking, schimb de informații și descoperirea celor mai recente tendințe și produse destinate sectorului HoReCa și retail. 

Strategie

Strategia de social media cât și de PPC a fost gândită în două faze distincte: 

Am concentrat eforturile pe atragerea și înregistrarea expozanților din industriile HoReCa și retail.

Am extins promovarea pentru a atrage și publicul larg, participanții care vor beneficia de pe urma oportunităților educaționale și de networking oferite de eveniment. O alta direcție din a doua etapa, a fost susținerea eforturilor  prin campanii de PPC a organizatorilor de concursuri (ex. pizza, desert, bucătărie etc) pentru a obține cât mai mulți participanți. 

Segmentarea bugetului cât și a perioadei de promovare a fost de aproximativ 60% expozanti și 40% vizitatori. Aceste două etape au fost susținute de patru direcții strategice clare, care ne-au ghidat acțiunile de comunicare și ne-au ajutat să atingem obiectivele stabilite.

Faza 1: Atragerea expozanților

În prima fază a campaniei, am mizat pe atragerea expozanților, cu un accent puternic pe promovarea oportunităților pe care le oferă evenimentul pentru companiile din HoReCa și Retail.

Prin campanii de Google Ads, Meta Ads și LinkedIn Ads am targetat atat țările din zonă care reprezentau potențial de colaborare cu industria HoReCa cu cât și intern. Ne-am orientat eforturile către persoanele de decizie din cadrul business-urilor cu activitate în domeniul HoReCa și retail. 

Totodata, am considerat ca o bună oportunitate de promovare a evenimentului vor fi activitățile de tip PR, prin comunicate de presa, colaborari cu organizatii patronale din industrie, interviuri si apariții în diverse podcasturi vor fi utile scopului final și se vom încadra cu bine în strategie. 

Strategia noastră a fost centrată pe patru direcții principale:

  1. Promovarea evenimentului și a oportunităților sale
  2. Atragerea și motivarea expozanților
  3. Valorificarea oportunităților de afaceri și networking
  4. Sublinierea importanței informării

A. Promovarea evenimentului și a oportunităților sale

Primul pas în implementarea strategiei a fost creșterea vizibilității evenimentului în rândul potențialilor expozanți. Am lansat o serie de postări prin care ofeream detalii esențiale despre eveniment: data, locația, programul și principalele activități. 

Strategia a fost susținută prin campanii PPC de YouTube unde am promovat diverse  teasinguri de prezentare ale evenimentului și campanii de Performance MAX cu vizualuri de la evenimente. Pe Facebook și Instagram ads ne-am folosit de teasere și vizualuri de prezentare din cadrul evenimentului, dar am prezentat și potențialul de creștere al evenimentului, pentru a crea interes. Atat pe LinkedIN cat si Facebook am promovat evenimentul actualizat. 

Pentru a ne asigura ca vom capta intenția, am avut campanii always on de brand și căutări specifice de Search, iar prin Performance Max ne-am asigurat că vom identifica căutări mai generale vom fi prezenți în momentul de research al persoanelor. 

Scopul a fost să stimulăm curiozitatea și să punem în evidență oportunitățile de expunere pe care evenimentul le oferă. 

B. Atragerea și motivarea expozanților

Un obiectiv major în această fază a fost atragerea expozanților din industriile vizate, iar pentru a realiza acest lucru, am comunicat beneficiile pe care le oferă participarea în cadrul expo-ului. Postările au subliniat oportunitatea de a expune inovații, de a interacționa direct cu un public diversificat și de a-și crește vizibilitatea într-un cadru profesional. 

De asemenea, am folosit testimoniale și success stories din edițiile anterioare, pentru a arăta impactul asupra dezvoltării afacerii și creșterii vizibilității. 

În campaniile de Facebook si Instagram Ads ne-am concentrat pe reclamele de tip carousel si video, iar pe LinkedIN ne-am concentrat pe carousel de tip success story. În toate platformele de promovare au fost actualizate mesajele pentru a corespunde direcției de comunicare.

Campaniile de remarketing din platforme, au fost în general concentrate pe notorietate, potențialul de dezvoltare, beneficiile și oportunitățile pe care le prezintă evenimentul.

Faza 2: Extinderea promovării pentru participanți

După ce am asigurat o bază solidă de expozanți, am trecut la promovarea evenimentului pentru publicul larg de tip B2B, punând accentul pe atragerea participanților. În această fază, comunicarea s-a extins pentru a include beneficiile participării, nu doar din perspectiva expozanților, dar și din cea a celor care doresc să învețe și să se implice în noi oportunități de afaceri, networking, afirmare prin concursuri, și servicii de suport pentru business.  

C. Valorificarea oportunităților de afaceri și networking

În această direcție, am subliniat avantajele participării la eveniment din perspectiva celor care doresc să își extindă rețeaua de contacte și să își dezvolte afacerea. Postările dedicate acestui subiect au evidențiat posibilitățile de a stabili parteneriate noi, de a întâlni potențiali clienți și de a interacționa cu profesioniști din industrie. Am promovat concursurile din cadrul evenimentului, iar mesajul a fost concentrat pe afirmarea și dezvoltarea profesională.

Am inclus exemple concrete din edițiile anterioare, acestea contribuind la crearea unui sentiment de oportunitate și valoare adăugată pentru participanți, ceea ce a determinat o creștere considerabilă a interesului din partea publicului.

Am actualizat mesajele și platformele de promovare, si am inclus TikTok, unde am comunicat conținut informativ din interviuri, podcasturi și prezentări din eveniment, despre obiectivele targului, beneficii, si oportunitati. 

La scurt timp în acest nivel al  strategiei, am redus promovarea pe LinkedIn și cea pe țările din zona, și ne-am concentrat 100% pe industria HoReCa din România. Pentru că ne doream sa avem mai multă interacțiune din anumite zone din tara, am segmentat targetarea pe locație, incat sa crestem reach-ul în acele zone și să generăm conversii. 

Am evidențiat reușita momentului de „sold out” și confirmarea expozanților externi, fiind doua aspecte importante pe care le urmăream a fi realizate.

D. Sublinierea importanței informării

Ultima direcție, esențială pentru atragerea participanților interesați de învățare și dezvoltare profesională, a fost educarea publicului privind importanța informării continue. Am prezentat sesiunile informative și panelurile de discuții, evidențiind modul în care acestea pot ajuta participanții să își dezvolte cunoștințele despre tendințele și inovațiile din industrie.

În cea de-a doua etapa a strategiei, ne-am extins targetarea din campanii și ne-am concentrat pe 2 nivele noi din funnel: awareness si conversii, deoarece informarea din etapa de consideration a fost deja făcută cunoscută persoanelor de decizie din industrie. Principalele formate utilizate au fost de tip carousel, stories si reels dar si single image, iar campaniile le actualizăm constant cu noi reclame și vizualuri cu informații noi. 

Un punct central al acestei campanii a fost promovarea speakerilor, bucătarilor și invitaților speciali, ceea ce a generat interes în rândul publicului. În paralel, am dezvăluit temele workshopurilor și demonstrațiilor. În acest moment, am inclus și promovarea anumitor postări ale partenerilor. 

Continuând această abordare, am lansat postări care făceau o numărătoare inversă până la eveniment și care ofereau sneak peeks ale locației și pregătirilor. La nivel de remarketing, am inclus și persoanele care au fost interesate de evenimentele create în social media. 

Rezultate comparativ cu ediția anterioară

În urma campaniilor de promovare si strategiei de social media desfășurate pe rețelele de socializare și a postărilor regulate, am observat o creștere constantă a numărului de expozanți înregistrați, precum și un interes tot mai mare din partea participanților la evenimentul FoodService & Hospitality Expo.

„This is our second year collaborating with the Canopy team, and we are very content with the interaction and prompt response to our requests. In the entrepreneurial environment and a fast-paced industry like Horeca, it’s crucial to rely on your partners. I am a keen supporter of cultivating long-term relations, and it became obvious that this year’s results were even better. This demonstrates the importance of continuity in partnerships. In this line of the discussion, I highly recommend companies to be patient and allow outstanding results to evolve.
I was delighted to learn that the designated key account was willing to meet us halfway, and sometimes even went above and beyond their responsibilities. Their input and ideas enhanced the visibility of our event, even though this was not part of their core tasks. This proactive approach was greatly appreciated and contributed significantly to the success of the FoodService & Hospitality Expo 2024.
All in all, I must say that I am very pleased with Canopy’s services: their professionalism and commitment have truly impressed me, and I can wholeheartedly recommend them to others seeking dedicated and resourceful partners.
We look forward to continuing our collaboration, thank you for your support and contribution.” Silvia Ion, Managing Partner, Horeca Insight și co-organizator Food Service & Hospitality Expo.

Inițial axați pe atragerea expozanților, am reușit să extindem audiența și să atragem un public diversificat, interesat nu doar de expunere, ci și de oportunitățile de networking, învățare și dezvoltare profesională. Aceste rezultate se reflectă în creșterile înregistrate pe platformele de social media:

Creștere de 193,8% a reach-ului pe Facebook și 62,9% pe Instagram, 100% pe TikTok: indică o expunere mult mai mare, ceea ce înseamnă că mesajele noastre au ajuns la un număr mult mai extins de oameni din audiența target, sporind vizibilitatea evenimentului și atragând noi participanți și expozanți. LinkedIn a avut o creștere de 186.4% la nivel de impresii

Creștere de 18,3% a interacțiunilor pe Facebook, 100% pe Instagram, 100% pe TikTok, 83.7% pe LinkedIn, si 24,86% în Google: Aceste date reflectă faptul că publicul nu doar că a fost expus la conținutul nostru, dar a interacționat activ cu acesta. 

Creștere de 236,6% a click-urilor pe link pe Facebook, 78,5% pe Instagram, 100% pe TikTok și 39,4% pe LinkedIn: Utilizatorii au dorit să afle mai multe informații, accesând linkurile către site-ul evenimentului sau formularele de înregistrare. Aceste acțiuni au fost esențiale pentru convertirea audienței în participanți efectivi. În Google am avut o scadere de -28.73% a click-urilor asumata, deoarece cea mai mare parte din buget s-a investit în campanii optimizate pentru vizibilitate, în video în special.  

Creștere a conversiilor de 100% pe TikTok, 214.56% pe Facebook și 124.18% pe Instagram. Campaniile din Google au generat o creștere de 132.73% a conversiilor cu doar 7% creștere de buget. Numărul de contacte a crescut cu 400% comparativ cu evenimentul anterior.  

Strategia implementată pentru FoodService & Hospitality Expo a demonstrat eficiența unei abordări etapizate și bine segmentate. Evenimentul a obținut vizibilitate crescută și engagement sporit, iar rezultatele s-au concretizat în creșteri semnificative ale indicatorilor de conversii,reach, interacțiuni. În ansamblu, strategia a amplificat valoarea și relevanța evenimentului, contribuind la creșterea notorietății sale in piață.

Citește și alte articole asemănătoare:

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?