Despre BestValue
BestValue se distinge pe piața românească de e-commerce ca fiind destinația de shopping exclusivist dedicată călătorilor. În calitate de unică comunitate de shopping Duty Free online din România, BestValue își propune să ofere o experiență de cumpărături de neegalat, combinând selecția exclusivistă de produse cu accesibilitatea și comoditatea cumpărăturilor online. Această orientare spre inovație și excelență în servicii a impus necesitatea dezvoltării unei strategii de marketing digital eficiente, pentru a menține și extinde prezența online a brandului.
Provocarea
Încă de la început, planurile de dezvoltare au fost axate pe doi piloni principali: creșterea prezenței online, precum și creșterea vânzărilor online și a ROAS-ului.
Într-un peisaj digital în continuă schimbare, a fost esențială implementarea unei strategii de marketing adaptabile și inovatoare. Astfel, am ales o abordare full-funnel, care să acopere întreaga călătorie a consumatorului, de la conștientizare până la conversie. În centrul acestei strategii a stat testarea și implementarea unor noi tehnologii, cu scopul de a optimiza performanța campaniilor Google Ads.
Soluția
În mod normal, asemenea oricărui cont de e-commerce, sursa principală de generare de conversii este campania Performance Max.
Astfel, prin implementarea unui tool de Advanced Product Segmentation, Export and A.I. Enrichment în campaniile Performance Max, am efectuat segmentări avansate de produse, bazate pe nivele de profitabilitate / ROAS. Cu siguranță această acțiune a reprezentat pentru noi punctul de cotitură în strategia de performance marketing.
Utilizarea acestui tool ne-a permis să clasificăm produsele în patru segmente distincte. Acest proces de segmentare detaliată a oferit o imagine clară asupra eficacității fiecărui produs și a contribuit la alocarea mai eficientă a bugetului de publicitate, concentrând resursele pe produsele cu cel mai mare potențial de generare a veniturilor.
Acestea sunt segmentele testate:
Segment 1 ◼️ produse cu ROAS bun, peste nivelul dorit, și un număr de conversii peste medie;
Segment 2 ◼️ produse cu ROAS sub medie și un număr de conversii slab;
Segment 3 ◼️ produse cu ROAS peste medie;
Segment 4 ◼️ produse zombie (fără afișări / clicks / conversii); aceste produse pot reprezenta fie produse care nu sunt de interes pentru utilizatori într-o anumită perioadă, fie produse care nu au avut șansa să se afișeze în ads, din motive legate de costuri, strategii de licitare etc.
Rezultatele obținute
După doar trei luni de la implementarea strategiei de segmentare avansată a produselor descrisă mai sus, am generat îmbunătățiri semnificative ale ROAS-ului, în special pentru următoarele segmentele:
Segment 2: +57% crestere ROAS
Segment 3: +65% creștere ROAS
Segment 4: având în vedere ca aici vorbim despre produse zombie, performanțele atinse au fost extrem de bune: am generat 472 comenzi într-o perioadă de 3 luni, comenzi care au generat un ROAS cu mult peste media contului.
Concluzii
Implementarea unui tool avansat de management al feed-ului de produse, combinată cu analiza detaliată a performanței produselor și optimizarea continuă a campaniilor publicitare, a demonstrat că o abordare bazată pe date este esențială în obținerea unui avantaj competitiv în e-commerce.
Această strategie nu doar că a îmbunătățit semnificativ ROAS-ul, dar a și facilitat adaptarea rapidă la dinamica pieței și la schimbările în comportamentul consumatorilor. Strategiile de licitare pe baza de valoare (Target ROAS), împreună cu segmentarea avansată a produselor, ne-au permis să alocăm resursele în mod eficient, maximizând impactul fiecărui leu investit în publicitate, astfel subliniind importanța inovației tehnologice în strategiile de marketing digital.
Testimonial client
„Colaborarea cu Canopy a fost mereu bazata pe încredere și am apreciat deschiderea către testarea unor tool-uri noi. Echipa lor de profesioniști a adus valoare reală și rezultate excepționale pentru business-ul nostru. Ne-au ajutat sa ne dezvoltăm brandul, să atingem audiențe noi și să creștem vizibilitatea pe piețele noastre cheie.
Cu Canopy, am simțit mereu că suntem pe aceeași lungime de unda. Ei nu doar au înțeles misiunea și valorile noastre, dar au și creat strategii personalizate care s-au potrivit perfect cu obiectivele noastre. Implementarea tool-ului Advanced Product Segmentation, Export and A.I. Enrichment în campaniile Performance Max au adus nu doar creștere de performanță, ci și vizibilitate unor produse care nu performau în trecut.
Suntem nerăbdători să continuăm această colaborare de succes și să ne implicăm în proiecte viitoare care să ne permită să valorificăm la maximum cunoștintele și resursele ambelor părți.”, ne spune Alexandra Gherghina, Performance Marketing Specialist la BestValue