Încă de la începuturi, multe prejudecăți despre campaniile PPC s-au răspândit în lumea comerțului electronic, ceea ce a dus de multe ori la dezinformare și la luarea deciziilor greșite. Este benefic, atât pentru advertiseri cât și pentru business-uri, să înțelegem acest tip de promovare și să-l folosim la adevărata sa valoare.
Iată 5 mituri despre PPC pentru magazinele online:
- PPC este prea scump pentru mine
De multe ori, ca și advertiseri, auzim această afirmație din partea business-urilor. Deși la prima vedere poate părea un motiv întemeiat, se pierde din vedere un aspect esențial: campaniile PPC nu pot fi prea scumpe atât timp cât sunt profitabile. Există așadar o soluție simplă în 2 pași pe care o recomandăm magazinelor online:
- Folosește Google Analytics sau alte tool-uri interne și află care este profitul curent al magazinului tău.
- Stabilește un Return on Ad Spend (ROAS) cât mai realist, folosește-l ca punct de plecare și optimizează campaniile către atingerea acestui ROAS și creșterea lui în timp. Atât în Google Ads (prin Smart Bidding), cât și în Facebook Ads există posibilitate de licitare pentru Target ROAS.
2. PPC nu funcționează pentru magazinul meu
Se întâmplă ca după o scurtă perioadă de testare a campaniilor PPC, anumite business-uri să ajungă la concluzia că nu este o abordare potrivită pentru strategia lor. Din punctul nostru de vedere, campaniile PPC (cu precădere Google Ads) în majoritatea industriilor de e-commerce pot deveni o mină de aur prin folosirea strategiei potrivite. De exemplu, campaniile Shopping Ads și Performance Max nu ar trebui să lipsească din strategia unui magazin online deoarece în prezent sunt printre cele mai profitabile tipuri de campanii.
De asemenea, înainte să decideți că PPC nu este potrivit pentru voi, vă reamintim faptul că performanța campaniilor trebuie analizată pe o perioada mai lungă de timp, astfel încât să vă asigurați că sezonalitatea industriei, metoda de atribuire sau fereastra de înregistrare a conversiilor nu impactează rezultatele.
În prezent, reclamele text + reclamele de tip Shopping ocupă mai bine de jumătate din fereastra de afișare din Google, așadar este aproape imposibil ca oamenii să nu dea click.
Conform unor studii recente, utilizatorii care dau click pe reclame sunt cu 50% mai predispuși să plaseze o comandă online (sursa). În același timp, deși pentru unii dintre noi poate părea ciudat, aproape 60% dintre utilizatori încă nu recunosc diferența dintre reclamele plătite și cele organice (sursa).
4. Suntem deja profitabili prin alte canale de promovare
PPC trebuie să fie privit ca un canal de marketing incremental. Deși un business poate fi deja profitabil prin acțiunile de SEO / Email Marketing / Social Media, campaniile PPC cresc performanța overall și captează oportunitățile de vânzare care nu vin din alte surse. Omnichannel is the best channel! 🙂
5. Prima poziție în Google = Top Vânzări
Din ce în ce mai multe business-uri își exprimă dorința de a-și afișa reclamele text pe prima poziție în Google, în ideea în care poziția 1 = câștigătoare la nivel de vânzări. Ei bine, de cele mai multe ori nu este adevărat. Deseori se pierde din vedere faptul că prima poziție este de regulă cea mai scumpă, iar oamenii care dau click pe prima reclamă de cele mai multe ori sunt la fel de indeciși și ajung să dea click și pe reclamele competitorilor, iar decizia să fie luată pe baza altor factori (prețul produsului, timp de livrare etc.).
O strategie de e-commerce sănătoasă nu se bazează pe poziția reclamelor, ci pe profitabilitate (nu contează ce poziție de afișare convertește atât timp cât este profitabilă). De aceea, vă recomandăm folosirea Smart Bidding cu focus pe Target CPA sau Target ROAS.
Sperăm că am reușit să clarificăm câtuși de puțin “misterele” PPC-ului și vă încurajăm să adăugați această componentă în strategia voastră. Așteptăm păreri!