Cu toții suntem conștienți de faptul că, zilnic, apar noutăți în ceea ce privește platformele de social media. Fie că vorbim despre modificările frecvente ale algoritmilor, diferite funcționalități sau chiar apariția unor platforme cu totul noi, este evident că universul social media este într-o continuă schimbare..
Astfel, în acest articol vom explora tendințele din social media care promit să redefinească strategiile pentru anul 2024.
TikTok extinde limita de timp la 30 de minute
Se pare că TikTok explorează posibilitatea de a permite încărcarea de videoclipuri cu o durată de până la 30 de minute.
Acest update nu vine ca o surpriză, având în vedere că limita de timp a crescut treptat, trecând de la 15 secunde la 15 minute.
Se anticipează că această limită va fi extinsă la 30 de minute în curând, aliniindu-se astfel cu versiunea chineză a platformei, Douyin, care a adoptat schimbarea în 2022. Această modificare ar putea aduce beneficii creatorilor de conținut, oferindu-le mai multe opțiuni de monetizare prin intermediul reclamelor.
Cu siguranță, odată cu acest update, conținutul long-form pare să revină în trend, după ce videoclipurilor scurte au dominat scena în ultimii ani.
În plus, platforma încurajează acum utilizatorii să posteze videoclipuri în format landscape, oferindu-le și mai multă libertate creativă și punând sub semnul întrebării o potențială competiție cu YouTube.
Threads o să intre tot mai mult în atenția brandurilor
Odată cu intrarea pe piața din România, Threads a cunoscut un succes de proporții, atrăgând rapid un număr mare de utilizatori.
Perspectivele pentru 2024 indică o creștere continuă a platformei, mai ales în ceea ce privește atragerea brandurilor. Threads rămâne astfel în atenție, având potențialul de a deveni o platformă din ce în ce mai atractivă atât pentru utilizatori, cât și pentru marketeri.
Prin menținerea unei atmosfere pozitive, Meta încurajează creatorii de conținut să integreze Threads în strategiile lor, deschizând calea către formarea unei comunități solide de utilizatori.
În acest context, brandurile ar trebui să analizeze și să exploreze pe deplin potențialul platformei, focalizându-se asupra conținutului nativ pentru a genera engagement organic, înainte de orice schimbare de strategie din partea Meta.
Social media SEO câștigă teren în fața hashtagurilor
Încă din anii trecuți, se observă o creștere continuă a popularității SEO pe platformele de social media.
Hashtag-urile, cândva esențiale pentru cei ce doreau să-și mărească prezența pe Instagram, pierd acum din importanță, rămânând doar un instrument pentru găsirea rapidă a conținutului specific.
În locul lor, câștigă teren Social Search Engine Optimization (SEO social), o practică asemănătoare cu SEO-ul pentru motoarele de căutare precum Google.
Aceasta implică includerea cuvintelor cheie relevante în descrierile postărilor, crescând astfel șansele ca utilizatorii să descopere conținutul și să sporească raza de acoperire a acestuia.
AI continuă să fie în centrul atenției
Având în vedere succesul pe care l-a cunoscut conținutul generat de inteligența artificială în anul precedent, nu e deloc surprinzător că va continua să fie în centrul atenției și în 2024.
O noutate este Dream Screen de pe YouTube, unde inteligența artificială generează videoclipuri scurte bazate pe fraze introduse de utilizatori.
De asemenea, YouTube va introduce „Insights”, care va oferi sugestii de videoclipuri în funcție de preferințele audienței și comentariile primite.
Pe platformele de social media, observăm o creștere a instrumentelor de inteligență artificială pentru editare foto-video, generare de text și nu numai.
Astfel, ne așteptăm la un an în care inteligența artificială nu numai că va asista în editarea video, ci va crea și miniaturi sau chiar conținut integral. Aceste schimbări promit să transforme procesul creativ, prin economisirea timpului și simplificarea sarcinilor repetitive.
Platformele de social media devin motoare de căutare
Un alt trend se conturează și în domeniul motoarelor de căutare, unde platformele sociale par să devină motorul principal de căutare pentru o mare parte din utilizatori.
S-au schimbat vremurile în care te adresezi unui motor de căutare cu toate întrebările tale, căci în prezent, majoritatea Milenialilor, Generația Z și generațiile mai tinere aleg să se orienteze spre platformele lor preferate de socializare pentru a afla răspunsuri sau pentru a decide dacă merită să cumpere anumite produse și, practic, pentru orice altceva.
În primul rând, este cunoscut faptul că Google deține și YouTube, o altă resursă importantă pentru căutări.
În plus, în 2023 s-a anunțat o colaborare între Google și TikTok. Prin urmare, veți începe să vedeți mai multe rezultate de la Google și în TikTok atunci când efectuați căutări. De asemenea sunt șanse ca mai multe videoclipuri TikTok să apară în căutările Google.
Într-un update recent, TikTok și-a încurajat utilizatorii să adauge o extensie de TikTok search pe pagina de pornire a telefonului.
Pe măsură ce intrăm în anul 2024, observăm schimbări în modul în care interacționăm cu platformele online și consumăm conținut.
De la extinderea limitelor de timp pe TikTok, la adaptarea continuă a algoritmilor de căutare și evoluția platformelor precum Threads, în tandem cu o creștere a importanței SEO-ului pe rețelele de socializare și utilizarea tot mai frecventă a AI-ului, 2024 se anunță un an plin de provocări și oportuni