Blog

Viitorul în online marketing. Ce trenduri trebuie să urmărești?

Simona Fiscutean • 02 aprilie 2024

Cu avansarea continuă a tehnologiei și digitalizării, marketingul online se află într-o continuă transformare, adaptându-se la noile tehnologii și preferințe ale consumatorilor. În acest articol, ne concentrăm asupra viitorului marketingului online și evidențiem principalele tendințe care vor modela acest domeniu în următorii ani. 

De la inteligența artificială aplicată în personalizarea experienței utilizatorului, vom explora cum aceste schimbări vor influența strategiile de marketing digital. În plus, vom analiza influența crescândă a conținutului video și modalitățile în care antreprenorii și specialiștii în marketing se pot adapta pentru a rămâne relevanți și competitivi într-un peisaj digital aflat în schimbare rapidă.

Prin înțelegerea și adoptarea acestor tendințe, companiile pot să-și optimizeze eforturile de marketing online și să-și maximizeze impactul într-un mediu digital din ce în ce mai dinamic și complex.

Dar haideți să începem cu fiecare în parte și să vedem unde ar trebui să ne focalizăm atenția în perioada următoare!

Conținut video scurt și concentrat

Obiceiurile consumatorilor s-au schimbat într-o mare măsură de-a lungul timpului, însă un lucru rămâne neschimbat: consumatorii nu își doresc să petreacă mult timp vizionând reclame. Prin urmare, strategiile de marketing care implică videoclipuri vor trebui să mențină acele clipuri scurte și la obiect — dar totuși memorabile.

Asta nu înseamnă că nu putem găsi un loc în strategiile de marketing și pentru videourile de lungă durată, dar acest tip de conținut este mai mult despre a spune povestea brandului, a consolida poziția brandului în piață, nu de a atrage atenția. 

Optimizarea site-urilor pentru mobil este esențială

Chiar dacă pare că deja suntem obișnuiți cu ideea că majoritatea persoanelor folosesc mai mult telefonul decât desktopul, datele ne arată că de fapt, businessurile de cele mai multe ori sunt puțin în urmă cu acest trend și nu prioritizează optimizarea site-urilor pentru mobil. Din păcate, acest lucru va aduce antreprenorilor mult de pierdut deoarece conținutul pe mobil este esențial în acest moment. 

Optimizarea pentru dispozitivele mobile îmbunătățește experiența utilizatorilor prin facilitarea citirii și interacțiunii. În plus, motoarele de căutare precum Google prioritizează site-urile mobile friendly, clasându-le mai sus în paginile de rezultate. De asemenea, un clasament mai înalt înseamnă mai multă vizibilitate, trafic și potențiale lead-uri și conversii.

Dincolo de Social Media sunt clienții

Comunicarea pe rețelele sociale a devenit din ce în ce mai dificilă în zilele noastre deoarece toți concurenții unui brand sunt și ei prezenți în mare majoritate pe aceleași rețele sociale. Importanța unei strategii de comunicare bine puse la punct nu doar că este vitală, dar nu este suficientă. Este foarte important să îți construiești și o strategie pentru modul în care comunici cu utilizatorii după ce aceștia au devenit clienții tăi.


Cu toate modificările de Privacy care au avut loc în ultima perioadă, este mai important ca niciodată să ai modalități directe de a te conecta și a comunica cu publicul tău într-un mod autentic. O modalitate de a face acest lucru este prin email marketing. A pătrunde în inbox-ul cititorului tău nu este întotdeauna ușor, dar oferă o modalitate de a controla cine vede ceea ce ai de spus și de a măsura interesul. 

AI continuă să aducă schimbări în marketingul digital

AI este folosit deja de toate platformele sociale și ajută atât utilizatorul, pentru că primește conținut mai relevant, cât și business-urile și marketerii, deoarece algoritmul facilitează personalizarea conținutului. Astfel că utilizarea tool-urilor care folosesc AI-ul nu doar că ne poate ajuta să comunicăm mai eficient cu publicul nostru, dar acum putem profita în totalitate de aceasta evoluție, realitatea augmentată (AR) și realitatea virtuală (VR) sunt integrate tot mai mult în tactici de marketing și vânzare. 

De exemplu, consumatorii pot acum să-și imagineze un obiect de mobilier potrivit pentru casele lor sau să își încarce o poză pentru a încerca virtual un nou produs înainte de a-l cumpăra.

Voice & Visual Search

Un număr în creștere de consumatori caută în mod regulat online folosind instrumente populare activate vocal. Această tehnologie a devenit rapid alegerea multor consumatori în ultimii ani, pe măsură ce a devenit mai accesibilă. 

Cu toate acestea, căutarea vocală nu este singura metodă de căutare care câștigă popularitate — pregătiți-vă pentru alte alternative creative, în special căutarea vizuală care permite utilizatorilor să caute ceea ce pot vedea folosind imagini, o tehnică revoluționară pentru mulți. 

Pentru marketeri, acest lucru înseamnă o trecere necesară la utilizarea mai multor texte alternative și hărți de site pentru imagini. Cu alte cuvinte, calitatea imaginilor va deveni din ce în ce mai importantă pentru a obține rezultate de SEO solide.

Marketing conversațional

Chatbot-urile reprezintă o modalitate de interacțiune cu publicul prin activități în timp real, bazate pe dialog. Scopul acestora este de a crea relații cu clienții prin conversații și de a face experiența clienților cât mai fluentă și ușoară. 

Chatbot-urile pot ajuta la automatizarea unor fluxuri de întrebări și asigurarea unor răspunsuri instantanee pentru clienți. Prin integrarea chatbot-urilor de inteligență artificială în inițiativele de marketing brandurile pot ghida clienții printr-un parcurs mai rapid și astfel stimula mai multe conversii. 

În ultimii ani, marketingul digital a cunoscut o creștere exponențială. Cu tendințele actuale și dezvoltările menționate mai sus, viitorul arată cel puțin interesant. Probabil vor apărea și mai multe progrese tehnologice și descoperiri care vor stimula, provoca și conduce experiențe de marketing noi, creative și captivante. Atât timp cât marketerii continuă să îndeplinească nevoile, dorințele și aspirațiile publicului lor țintă, fără îndoială, va fi o călătorie palpitantă pentru noi toți. 

Citește și alte articole asemănătoare:

migrarea la GA4

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

contact@canopy.ro

0744 424 543

București, Str. Jean Louis Calderon, nr. 26, et. 2, ap. 2

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?