YouTube este unul din cele mai populare motoare de căutare. Are mai mult de două miliarde de utilizatori, ceea ce înseamnă o treime din utilizatorii de Internet. Iată câteva statistici interesante:
Conform thinkwithgoogle.com, 65% dintre utilizatori folosesc Youtube pentru a căuta soluții la problemele lor.
Cum navighează? Prin recomandări: 70% (qz.com, 2018) din vizualizări sunt realizate cu ajutorul recomandărilor (sugestii).
50% dintre utilizatori au căutat videoclipuri online despre un produs sau serviciu înainte de a vizita un magazin (Google, 2016).
Dar cum funcționează YouTube SEO? Care sunt pașii pe care trebuie să îi parcurgi pentru a optimiza canalul YouTube? Am prezentat mai jos câteva sfaturi și instrumente majore.
Keyword research
La fel ca optimizarea pentru Google, înainte de a ne hotărî să denumim video-ul uploadat, sau chiar dinainte să îl filmăm, este important să luăm pulsul pieței și să înțelegem care sunt cele mai relevante căutări pe tema noastră. Pentru că nu există un instrument standard pentru keyword research, te poți folosi de o serie de tool-uri bine cunoscute: Google trends, Ahrefs (Keywords research pentru cuvinte cheie, Content Explorer pentru alte video-uri și cu Site Explorer – video-uri cu trafic mare), Youtube Ads, YouTube Autosuggest, dar și extensia vidIQ.
Redenumirea fișierului video folosind un cuvânt cheie
După descărcarea și editarea filmulețului care e gata pentru a fi uploadat, este important să folosiți cele mai importante cuvinte cheie în numele acestuia. De exemplu, pentru un video care explică pașii optimizării în ceea ce privește partea de YouTube SEO, fișierul video-ului poate fi denumit chiar „optimizare_seo_youtube”. De ce? De fapt, YouTube nu poate „viziona” videoclipul pentru a vedea cât de relevant este pentru cuvântul cheie vizat și, după cum vei afla în sfaturile de mai jos, există multe alte locuri în care îl poți insera pentru rezultate maxime. YouTube poate citi numele fișierului videoclipului și tot codul care vine cu acesta atunci când este încărcat, deci poate înțelege conținutul pentru a-l încadra în videoclipurile cu aceeași temă.
Inserarea cuvântului cheie în mod natural în titlul video-ului
Titlul este un alt factor important de ranking în ceea ce privește partea de YouTube SEO și determină utilizatorul să dea sau nu click pentru vizionarea videoclipului, deci titlul nu trebuie să fie doar convingător, ci și clar și concis. Limita de caractere recomandată este de 60 de caractere. Nu uita să incluzi cuvântul cheie principal în titlu chiar printre primele cuvinte ale acestuia.
Optimizarea descrierii videoclipului
Potrivit Google, limita oficială de caractere pentru descrierile video YouTube este de 1000 de caractere. Dacă alegi să scrii o descriere mai lungă, reține că YouTube afișează doar primele două sau trei rânduri de text – care se ridică la aproximativ 100 de caractere. După acel moment, utilizatorii trebuie să apese pe „arată mai mult” pentru a vedea descrierea completă. De aceea, este recomandată încărcarea frontală a descrierii cu cuvintele cheie relevante și cu cele mai importante informații, cum ar fi Call to Action-uri sau link-uri importante. Nu uita de #hashtag-uri!
Etichetarea videoclipului (tags) cu cuvinte cheie populare care se referă la subiectul principal
Academia creatoare oficială YouTube sugerează utilizarea de etichete pentru a permite utilizatorilor să știe despre ce este vorba în video-ul tău. Și Youtube folosește tag-urile pentru a înțelege conținutul și contextul videoclipurilor. În felul acesta, își dă seama cum să asocieze videoclipul cu altele similare, ceea ce poate lărgi acoperirea conținutului tău. Alege-ți cu atenție etichetele! Nu folosi o etichetă irelevantă crezând că îți va oferi mai multe vizualizări – de fapt, Google te poate penaliza pentru asta. Folosiți boostul VidIQ pentru a obține etichete și sugestii recomandate.
Categorizareavideoclipului
După ce încărcați un videoclip, îl puteți clasifica în „Setări avansate”. Alegerea unei categorii este o altă modalitate de a grupa videoclipul cu conținut similar pe YouTube, astfel încât să se afișeze în diferite liste de redare și să obțină expunere la mai mulți spectatori care se identifică cu publicul tău. S-ar putea să nu fie atât de simplu pe cât pare. De fapt, Academia de creatori YouTube sugerează marketerilor să parcurgă un proces cuprinzător pentru a determina din ce categorie aparține fiecare videoclip. Este util, scrie ghidul, „să se gândească la ce funcționează bine pentru fiecare categorie” pe care le luați în considerare răspunzând la întrebări precum:
Cine sunt cei mai buni creatori din categorie? Pentru ce sunt cunoscute și ce fac bine?
Există modele între audiențele canalelor similare dintr-o anumită categorie?
Videoclipurile dintr-o categorie similară au calități de distribuire precum valoarea, lungimea sau formatul de producție?
Încărcarea unui thumbnail personalizat
Miniatura video este imaginea pe care o văd spectatorii în rezultatele căutării pe Youtube. Alături de titlul videoclipului, acea miniatură trimite un semnal telespectatorului despre conținutul videoclipului, astfel încât acesta poate afecta numărul de click-uri și vizualizări pe care le primește videoclipul. Academia Creator raportează că „90% dintre videoclipurile cu cele mai bune performanțe de pe YouTube au miniaturi personalizate”, recomandând utilizarea de imagini care sunt de 1280×720 pixeli – reprezentând un raport 16: 9 – care sunt salvate ca 2MB sau mai mici .jpg,. fișiere gif, .bmp sau .png. Contul de YouTube trebuie să fie verificat pentru a încărca o imagine de miniatură personalizată. Pentru a face acest lucru, intră pe youtube.com/verify și urmează instrucțiunile.
Adăugarea subtitrărilor
Subtitrările pot ajuta la optimizarea căutării YouTube prin evidențierea unor cuvinte cheie importante, dar sunt foarte folositoare pentru utilizatorii care nu pot asculta filmulețul. Pentru a adăuga subtitrări la video-ul tău, există două modalități, în funcție de limba acestuia:
Manual
Automat – Fișier SRT
Limba română nu este, încă, în lista limbilor eligibile pentru încărcarea unui fișier SRT, deci va trebui să o faceți manual. Youtube oferă ajutor în acest sens, împărțind deja secțiunile în care se aude o voce. Pentru oricare din cele două modalități, dă click pe „Videoclipuri” în „Video Manager”. Găsește videoclipul la care dorești să adăugi subtitrări și dă click pe săgeata derulantă de lângă butonul de editare. Apoi, alege „Subtitrari / CC”.
Adăugarea de cards și end cards
Cards sunt descrise de Creator Academy drept „notificări preformatate care apar pe desktop și mobil pe care le puteți configura pentru a vă promova marca și alte videoclipuri pe canalul dvs.”. Arată așa: Puteți adăuga până la cinci carduri la un singur videoclip și există mai multe tipuri:
Carduri de canal, care direcționează spectatorii către un alt canal.
Carduri de legătură, care direcționează spectatorii către un site extern, o platformă de crowdfunding aprobată sau o platformă aprobată de vânzare a mărfurilor.
Cardurile de sondaj, care prezintă o întrebare pentru spectatori și le permite să voteze pentru un răspuns.
Cărți video sau playlist, care se conectează la alt conținut YouTube de acest fel.
End cards afișează informații similare cu cardurile, dar sunt disponibile la finalul video-ului. Acestea sunt micile thumbnail-uri care încurajează spectatorii să exploreze mai mult conținut sau direcționează audiențele pentru a face o anumită acțiune. Cele mai folosite end card-uri sunt cu butonul de Subscribe și cu alte videoclipuri similare din playlist. Youtube va înțelege, de asemenea, că încercați să semnalați conținutul similar și îl va plasa în lista sugestiilor de videoclipuri.
Bonus: un sfat
Nu uita de Youtube Ads! Anul 2019 a fost cel în care 46% dintre marketeri au spus că vor investi mai mult în campaniile plătite pe YouTube în anul 2020, comparativ cu anul 2018, când procentajul celor care au spus același lucru a fost de doar 38%. Youtube Ads are un rol foarte important în creșterea gradului de awareness și mai mult decât atât, aceste tipuri de campanii sunt un factor important în decizia de cumpărare a unui consumator. Așadar, campaniile plătite pe YouTube ocupă primul loc în topul campaniilor de performance și în anul 2020. Acești factori sunt foarte importanți atunci când vine vorba de YouTube SEO, pentru că ajută motorul de căutare să înțeleagă conținutul tău și să te ajute să ajungi la audiența dorită. Timpul pe care oamenii îl petrec vizionând YouTube pe TV, mobile sau alte dispozitive s-a dublat mai mult de la an la an, deci profită de acest lucru!
Pentru mulți, luna mai e una dintre cele mai intense din an din punct de vedere profesional, în care își pot atinge potențialul. Dacă te motivează vremea bună, îți dau câteva idei pe care le poți citi la o cafea sau într-un moment pe care ți-l dedici ție, în ideea...
Încă un an în care Canopy a adus noi informații din experiența trăită la Web Summit în Lisabona. Cu siguranță majoritatea persoanelor din domeniul digital au auzit de acest eveniment, însă dacă este prima data pentru tine când auzi de această conferință acest articol te va ghida să descoperi de...
Yahoo Ads oferă soluții de promovare cu acces la audiențe de nivel global și informații de tip “data driven insights” care permit o optimizare eficientă a bugetelor. Dat fiind numărul mare de touchpoints cu userul (date din mail, date din apps analytics, analiza comportamentului userilor pe proprietățile de content, etc.), acuratețea datelor...
E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.