Blog

Local Campaigns: Cum să generezi trafic în magazinul fizic

Oana Vasilică • 01 octombrie 2020

Vorbim frecvent despre puterea online-ului. Dar oare îl folosim la potențial maxim? Ei bine, dacă nu ai aflat deja, există o modalitate extrem de eficientă prin care poți atrage potențiali clienți direct în magazinul fizic, prin intermediul Google Ads Local Campaigns.

Ce sunt Local Campaigns

Targetarea radius este eficientă, însă și mai eficiente sunt Local Campaigns. Acest tip de campanie a fost special conceput pentru a le permite advertiserilor să optimizeze pentru atingerea obiectivelor din offline.

Prin Local Campaigns poți afișa reclame personalizate în Google Search, Display sau YouTube, pe Maps, ori în Place Pages.

local campaigns

Cum se implementează Local Campaigns

Înainte de toate, pentru a putea seta o astfel de campanie, este necesar să îți conectezi contul de Google Ads la cel de Google My Business. Apoi, trebuie să te asiguri că ai extensii de locație, sau extensii de locații afiliate active în cont.

All set, dar încă nu ai opțiunea de creare a acestui tip de campanie în cont? Ei bine, mai sunt câteva condiții de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinești. Nu este suficient să îți setezi extensiile de locație în campanii, acestea trebuie să fie și relevante. 

Pentru a fi relevante, ele trebuie să genereze click-uri. Campaniile Locale funcționează prin targetare automată, pe baza informațiilor pe care le preiau din conturile tale. Astfel, dacă utilizatorii nu interacționează cu extensiile tale de locație suficient de mult, mecanismul Google va considera că o astfel de campanie nu este oportună pentru tine și nu îți va da posibilitatea să o implementezi.

Practic, este foarte important să ai un cont bine optimizat, să te afișezi în poziții cât mai bune, în așa fel încât extensiile de locație să devină cât mai vizibile și să fie accesate de cât mai mulți utilizatori. 

Asigură-te că la nivel de cont ai 100+ clicks pe butoanele: Driving direction și Mobile clicks-to-call. Poți verifica acest lucru dacă accesezi tab-ul de Extensii de Locație din contul tău și aplici segmentarea în funcție de Click Type. 

extensii de locatie

Din acest punct totul devine simplu. Setarea campaniei se face destul de ușor. Este necesar ca prim pas să alegi locațiile pe care dorești să le promovezi: fie mergi pe toate locațiile disponibile în contul tău de Google My Business, fie îți creezi grupuri cu anumite locații pe care să le incluzi în campanie.

Ulterior, completezi elementele anunțului: până la 5 titluri, 5 descrieri si 5 butoane de CTA, pagina de destinație, path-ul, bannerele și clipul video. Atenție! Este obligatoriu pentru acest tip de campanie ca anunțul să conțină minimum un clip video. În ceea ce privește bannerele, poți încărca până la 20 de bannere și 5 logo-uri per ad.

De ce Local Campaigns

Iată 5 motive pentru care este recomandat să incluzi Local Campaigns în strategia ta, dacă ai un magazin fizic.

  1. În mod automat, campaniile locale folosesc strategia de licitare Maximise Conversions și optimizează exclusiv pentru vizite în magazin, indicații rutiere sau click-uri pe numărul de telefon preluat din Google My Business.
  2. Acest tip de campanie se afișează unei audiențe foarte relevante. În primul rând, mecanismul Google învață comportamentul publicului tău țintă, afișând reclame doar utilizatorilor interesați de produsele tale. În al doilea rând, targetarea geografică este foarte relevantă, deoarece ad-urile sunt afișate în funcție de datele din Google My Business.
  3. Investești bugetul mult mai eficient. Având o audiență foarte specifică și o strategie de licitare adaptată obiectivului tău, vei obține costuri foarte mici per conversie.
  4. Poți implementa un feed de produse locale prin care să promovezi exlusiv produsele disponibile în magazinul fizic. 
  5. Este simplu de setat, nu presupune un efort major din partea ta, iar rezultatele apar foarte rapid.

În final, nu uita de optimizare. Urmărește costurile constant, testează copy-uri cât mai relevante, optimizează paginile de locație din Google My Business și, mai ales, urmărește performanța magazinelor tale, în cazul în care ai mai multe. Nu te teme să excluzi anumite locații din campanii, sau să aloci un buget separat pe altele! Important este ca eforturile tale să se reflecte în vânzări.

Citește și alte articole asemănătoare:

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?