5 idei de postări cu care să cucerești inima publicului tău 5 idei de postări cu care să cucerești inima publicului tău - Canopy

Blog

5 idei de postări cu care să cucerești inima publicului tău

Mihaela Ratan • 29 septembrie 2021

Scroll, scroll, două postări ți-au atras atenția pentru 1 minut, treci mai departe – scroll, like, scroll, like, scroll…

Acesta este ritmul cu care urmărim acum postările, indiferent la ce platformă ne gândim, că e Facebook, Instagram sau TikTok. În graba secolului 21, cine ne mai poate garanta că tipul x de postare te poate face să devii viral?

Nu există o rețetă perfectă și general valabilă pentru a câștiga inima audienței tale. Însă, există câteva tips&tricks cu ajutorul cărora poți crește vizibilitatea brandului tău în online. 

Înainte de toate, consider că, cel mai important pas îl reprezintă existența unui calendar social media. De ce? Cu ce ți-ar putea el influența postările? Te scutește de presiunea ultimului minut din ziua care trece, fără ca tu să fi postat ceva și de întrebarea „Azi oare ce mai postez?”. Gând care poate duce către realizarea unei postări, doar de dragul de a nu lăsa feed-ul gol pe ziua ce a trecut. 

Un alt instrument ce îți poate salva inspirația, este calendarul de topics. Cu ajutorul acestuia, îți poți trasa în linii mari subiectele pe care vrei să le abordezi în săptămânile ce urmează, în funcție de sărbătorile internaționale (relevante pentru business-ul tău), de evenimentele viitoare sau de zilele de naștere ale colegilor. După ce ai creat acest calendar de topics, tot ce îți rămâne de făcut este să creezi postările efective și să fii atent la real time marketing, dar și la evenimentele/întâmplările sau sentimentele pe care le ai pe moment și simți nevoia să le exprimi, dacă este relevant și benefic pentru business-ul tău. 

  1. Fii la curent cu ultimele trenduri

Nimeni nu știe mai bine decât un om care lucrează în social media că trendurile apar repede și trec și mai repede. Așa că un tren pierdut, rămâne pierdut. De aceea, este important să fii la curent cu toate noutățile, iar dacă activitatea business-ului îți permite, urmează trendurile, mai ales dacă deții și un cont de TikTok, unde poți deveni viral peste noapte datorită acestora. 

În categoria aceasta intră și Reels-urile, care au devenit din ce în ce mai populare pe Instagram și din ce în ce mai multe branduri le utilizează, în special datorită faptului că poți înregistra un reach organic crescut, fiind prioritizate de aplicația Instagram.

Un exemplu de așa da, îl reprezintă Reels-urile realizate de cei de la Iulius Mall Iași, ce nu ratează niciodată un trend care se poate potrivi profilului său și prin intermediul cărora își pot promova magazinele. Aici poți viziona un Reels realizat de ei. De asemenea, aceștia dețin un cont de TikTok foarte fain, unde aplică aceeași strategie. 

2. Postări de tip employer branding

A existat o perioadă bună de timp în care business-urile nu puneau accent pe oamenii ce formează compania. Acum însă, aceste postări tind să ajungă la inimile oamenilor, datorită umanizării conținutului. 

Tocmai ce am trecut și încă trecem, printr-o perioadă în care brandurile au căutat să își umanizeze conținutul cât mai mult. Astfel, postările de recunoaștere a meritelor angajaților, experiențelor lor, reușitelor pe care le au, îți pot aduce un punct în plus. De asemenea, aici putem integra și postările cu urări cu ocazia zilelor de naștere sau cele prin care prezentăm colegii noi. Prin intermediul acestora, scoatem în față și oamenii care își dedică timpul pentru a realiza serviciile/produsele pe care le livrăm clienților, creându-se astfel o conexiune mai puternică între brand și public, odată ce aceștia pot asocia anumite fețe cu brandul respectiv. 

De asemenea, faptul că etichetăm colegii în postări, ne ajută să ne lărgim aria feed-urilor în care apărem în mod organic, generează interacțiuni și, nu în ultimul rând, stârnește un sentiment de mândrie în inima angajaților. 

Sunt sigură că există destule momente pe care le puteți surprinde, precum mesele de prânz, cafeaua de dimineață, pregătirea înainte de ședințe sau adunările și zâmbetele din pauza de relaxare. 🙂

3. Feedback-ul clienților – sursă de încredere

Cel mai util lucru pe care îl poți face cu feedback-ul primit de la clienții tăi, pe lângă faptul că îl poți folosi ca referință în îmbunătățirea produselor/serviciilor tale, este acela de a-l transforma în mărturie. 

Evident, poți jura, promite și susține constant că produsul tău este the best, însă feedback-ul clienților este cel care contează pentru consumatorii care încă nu ți-au devenit clienți. Un studiu arată că peste 85% dintre consumatori se uită la review-urile afacerilor de pe conturile de social media înainte să acționeze. Câți dintre noi nu căutăm un feedback înainte să achiziționăm un produs? 

Noi recomandăm să ai deschisă secțiunea de review-uri pe conturile de social media, iar pentru clienții care nu îți oferă un feedback public, să-l transformi într-o postare. Acestea te ajută la construirea sau menținerea reputației tale și poate funcționa drept garanție și creștere a încrederii pentru viitorii tăi clienți. Aici includem și postările cu selfie-uri în timp real cu clienții care folosesc serviciul/produsul tău, punându-i astfel în lumina reflectoarelor și sporindu-ți credibilitatea.

4. Funny post – meme-urile continuă să prindă la public

Meme-urile se răspândesc cel mai repede în social media. Dacă ai ocazia să asociezi activitatea brandului tău cu un meme viral la momentul acela, fie el foto sau video, DO IT! Însă, atenție, nu încerca să dai în clienți sau în concurență, pentru că te afli pe o zonă minată. Meme-urile trebuie gândite din perspectiva umorului clienților, iar o exprimare deficitară poate aduce jigniri.

Aceste tipuri de postări aduc interacțiuni și creează engagement cu publicul format deja, dar poți ajunge și la publicul țintă dorit. 

* aceste tipuri de postări trebuie folosite cu măsură, pentru că nu ne dorim să ne transformăm contul de social media într-o pagină de meme-uri. 

5. Postări cu sfaturi utile

Atunci când întâmpinăm o problemă sau dorim o soluție, fugim repejor către părintele Google. Distribuie sfaturi utile, tips&tricks pentru o utilizare cât mai bună a produsului tău. De exemplu, articolele de tipul how to ocupă o poziție înaltă în interesele utilizatorilor, deoarece îi scutește pe aceștia de căutarea informațiilor de unii singuri.

*Bonus – Story 

Story-urile reprezintă un instrument excelent în a crea o legătură cu publicul tău. Dacă încă nu te folosești de acestea, ce mai aștepți? Ai la dispoziție multiple elemente, precum opțiunea de întrebări, sondaj, test, link-uri, countdown, boomerang, prin care poți comunica cu publicul tău. De asemenea, secțiunea de story îți permite să folosești o comunicare mai personală, astfel încât îți poți permite să share-uiești behind the scenes, boomerang-uri funny de la birou, repost în story-urile în care brandul tău este etichetat, ba chiar poți face și live-uri. 

Strategia noastră în social media nu trebuie să să oprească doar la aceste 5 tipuri de postări, însă ele reprezintă un început excelent. Singurul lucru care contează este acela de a distribui conținut relevant pentru nișa în care activezi și pentru publicul țintă căruia i te adresezi.

Sperăm că articolul nostru a picat la fix și te-a ajutat.

Citește și alte articole asemănătoare:

Google Ads Facebook Ads Analytics Reporting

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

contact@canopy.ro

0744 424 543

București, Str. Jean Louis Calderon, nr. 26, et. 2, ap. 2

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?