Blog

Primul contact cu echipa de marketing – ce ar trebui să știi

Ana Dragomir • 23 martie 2022

Când afacerea ta ajunge la un anumit nivel, știi că ai nevoie de specialiști care să te ajute să scalezi pentru a atinge potențialul pe care ți-l dorești. În funcție de business-ul tău, dar și de obiectivele strategice pe care ți le impui, poți avea nevoie să implici mai multe specializări, inclusiv cea de marketing.

În acest articol, vei găsi toate informațiile care să te pregătească pentru primul contact cu echipa de marketing și detalii despre cum ar trebui să decurgă colaborarea încă de la prima întâlnire.

marketing team

După ce s-a semnat contractul, indiferent de organizarea internă a agenției, ar trebui să poți să cunoști oamenii care în perioada următoare se vor implica alături de tine pentru a-ți atinge obiectivele. 

1. Relația de colaborare

Chiar dacă functionați ca entități diferite, relația ar trebui să fie una de parteneriat, de unică echipă, care are un singur obiectiv de-o parte și de alta: creșterea business-ului. De asemenea, relația ar trebui să fie una onestă, bazată pe feedback constructiv, iar atacurile la persoană sau tonul pasiv-agresiv să fie evitate, așa cum ar și trebui într-o relație, indiferent de genul ei. 

Scopul urmărit ar trebui să fie acela de a colabora și a găsi cele mai bune soluții pentru ca business-ul să iasă în câștig. Odată cu acesta, va veni și câștigul pe plan profesional al echipei de marketing și motivația de a continua colaborarea.

2. Acces în conturi

Pe lângă aspectele care țin de relația interumană, un rol foarte important îl joacă accesul în conturi. Da, ai citit bine, un lucru atât de mic și neînsemnat la prima vedere poate simplifica sau complica colaborarea în faza inițială. Conturile unde se fac reclame dețin sau vor deține tot istoricul tău în materie de date, așa că fă bine și nu-l lăsa la îndemâna oricui. 

În primul rând, evită ca angajații, agențiile sau freelancerii cu care colaborezi să îți creeze conturi pe diferite platforme (excepție fac acele platforme pentru care e imposibil să deții un cont în nume propriu) pe adrese de email unde nu ai acces ca proprietar. Acest lucru te poate împiedica ca la finalul colaborării să deții datele pe care le-ai acumulat cu multă trudă în trecut și să fii nevoit(ă) ca la finalul colaborării să refaci conturile.

Sfatul nostru: creează-ți conturile singur (internetul oferă suficiente informații care să te ajute să finalizezi întreg procesul fără probleme) sau oferă adrese de email pentru înregistrare specialistului, unde să poți avea acces mai târziu.

Dacă deții conturile, tu poți decide cine are acces în ele și cât de mult poate modifica o persoană în cont. De asemenea, îți va fi ușor să transferi accesul de la o agenție la alta sau de la un specialist la altul, fără prea multă bătaie de cap (întreg procesul poate dura câteva minute).

3. Tracking

Fără tracking setat, orice specialist ar fi precum un chirurg legat la ochi care încearcă să opereze un pacient, iar la final se așteaptă de la el să obțină o operație de succes. Un tracking bine pus la punct este podul care leagă business-ul (site-ul) de platformele de promovare. Fără aceste legături, campaniile pot funcționa, însă nu vor înregistra date, business-ul nu poate măsura succesul platformelor, iar specialiștilor în marketing le este mai greu să înțeleagă care este strategia care funcționează și de unde vin rezultatele.

Cum știi dacă ai un tracking bine pus la punct? 

  • Pentru Facebook, să te asiguri că ai un pixel adăugat în site, ai verificat domeniul și ai făcut demersurile pentru conversion API.
  • Pentru Google, să te asiguri că ai conversiile setate, ai codul de remarketing setat în site sau prin GTM (Google Tag Manager).
  • Nu în ultimul rând, să ai setat un cont de Analytics care să colecteze toate aceste date pe care platformele le trimit.
  • Pentru TikTok și Pinterest, un pixel dedicat va monitoriza traficul pentru tine așa că asigură-te că le ai instalate înainte să pornești orice campanie.

4. Date despre business

Cu cât oferi mai multe informații specialiștilor, cu atât aceștia pot comunica mai ușor informații despre brandul tău audienței interesate. Dacă ai un brandbook, pune-l la dispoziția specialiștilor, pentru că acesta este “manualul” de utilizare a brandului tău. De asemenea, este util să știe dacă vrei să comunice cu diacritice sau fără, să comunice în limba română sau în altă limbă, dacă sunt cuvinte sau expresii pe care vrei să le folosească sau să le evite, cum să se adreseze audienței, etc. Cu cât mai multe detalii deține specialistul, cu atât mai mult mesajul se va apropia de așteptările tale.

Ce înseamnă setup-ul de marketing?

Setup-ul de marketing înseamnă suma tuturor acțiunilor pe care specialiștii le iau pentru a putea lansa una sau mai multe campanii. Acesta cuprinde: research-ul concurenței, a pieței, a oportunităților, strategia de marketing, copy-urile folosite și întreg setup-ul tehnic necesar pentru a porni o campanie care se efectuează în interiorul platformelor de marketing.

Ce nu înseamnă setup de marketing?

Un setup de marketing nu înseamnă modificările aduse codului de tracking. Această parte tehnică, deși ajută foarte mult campaniile de PPC, implică ajutorul unui specialist IT, indiferent de modul în care codurile sunt legate de business (încărcate direct în site sau prin GTM).

5. Stabilirea modalității de comunicare

În prima întâlnire este bine să știi dacă vei comunica sau nu cu specialistul, în ce mod veți comunica (e-mail, întâlniri fizice sau la distanță, telefon), cât de des veți comunica, cum vor fi raportate rezultatele și, de ce nu, să vorbiți despre așteptările pe care le aveți unul de la celălalt. Ca această relație să funcționeze, este nevoie de feedback constant, dar mai ales de comunicare. Așteptările neîmpărtășite nu pot fi transformate în obiective care să aducă rezultate. 

În încheiere aș dori să punctez că, deși comunicarea face parte din viața noastră de zi cu zi, dându-i prea puțină importanță, colaborările pot începe cu stângul. Cel mai bine este să acordați puțină atenție acestor detalii care vor face diferența mai târziu. 

Citește și alte articole asemănătoare:

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

contact@canopy.ro

0744 424 543

București, Str. Jean Louis Calderon, nr. 26, et. 2, ap. 2

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?