Dacă te gândești să îți promovezi afacerea pe TikTok sau ai clienți care doresc să se promoveze pe acest canal, ești în locul potrivit. În articolul acesta vei regăsi informații esențiale despre această oportunitate de promovare, tipul de audiență, diferite ad-uri și un case study al unui brand care a utilizat acest canal în mod corect.
De la o “aplicație pentru copii”, TikTok a înflorit în a fi cea mai descărcată aplicație de social media din lume anul trecut, iar în România acum sunt mai mulți utilizatori activi pe TikTok decât pe Instagram. Nu doar că este o audiență enormă, în plină creștere, însă conform studiilor, utilizatorii petrec acum mai mult timp pe TikTok decât pe Instagram sau pe Facebook.
Pe lângă mărimea audienței și content-ul captivant, TikTok este un spațiu ideal pentru a găsi un segment nou de piață, fie că ne referim la un segment nou de vârstă sau pur și simplu la oameni care nu activează pe alte rețele de socializare (1 din 4 utilizatori de pe TikTok nu are cont pe nicio altă platformă de socializare).
Până acum e clar: TikTok rocks, iar tu vrei ca brandul tău să ia parte la acțiune. Deși nu este necesar să îți creezi un cont pentru a putea să te promovezi pe TikTok, este mai mult decât recomandat. În așa fel îți vei crește comunitatea, engagementul și vei putea avea o comunicare constantă și pe termen lung cu audiența ta.
Un exemplu bun aici, este contul celor de la RyanAir (go check them out) care au devenit virali cu postările lor organice și au strâns peste 9 milioane de like-uri. Iar dacă încă crezi că TikTok nu e pentru tine, verifică contul Armatei Romane, cu peste 200.000 de urmăritori și content original.
Promovarea plătită
Vreți să vă promovați afacerea pe TikTok? Noi suntem aici pentru a vă ajuta! Contactați-ne pentru a afla mai multe despre cum putem colabora pentru a vă ajuta afacerea să ajungă la noi înălțimi.
Pentru reclamele plătite, există 2 metode de a avea acces la licitație: fie prin intermediul ad-urilor tip reservation, fie direct pe platforma de self-buying. Majoritatea formatelor de ad-uri disponibile pe TikTok se fac prin reservation, ele fiind accesibile doar printr-o agenție parteneră TikTok din România. În cazul utilizării platformei de self-service, ai acces doar la ad-uri In-Feed Ads, dar în continuare ai control asupra obiectivelor, audiențelor, bid-urilor și plasamentelor.
În ceea ce privesc costurile, pe platforma self-service ai o flexibilitate mai mare și costuri mai mici. Pentru reservation ads, costurile sunt fixe și mai mari – agențiile specializate te vor ajuta aici cu mai multe detalii.
Daca ești utilizator TikTok, cu siguranță ai văzut cel puțin un tip de ad din cele pe care urmează să le prezentăm mai jos.
Formate de ad-uri
Brand Takeover & Top View
Aceste 2 formate sunt foarte asemănătoare pentru că funcționează pe același principiu: sunt primele reclame pe care le vezi când deschizi aplicația. Acestea se rezervă pe o zi și beneficiul lor major este că timp de 24 de ore, brandul tău va avea 100% share of voice – niciun alt brand nu se va afișa primul în ziua respectivă, iar orice utilizator care va deschide aplicația va vedea ad-ul. Pentru acest format reach-ul este foarte mare si CPM-urile mici.
Diferența dintre cele 2 este că Brand Takeover nu are sunet, poate folosi și imagini și are o durată mai mică.
In Feed Ads
In feed ads sunt ad-urile pe care utilizatorii le văd în momentul în care dau scroll prin TikTok-uri. Acesta este formatul prin care se comunică cel mai frecvent și singurul care este disponibil prin self-service. Pentru a-ți crea singur propriile campanii pe TikTok, ai nevoie de un cont de TikTok Ads Manager. Pe platformă în momentul creării unei campanii îți alegi obiectivul: Reach, Traffic, App Installs, Video Views sau Online Sales. În cadrul ad group-urilor selectezi audiențele (unde ai și posibilitatea de a crea liste de lookalikes și de a retargeta utilizatorii) și bugetul dorit. Mai apoi încarci și editezi video-urile și creativele în secțiunea de ads & you re good to go.
Hashtag Challenge
Cel mai consacrat format de pe TikTok – e singurul care viralizează conținut. Reprezintă o campanie complexă, care are scop un mass-awareness și engagement și e folosită de obicei la lansarea de produse sau la începutul unei campanii mai lungi de comunicare. Prin #jointhechallenge îi îndeamnă pe utilizatori să creeze conținut propriu. În aplicație, pe pagina de discovery, se vor regăsi bannere speciale pentru challenge, # promovat și o pagină cu conținut pentru challenge-ul respectiv.
Este complexă pentru că de obicei această campanie necesită un timp mai mare de pregătire, costuri mai mari și pentru best practice de obicei, colaborări cu influenceri și tik tok-eri.
Branded Effect
Este un tip de reclamă specială, customizabilă, care se bazează pe filtre și efecte 2D și 3D. Se aseamănă cu filtrele de pe Snapchat și le permite utilizatorilor să își construiască propriul filtru. Și aici scopul e încurajarea utilizatorilor să interacționeze direct cu brand-ul tău, într-un mod creativ și amuzant.
Strategii de comunicare și promovare pe TikTok
TikTok-ul poate fi folosit punctual, în momentul în care există poate lansări de produs, evenimente, rebranding, etc, însă opțiunile de advertising sunt suficiente pentru a-ți contura o strategie pe termen lung.
Pentru un brand mare care dorește o comunicare constantă, este recomandat un mix de campanii gândite pe termen lung, atât cu obiective de awareness dar și cu obiective de conversii, campanii care în mare se pot realiza de pe TikTok Ads Manager. În momentul în care se dorește focus pe diverse oferte, lansări, competiții, brand-lift, etc. se folosesc mai ales campanii short-term, prin intermediul reservation ads.
Case Study: Maybelline Israel
Un exemplu de success al utilizării TikTok Ads, chiar și fără Hashtag Challenge, este dat de Maybelline Israel.
Provocarea pentru Maybelline era să rămână în continuare un brand la fel de relevant pentru categoriile de vârstă mai mici și mai ales pentru generația Z, un public de interes pentru ei.
Prin intermediul formatelor TopView și In-Feed Ads, aceștia și-au promovat 3 produse cheie: mascara, anticearcăn și un model de ruj. Timp de 3 săptămâni, în fiecare săptamână aceștia promovau un produs diferit, cu un creator de conținut diferit. La finalul campaniei, brand-ul avea peste 20 de milioane de afișări și 553,000 engagements.
Mai important, rezultatele au fost vizibile pentru fiecare punct al funnel-ului. Matte Ink a devenit cel mai vândut ruj în Israel, iar rimelul Lash Sensational a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 190% față de luna precedentă. Per total, Maybelline a câștigat o cotă de piață de 8% pentru cele 3 produse, iar în timpul campaniei vânzările au crescut cu 20% și brand favourability-ul a crecut cu 54%.
TikTok este o platformă de social media care chiar dacă a apărut recent, a luat o amploare majoră. Deși modalitățile de promovare sunt în faza de dezvoltare, beneficiile și rezultatele pentru multe companii sunt semnificative. Piața nu e suprasaturată de brand-uri, costurile sunt scăzute și publicul este unul loial și engaged. Fie că ai un business mic sau clienți cu business-uri mari, acum este un moment ideal de a beneficia de toate oportunitățile pe care TikTok le oferă, așa că let’s #jointhechallenge!