În februarie, love is in the air. Teoretic. Căci practic, contextul actual politic, social și economic din România ne spune altceva.
O opțiune cu potențial de mai bine ar fi să ne resetăm puțin modul de a gândi și acționa și să lucrăm în primul rând la variante mai bune ale propriei persoane. Fiecare decide pentru el unde mai are de lucrat, important este nu doar să ne dorim acest lucru, ci și să punem în practică, să fim mai axați pe fapte decât pe vorbe și planuri.
Așa că am selectat pentru luna februarie câteva recomandări, instrumente noi, tendințe, tutoriale și exemple care vă pot dezvolta cunoștințele și abilitățile în marketing online, precum și alte calități profesionale și personale.
What’s hot
Din motivele expuse mai sus, nu aș miza în acest an pe același succes al campaniilor de Valentine’s Day și Dragobete, așa că îți propun ca din acest moment să muncești la un capitol care îți poate aduce rezultate mai bune pe termen lung: productivitatea.
Dacă a fost în ianuarie pe lista ta de lucruri de îmbunătățit în 2017, dar cumva ți-a scăpat controlul, pentru februarie reîntoarce-te. Ai aici câteva idei care te vor ghida zi de zi pentru a fi mai eficient într-un timp mai scurt, de preferință. Află mai multe.
Tutorial: Noi strategii de retargeting pe Facebook
Mașinăria de targetare Facebook lovește din nou. Un pas următor în promovarea pe Facebook e să ajungi exact la oamenii care au interacționat cu pagina ta, la utilizatorii care au arătat un interes direct pentru brandul și produsele tale. Drumul către conversii e mai ușor.
De exemplu, poți crea campanii numai pentru cei care au interacționat cu o postare sau ți-au trimis mesaje. În acest articol vezi pas cu pas cum poți pune în practică mai multe strategii de promovare pe Facebook folosind noi opțiuni de creare a unor audiențe custom. Află mai multe.
Google Analytics – Cum obții informații valoroase în 10 minute
Google Analytics este un tool gratuit genial, însă puțin folosit la adevărata capacitate. Îți poate oferi informații cu adevărat revelatoare, care îți pot schimba strategia de marketing. Mulți nu au însă experiența pentru a utiliza această platformă și nici timpul necesar.
Așa că aceste recomandări semnate de Neil Patel sunt binevenite, îți poți crea un circuit de 10 minute în care afli informații prețioase pentru mai multe conversii: cum au aflat vizitatorii de tine, care sunt cele mai bune cuvinte cheie pentru brand? Află mai multe.
Tool of the month
Mediul online abundă în instrumente care ne ajută să monitorizăm, analizăm, să găsim cuvinte cheie, să facem bannere de calitate rapid, să automatizăm și multe altele. Sunt multe și greu de ales, rolul lor este să ne ajute și să ne eficientizeze munca, nu să ne încurce. Important este să folosim măcar o suită de bază, instrumente care au un impact real în rezultate.
Un astfel de impact poate aduce noua funcționalitate lansată în platforma Google Ads. Este vorba de o opțiune care permite o mai bună personalizare a reclamelor prin intermediul funcției IF.
De pildă, dacă utilizatorii accesează Google de pe mobil, le poți afișa un mesaj adaptat prin care promovezi comenzile rapide pe un magazin online. Pentru clienții recurenți poți afișa o reducere specială sau acces preferențial la un nou serviciu. Află mai multe.
The Book – Ask
Așa-i că ți-ar plăcea să știi exact ce vor consumatorii? Și, mai departe de aici, să le oferi constant ce își doresc într-un mod în care să îți iubească produsele și brandul? Cheia aici e să știi exact ce vor consumatorii, nu ceea ce bănuiești tu sau ce pretind ei că își doresc.
În vremuri în care se pare că e mai important decât niciodată să ne ascultăm și cunoaștem unii pe alții, e bine să pleci la drum cu strategia potrivită. Aici te poate ajuta Ask, o carte considerată de mulți înălțătoare și revelatoare.
De ce? Titlul ei complet ne ajută să ne facem o idee – Ask: The Counterintuitive Online Formula to Discover Exactly What Your Customers Want to Buy…Create a Mass of Raving Fans…and Take Any Business to the Next Level.
Nu e un titlu bombastic care nu corespunde cu realitatea, mulți specialiști consideră sistemul și recomandările de aici extrem de eficiente. Se pare că secretul e să adresezi întrebările potrivite, care de multe ori nu sunt chiar cele la care ne așteptăm.
Autorul Ryan Levesque, un cunoscut specialist în marketing online, vine cu un sistem concret pentru a afla ce își doresc consumatorii cu adevărat, formulă care a contribuit la generarea unor vânzări de peste 100 de milioane de dolari companiilor care au urmat-o. Nu te aștepta la vreo formulă magică, vei descoperi mai degrabă un sistem prin care poți ajunge, cu întrebările potrivite, la un funnel de vânzări eficient și profitabil. Află mai multe.
M-aș bucura să completăm lista pentru luna februarie împreună, dacă aveți sugestii de articole, instrumente sau cărți care v-au ajutat, adăugați-le cu un simplu comentariu.