Black Friday, cel mai așteptat eveniment online al anului, a însemnat pentru Canopy mai mult decât o noapte albă plină de conversii și optimizări. A fost plină de surprize și încărcată cu momente în premieră.
Primele date oficiale de Black Friday
Însă, înainte de a vă povesti cum a fost pentru noi, iată cum a fost pentru România, conform primelor date oficiale:
- Valoarea totală a tranzacțiilor online: 32,31 milioane de lei
- Numărul total de tranzacții online: 43.636 tranzacții
- Categoriile de produse cele mai cumpărate: IT&C care deține aproximativ 70% din totalul tranzacțiilor, urmate de Retail cu aproximativ 16 procente și Servicii cu 9%
- 52% din totalul achizițiilor au fost făcute dintr-un singur click
- Peste 70% dintre comenzi au fost făcute de pe smartphone
- Peste 43% din comenzile plasate fost achitate cu cardul
(surse: europafm.ro și businessmagazin.ro)
Black Friday la Canopy
Dacă am văzut cum stau lucrurile la nivel național, seara de Black Friday la Canopy nu a fost doar despre cifre, cel puțin până în ora 00:00. A fost despre echipă, clienți și viitori oameni de marketing, toate asezonate cu delicii, muzică și informații noi. Seara de 14 spre 15 noiembrie a început pentru Canopyști cu pizza și un moment de relaxare bine meritat după o zi încărcată, apoi a continuat cu șlefuirea ultimelor detalii pentru campaniile care aveau să înceapă cu succes, am sperat noi, la ora 00:00. Pe măsură ce tot mai multe lucruri erau puse la punct și atmosfera începea să se destindă, urmând ca surprizele serii să apară rând pe rând. Prima surpriză și poate una dintre cele mai originale acțiuni care s-ar putea întâmpla într-o agenție a fost un concert privat cu tot meniul: echipamente, boxe, microfon, instrumentist și piesa de rezistență: Marian Vasilescu, un artist complet care nu doar că știe să cânte foarte bine, ci și să facă show într-o sufragerie de apartament ce ține loc de cameră de ședințe, plină cu Canopyști, pisici și invitații lor. Apăsăm butonul de rewind al filmului și ne întoarcem la Eugen Predescu, CEO-ul Canopy, care în timp ce în birou încă se puneau la punct cu stres și emoție ultimele detalii, paradoxal, el se afla în fericita postură de invitat la cursul de Publicitate Online al ASE, povestind relaxat despre nebunia din culisele Black Friday, pentru ca mai apoi să întoarcă la birou însoțit de trei studenți curioși care să simtă pe propria lor piele cum decurge un astfel de eveniment. Nu doar cei trei studenți de la ASE ne-au vizitat, ci și alți doi participanți la programul Digital Bootcamp au avut ocazia de a trăi nu doar tensiunea de Black Friday, ci și distracția care tocmai se pregătea. Lista invitaților nu s-a încheiat aici. Clientul nostru Claudiu Ioniță de la WeTranslate ne-a vizitat împreună cu echipa pentru a ne transmite puțin din vibe-ul lor pozitiv. A urmat un moment plin de energie, muzică bună și dans, în ciuda orelor pline de la birou. Concertul privat s-a terminat cu suficient de mult timp înainte încât colega noastră Alexandra Tudor să le facă studenților curioși un tur virtual al întregului ecosistem Canopy. La 00:00 fix eram din nou pe poziții în conturi pentru a ne asigura că totul funcționează conform planului de atac, fiind în același timp pregătiți pentru orice situație de urgență. Și iată că așa am trecut cu bine peste încă o ediție a celui mai important eveniment de sales din online. Poate că Black Friday s-a încheiat pentru ceilalți, însă la noi continuă special pentru tine cu o super ofertă în parteneriat cu Blugento:
- 50% la setup-ul campaniilor PPC și gestionarea gratuită a campaniilor de Youtube
- 40% reducere la abonamentele pentru platforma eCommerce Blugento
La tine cum a fost acest Black Friday?