Blog

To Do List pentru rezultate la înălțime de Black Friday

Tudor Alexandra • 08 noiembrie 2018

Chiar dacă ești veteran al Black Friday-ului sau rookie, sigur deja te năpădesc emoțiile cu gândul ca mai e puțin și încă multe de făcut până atunci. Ce remarketing aplici, ai bannere, merge site-ul pentru un trafic intens? Ce trebuie să faci ca să ai rezultate la înălțime? Organizarea e cheia pentru rezultate above the canopy, așa că mai jos am pregătit un to do list de verificat înainte de Black Friday:

1. Plan detaliat

Stabilește un buget pentru Black Friday și creează un media plan, împărțit pe canale de promovare și detaliat pe tipuri de campanii, astfel încât atunci când va veni momentul de implementat, să fii sigur că lucrezi dupa un plan clar și nu omiți nimic, astfel încât să ai rezultate bune.

2. Teasing

Asigură-te că ai o perioadă de teasing – începând cu 1-2 săptămâni în avans, și chiar câteva zile. Oamenii încep să facă research cu mult timp înainte pentru a vedea prețurile, pentru a-și face liste de cumpărături. Vrei să fii prezent atunci când oamenii fac acest research și poate chiar stabilesc de la cine vor comanda. Așa că asigură-te că în perioada de teasing acoperi cât mai bine căutarile pe search și că începi să anunți și prin campanii de display, cu precădere prin remarketing, perioada în care vei avea Black Friday, astfel încât oamenii să fie pregătiți. Îți recomand să ai un landing page dedicat pentru perioada de teasing, cu instrucțiuni prin care oamenii să își creeze cont, să adauge deja produse în wishlist sau în coșul de cumpărături, pentru a se asigura că vor comanda cât mai ușor.

3. Include campanii de Display

Din media plan nu ar trebui să lipsească remarketing-ul (video sau cu bannere), și nici alte campanii de display. Costul per click în campaniile de Search crește foarte mult de Black Friday, iar display-ul îți va asigura în același buget un trafic mult mai mare pe site. E important de știut că utilizatorii care se întorc pot reprezenta până la 90% din totalul conversiilor. Pe lângă asta, de Black Friday e mai ușor să câștigi noi clienți. Consumatorii sunt atenți la reduceri de Black Friday, iar dacă în restul anului nu ești convins de rezultatele campaniilor de Display, de Black Friday vei vedea rezultate foarte bune. Oamenii iau decizia de cumpărare mult mai repede în aceste zile, focusul fiind pe oferte.

4. Remarketing isteț

Creează-ți din timp listele de remarketing pe care să le folosești de Black Friday, pentru a te asigura că le ai populate în weekendul reducerilor:

  • Liste de remarketing de 1, 7, 30, 60, 90, 120, 360 și 540 de zile pentru a putea licita diferit în funcție de interesul mai recent al utilizatorilor.
  • Liste de remarketing pentru utilizatorii care intră pe paginile de teasing, care au vizitat website-ul de Black Friday-ul anterior, care vin din campaniile de search (relevanța mult mai mare), pe categorii de produse, pe adăugare în coș, smart list etc..
  • Customer lists cu adresele colectate în urma campaniei de teasing sau pe parcursul anului, în conformitate cu standardele GDPR.

De asemenea, poți crea audiențe custom de tip custom intent sau custom affinity în funcție de competitori, de categorii de produse sau de industrie. Și acestea necesită timp să fie aprobate și să colecteze date.

5. Adaptează campaniile de Smart Display

Dacă contul de Google Ads îți permite, setează o campanie de Smart Display. Acestea au nevoie de o perioadă de learning pentru a aduce rezultate cât mai bune. De Black Friday ,înlocuiește doar asset-urile, astfel încât să existe o continuitate a rezultatelor.

6. Pregătește bannerele din timp

Unul din cele mai importante aspecte este pregătirea din timp a materialelor, pentru evitarea erorilor de ultim moment. Insistă să ai bannere, video-uri și tot ce mai ai nevoie din timp. Atât pentru a verifica corectitudinea lor, cât și pentru ca în această perioadă aprobarea lor durează. Pe lângă asta, volumul de munca este mare în apropierea Black Friday, așa că, pentru campanii cât mai corect setate, nu lăsa pe ultima suta de metri ce poți face azi.

7. Setează campaniile înainte de Black Friday

Setează campaniile chiar înainte să ai materialele, conform media planului. Stabilește targetarile și cuvintele cheie, astfel, îți rămâne doar să urci materialele când vei avea asset-urile și landing page-ul. Apropo, landing page-ul ar trebui să fie activ astfel încât materialele să fie aprobate in avans. Altfel vor fi dezaprobate pe motiv de destination not working. Pentru campaniile de search îți recomand să lucrezi pe campanii existente, astfel te vei bucura de optimizările făcute deja pe campanii (cuvinte negative, quality score îmbunătățit, etc).

8. Organizează cu labels

Se întâmplă des să rămâi cu reclame active post Black Friday sau să nu mai știi ce reclame trebuie să activezi/pui pe pauză? Folosește-te de labels. Astfel, îți poți seta etichete pentru reclamele/campaniile/ad group-urile pe care trebuie să le activezi după Black Friday și labels cu cele pe care trebuie să le oprești după Black Friday. Așa te poți bucura de utilitatea regulilor automate sau pur și simplu te asiguri de organizarea lucrurilor.

9. Tracking corect

Asigură-te că tot ce înseamnă tracking este corect: folosești ultima de versiune coduri pentru Google Ads, tracking-ul conversiilor se face corect și fără erori, pixelul de Facebook este corect instalat, împreună cu toate aventurile necesare.

10. Testează-ți website-ul

În ultimul rând, dar poate cel mai important de Black Friday, asigură-te că vei avea un site funcțional. Toate eforturile de marketing de mai sus vor fi în zadar fără un website funcțional de la momentul startului promoțiilor și până la ultima comandă. Încrederea unui client nemulțumit, care își dorește să comande un produs redus, disponibil pentru un timp limitat, este greu de recuperat ulterior. Să nu uităm că în retail numărul vânzărilor crește cu cât timpul de încărcare al unei paginii este mai scăzut. Pentru a vedea ca un magazin online va putea susține încărcarea mare din zilele speciale cum sunt cele de Black Friday, este recomandat să se efectueze teste de performanță și de scalabilitate. Un test de performanță care va simula un număr mare de utilizatori va duce la constatarea anumitor probleme sau limitări ale sistemului magazinului online. În general, în urma testelor de performanță, poți vedea că site-ul nu se scalează corespunzător și nu poate susține un număr mare de utilizatori, iar aceștia nu vor putea accesa site-ul. Așa că vă recomand să revizuiți arhitectura sistemului și design-ul acestuia împreună cu echipa specializată, cu mult înainte de Black Friday. Câteva dintre opțiuni ar fi folosirea unor soluții moderne cum ar fi cloud-urile publice și sistemele distribuite. Sper să vă ajute sa aduceți rezultate mai bune în acest an. Să avem un Black Friday la înălțime!

Citește și alte articole asemănătoare:

google-ads-image

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

contact@canopy.ro

0744 424 543

București, Str. Jean Louis Calderon, nr. 26, et. 2, ap. 2

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?