Despre companie
Fondată în anul 2006, Provident Financial România este o instituţie financiară nebancară, care deserveşte peste 200.000 de clienţi, fiind prima instituție financiară care a lansat în România creditarea la domiciliu, pe baza unui model de afaceri cu o istorie de aproape 140 de ani.
Provident oferă produse şi servicii financiare simple, rapide și adaptate propriilor nevoi și posibilități. Compania este recunoscută pentru servicii de cea mai bună calitate, pe care le oferă într-un mod profesionist și prietenos. Printre valorile companiei regăsim respect, responsabilitate, claritate și transparență.
Un aspect notabil este faptul că Provident oferă acces la creditare unei categorii de români care altfel ar putea fi excluși din ofertele altor instituții financiare.
Printr-un angajament ferm de a susține incluziunea financiară și socială, Provident se adresează cu precădere persoanelor care vor să obțină un credit rapid, pentru diverse nevoi personale sau proiecte specifice, și pe care să îl poată restitui fără a se împovăra, în rate potrivite propriilor posibilități.
Provocarea
Încă de la începutul colaborării noastre cu Provident, în urmă cu opt ani, obiectivele de marketing au fost orientate către performance (clienți noi / lead-uri calitative).
De la bun început am fost adepții testării produselor și soluțiilor dedicate automatizării online-offline și raportării integrate. Am știut întotdeauna că algoritmul de învățate automată (machine learning) generează performanțe pe măsura calității datelor furnizate, așa că, pentru a crește calitatea lead-urilor și rata de conversie, a fost necesară integrarea datelor din procesul vânzare offline în Google Ads.
Soluția
Soluția inovativă a fost dezvoltarea unui sistem de lead scoring cu aplicabilitate în Google Ads, utilizat pentru a clasifica aplicanții în funcție de probabilitatea ca aceștia să devină clienți Provident.
Acest proiect a fost bazat pe 4 piloni principali:
- Colectarea datelor din rapoartele interne privind comportamentul prospecților, precum și motivele de abandon ale procesului de creditare;
- Asignarea unei valori pe baza probabilității de progresie în funnel;
- Integrarea datelor în Google Ads;
- Analiza datelor și a impactului în strategia de performance.
Sistemul descris mai jos ne-a permis să colectăm și să analizăm date despre comportamentul potențialilor clienți, precum și motivele pentru care unii dintre aceștia nu finalizează procesul de creditare. Aceste informații au fost esențiale pentru algoritmul de învățare automată al Google Ads (machine learning), permițându-i să identifice și să targeteze mai eficient cele mai valoroase segmente de clienți pentru Provident.
Cu alte cuvinte, am reușit să transformăm o cantitate mare de date brute în informații valoroase și acționabile.
Testarea lead scoring a fost efectuată pe campanii de Search Ads, folosind metoda de licitare bazată pe valoare, cunoscută și ca „value based bidding”. Astfel, folosind valorile din sistemul de scoring descris mai sus, am făcut posibilă licitarea activă pentru aplicanții care, conform datelor noastre, aveau o probabilitate mai mare de a deveni clienți.
Rezultate obținute
Testul a generat rezultate impresionante, încă din primele luni am observat îmbunătățiri semnificative la nivelul ratelor de conversie și a valorii împrumuturilor.
Concluzii
În mod clar, după rezultatele încurajatoare obținute în urma testării acestui model predictiv, vom continua scalarea acestuia și integrarea în strategia ongoing de performance marketing. Acest lucru ne va permite să ne îmbunătățim continuu abordarea, dar mai ales să răspundem mai eficient dinamicii pieței și nevoilor clienților. Acest lucru nu doar că îmbunătățește performanța afacerii, dar și consolidează poziția Provident ca lider în oferirea de servicii financiare accesibile și personalizate.
Testimonial client
„Dincolo de rezultatele obținute, acest test a fost despre relația de încredere între client, agenție de performance și Google. Pornind de aici, deschiderea noastră în a testa noi tehnologii sau tool-uri va fi mereu prezentă, iar efectele au fost întotdeauna pe măsura așteptărilor.” – VIOLETA ILIESCU, Marketing Manager Provident