LinkedIn Ads, așa cum ne sugerează și numele, sunt reclamele plătite de pe platforma LinkedIn. Aceste anunțuri oferă multe avantaje companiilor, nu doar pentru o acoperire și recunoaștere sporită, ci și posibilitatea de a crește vânzările și de a angaja oameni talentați.
Cu peste 660 de milioane de utilizatori în peste 220 de țări, LinkedIn este cea mai mare rețea socială pentru profesioniști și companii.
Anunțurile LinkedIn din punct de vedere al platformei pot fi comparate direct cu cele din Facebook, având funcții și mod de targetare asemănătoare.
Tipuri de anunțuri
Pentru îndeplinirea obiectivelor urmărite de business-ul tău, poți alege dintre numeroasele formate de anunțuri.
Anunțuri Carusel
Anunțurile carusel LinkedIn utilizează un rând de carduri care pot fi glisate pentru a spune povestea business-ului, pentru a prezenta produsele sau pentru a partaja informații. Cheia aici este să utilizezi imagini cu impact puternic pentru a îndemna utilizatorii să gliseze pentru a afla mai multe.
Conversation Ads
Acest tip de anunț vă permite să prezentați produse și servicii prin intermediul mesajelor directe. Poți configura mai multe butoane de CTA care să facă trimitere către paginile de destinație sau care pot deschide un formular. Odată ce începeți o conversație, utilizatorul are posibilitatea de selecta un răspuns care este cel mai potrivit pentru el.
Follower Ads
Aceste anunțuri promovează pagina ta LinkedIn pentru alți utilizatori, în ideea ca aceștia vor apăsa butonul de follow. Sunt personalizate cu fotografia și numele utilizatorului targetat, alături de logo-ul și numele companiei promovate. Poți să scrii propria descriere și titlu sau dacă nu ai inspirație poți alege dintre șabloanele prestabilite LinkedIn.
Se utilizează cel mai des pentru brand awareness și engagement.
Spotlight Ads
Aceste anunțuri fac parte din categoria anunțurilor dinamice și utilizează personalizarea pentru a intra în legătură cu publicul. Poate fi personalizat incluzând detalii de la profilul membrilor, cum ar fi fotografia, prenumele, compania și titlul postului. Când utilizatorii dau click pe anunț, aceștia sunt direcționați imediat către pagina sau site-ul tău de destinație.
Job Ads
Job ads pe LinkedIn permite promovarea anunțurilor de angajare, având rata de click de până la 50 de ori mai mare decât un anunț mediu de recrutare. Acest lucru este probabil deoarece aceste reclame LinkedIn valorifică rețelele angajaților și blochează posibilitatea altor concurenți de a-și afișa anunțurile în profilurile angajaților tăi.
Lead Gen Forms
Lead Gen Forms sunt disponibile pentru anunțurile prin mesaje și conținut sponsorizat, și te pot ajuta să descoperi clienți potențiali mai calificați.
De exemplu, dacă găzduiești un webinar, poți conecta un formular de generare de clienți potențiali la CTA, care va introduce automat datele de profil ale publicului țintă. Când un utilizator dă click pe butonul call-to-action de pe un anunț LinkedIn cu un formular de tip Lead Gen atașat, formularul este completat automat cu informațiile de contact și de profil. Ulterior, aceștia își pot transmite informațiile companiilor prin intermediul formularului, fără a fi nevoiți să le tasteze manual. După aceea, poți descărca clienții potențiali din managerul de anunțuri LinkedIn sau puteți integra LinkedIn pentru a lucra cu propriul CRM.
Message Ads
Acest tip de anunț vă permite să trimiteți un mesaj direct în căsuța de e-mail a publicului, completat cu un CTA. Mesajul sponsorizat trebuie să conțină un limbaj clar și concis – oferindu-le clienților potențiali informațiile de care au nevoie. Luați în considerare o abordare teaser, astfel încât să stârniți curiozitatea utilizatorilor.
Single Image Ads
Anunțurile cu o singură imagine apar pe pagina principală de LinkedIn și arată ca postări de conținut obișnuite, cu excepția faptului că sunt plătite și vor fi notate în mod specific ca „promovate” pentru a se distinge de alte conținuturi organice. Aceste reclame includ doar o singură imagine.
Text Ads
Anunțurile text sunt ușor de configurat și funcționează în limita propriului buget. Deoarece 80% dintre clienții potențiali B2B pe rețelele de socializare vin prin LinkedIn, anunțurile text pot fi deosebit de atractive pentru cei care caută clienți potențiali B2B.
Video Ads
LinkedIn Video Ads permite brand-urilor să interacționeze în mod direct cu utilizatorii, prezentând serviciile sau produsele oferite prin intermediul unui video.
Chiar dacă videoclipul ar putea să dureze ceva mai mult timp, nu trebuie să îl încarci foarte tare. Utilizatorii caută conexiune și o notă personală. Uneori, cele mai simple videoclipuri pot obține cele mai bune rezultate.
Dacă vrei să targetezi o audiență B2B foarte nișată, atunci LinkedIn este cu siguranță platforma pe care trebuie să o încerci. Încearcă să fii cât mai personal în anunțuri, să scrii din perspectiva utilizatorului. Mesajul trebuie să se axeze pe problemele cu care se confruntă audiența ta și cum ajută produsul/serviciul tău la soluționarea acestora.