Ce strategii PPC vor aduce rezultate în 2017? Nu ne așteptăm să se reinventeze roata în materie de PPC și marketing digital. Pe piață sunt însă tendințe clare care indică practici și strategii pe care e bine să le pui în practică dacă vrei conversii și să te evidențiezi față de concurență.
Dacă acum clienții accesează internetul mai mult de pe mobil și răspund mai bine la mesaje personalizate, de ce ai vrea să continui cu aceleași tactici din 2016?
Pentru lumea PPC, 2017 începe cu una dintre cele mai importante schimbări din sistemul Google Ads: din 31 ianuarie nu vom mai putea crea și edita anunțuri text standard, ci doar anunțuri text extinse (ETA). Bătălia va fi mai strânsă pe creativitate și relevanță.
Pentru a fi și voi relevanți în 2017, specialiștii în PPC și online marketing din echipa Canopy vă dezvăluie pariurile lor din acest an.
Personalizare la 360 de grade
Cristian Ignat, Chief Canopyst
Cred că personalizarea este cuvântul cheie în 2017, în tot ce ține de marketing digital.
Fie că vorbim de reclame personalizate, email-uri, landing page-uri sau medii de promovare, tot mai multe companii vor realiza că fiecare vizitator online este diferit: are un profil unic, așteptări și interese diferite, un buget specific, reacționează la culori și mesaje diferite etc.
Mobile Marketing
Alexandra Tudor, PPC Architect Canopyst
De 3-4 ani auzim în fiecare lună ianuarie că acesta va fi anul mobile. Ideea e că 2016 a fost primul an în care mobilul a depășit desktop-ul cu adevărat, de aici și frenezia proprietarilor de website-uri de a le face cât mai mobile friendly.
Cu toate acestea, deși sunt adaptate pentru accesul de pe mobil, majoritatea site-urilor se încarcă în continuare încet, iar utilizatorul este foarte tentat să le părăsească dacă nu se încarcă în cel mult 3 secunde.
Proiectul Accelerated Mobile Pages (AMP) a fost lansat în 2015, dar abia în 2016 a devenit mai vizibil și adoptat de companii. În 2017 acesta va fi cu siguranță trendul și baza, pentru ca orice strategie de marketing pe mobil să aibă succes, mai ales că Google prioritizează paginile de tip AMP în rezultatele din căutări.
Dacă vorbim de reclame, pentru că utilizatorul trece foarte ușor de la un device la altul, ad-urile de tip responsive ads sunt o noutate care are rezultate.
E important și să nu cădem în capcana mobile first și a supremației mobilului. Ratele de conversie sunt în continuare destul de mici pe mobil, dar acesta reprezintă un touchpoint foarte important în călătoria utilizatorului. Așa că, în loc să vorbim de strategii pentru mobil, ar trebui să vorbim de strategii multichannel și integrate, unde fiecare punct de contact este parte a strategiei, cu ponderea corectă.
Remarketing
Andreea Burada, PPC Architect Canopyst
Dacă ne referim la mijloacele de promovare oferite de Google, în prezent, campaniile de Search aduc cea mai mare parte a vânzarilor. Până în 2019 se așteaptă ca bugetele pentru Display să le depășească pe cele de Search dintr-un motiv simplu: remarketingul.
Multe companii și branduri mari se bucură deja de beneficiile listelor de remarketing, prin crearea unor campanii mult mai targetate și personalizate.
În graficul de mai jos observăm că numărul de afișări ale reclamelor influențează în mod direct rata de conversie.(sursa)
Tot în acest an ne așteptăm ca remarketingul să devină canalul principal pentru generarea de lead-uri.
Este un an în care trebuie să acordăm mai multă importanță campaniilor de remarketing, mai ales celor care folosesc segmente de persoane și tipuri de mesaje diferite.
Facebook Ads – Custom Audiences
Carmen Niculescu, PPC Canopyst
Una din cele mai importante reguli ale marketingului este cunoașterea audienței și adresarea acesteia cu mesajul potrivit. În ultimul timp, Facebook a început să extindă posibilitățile de targetare și ne pune la dispoziție o serie de audiențe de tip “custom”, pe care să le le exploatăm la maximum pentru a crea mesaje cât mai relevante pentru diferite profile de consumatori.
Am trecut de etapa listelor standard cu vizitatorii site-ului, vorbim acum de crearea unor liste bazate pe un anumit tip de comportament, aflat în strânsă legătură cu pagina noastră de Facebook, cu postările sau reclamele noastre.
În 2017 vă recomand să folosiți cu încredere aceste abordări în promovarea pe Facebook:
- Video – putem crea liste cu persoanele care au văzut minim 3 sau 10 secunde din video-ul postat pe pagina noastră de Facebook. Sau are au urmărit 25% ori 95% din conținutul lui.
- Lead ads – avem opțiunea de a crea o listă de remarketing cu toate persoanele care au deschis un formular; cu cele care l-au deschis, dar nu s-au înregistrat sau cu cele care l-au deschis și s-au inregistrat.
- Canvas – putem crea o listă de remarketing cu persoanele care au deschis o reclamă de tip canvas sau cu persoanele care au dat click pe unul din link-urile din această reclama.
- Page – avem posibilitatea de a ajunge la următoarele segmente de public:
- Oricine a interacționat cu orice post sau ad de pe pagina noastră de Facebook.
- Oricine ne-a vizitat pagina de Facebook.
- Persoanele care au dat click pe butoane de tip call-to-action (shop now, learn more).
- Persoanele care au trimis mesaj paginii noastre de Facebook.
- Persoanele care au salvat pagina noastra de Facebook sau una din postările noastre.
Usability
Eugen Predescu, Growth Canopyst
Mediul online este tot mai competitiv pentru orice brand, clientului îi este uşor să compare simultan zeci de furnizori de servicii şi produse. Conform Google, un vizitator ia decizia de a părăsi sau nu un site în primele 3-5 secunde. Pot paria că 2017, cei care nu își optimizează site-urile din punct de vedere funcțional, vizual, ca ușurință de utilizare nu vor avea vânzările așteptate. Eforturile depuse în campanii PPC sau SEO pot fi aproape de zero atât timp cât site-ul nu este un suport pentru procesul de vânzări.
Este esenţial ca în clipa în care accesăm un site:
- să putem să scanăm rapid informaţia,
- să aiba o grafică şi un design atractiv,
- să descoperim uşor produsele de top,
- să găsim diferenţiatorii business-ului, datele de contact
- tot procesul de comandă să se desfăşoare uşor, cursiv şi fără parcurgerea altor paşi inutili.
Putem apela și la tool-uri care să ne ajute să evaluăm partea de usability a site-ului. Prin intermediul Hotjar, de exemplu, putem vedea exact comportamentul utilizatorului pe site. Astfel vom analiza ce informaţii a considerat relevante, ce pagini a parcurs, ce l-a determinat să părăsească site-ul sau unde a întâmpinat dificultăţi în procesul de achiziţie.
Ce contează cu adevărat
Nopy, Chief Smiles Catnopyst
Nimic nu e mai sigur în 2017 decât faptul că pisicile vor aduce în continuare like-uri, share-uri și multă atenție asupra lor. Pentru că merită.
E important însă să fie puse în valoare corespunzător, o simplă poză nu funcționează de fiecare dată. Platformele de comunicare favorite se schimbă constant, adaptați conținutul la canalul de marketing folosit. Pisicile sunt ființe active când nu lenevesc la căldură, încercați să le surprindeți așa cum sunt prin video, gif-uri, implicați-le activ în planul de comunicare.
Adaptarea se referă și la mesaje și platformele folosite. Pot face minuni pe Facebook, Instagram sau YouTube, mai puțin în mediul de business de pe LinkedIn.
Și, pentru că tot s-a vorbit de personalizare, e important să vă cunoașteți audiența. Nu înțeleg cum ar putea cineva să nu mă iubească, dar am auzit că există și dog people. Atenție deci ce și cui comunicați.
Să nu uităm de la ce am pornit: fiți atenți în marketing la ce contează cu adevărat ;), am auzit că oamenii reacționează la emoție.
Un 2017 la înălțime.