Blog

Lead-uri mai bune și costuri mai mici. Cum ajungem la aceste rezultate prin Instant Form în Meta Ads?

Madalina Morarescu & Rareș Zlăvog • 15 aprilie 2024

Te-ai întrebat vreodată cum poți obține lead-uri calificate, la costuri mai reduse, dar și cum poți simplifica procesul de achiziție prin campaniile din Meta?  Formularele instantanee (instant forms) sunt o soluție ideală pentru ne atinge obiectivele de marketing și a genera un volum mare de lead-uri.

Ce sunt mai exact campaniile de tip Instant Form?

Campaniile de tip Instant Form pe Meta sunt o soluție inovatoare care ne ajută să obținem mai mult de la campaniile cu obiectiv de Lead Generation. Cu ajutorul formularelor precompletate, integrate direct în anunțurile Meta, putem facilita achiziția și  ne putem conecta mai ușor cu potențialii clienți, generând lead-uri calificate și crescând semnificativ conversiile.

Principalele beneficii ale formularelor instantanee:

  • Creșterea ratei de conversie

Spre deosebire de metodele clasice, campaniile Instant Form elimină necesitatea redirecționării utilizatorilor către pagini separate (Landing Pages) pentru completarea formularelor. Formularele precompletate apar direct în anunțurile Meta, simplificând semnificativ procesul pentru potențialii clienți. Această abordare este intuitivă și crește semnificativ șansele de finalizare a formularului, conducând la o creștere a ratei de conversie.

  • Generarea de lead-uri calificate

Campaniile Instant Form nu se limitează la simpla colectare de date. Formularele pot fi personalizate pentru a include întrebări specifice, permițându-ne să obținem informații detaliate despre interesele, nevoile și datele demografice ale potențialilor clienți, abordare prin care ajungem să colectăm contacte mai relevante.

  • Reducerea costurilor

Campaniile Instant Form pot contribui semnificativ la reducerea costului per lead . Creșterea ratei de conversie și obținerea de lead-uri mai calificate generează un cost mai mic. Totodată, creșterea vânzărilor generată de aceste lead-uri duce la un ROI îmbunătățit, demonstrând eficiența formularelor.

  • Îmbunătățirea experienței utilizatorului

Simplificarea procesului de completare a formularelor oferă o experiență mai plăcută și mai convenabilă pentru potențialii clienți. Eliminarea redirecționărilor și introducerea automată a datelor din profilul utilizatorului contribuie la o satisfacție sporită, consolidând imaginea brandului și fidelizând potențialii clienți.

Cum setăm o campanie de tip Instant Form?

Campania cu formular instant din Meta Ads se setează similar unei campanii obișnuite al cărui obiectivl este strângerea de lead-uri. Putem opta pentru o configurare smart a campaniei sau una manuală, în funcție de preferințele noastre. 

La nivel de Ad Set vom bifa Instant Forms în tab-ul pentru Conversion location. Ulterior, setările privind audiențele, bugetul și celelalte elemente rămân aceleași. Elementul de diferențiere apare la nivel de Ad, unde trebuie să creăm un formular care se va deschide în momentul în care utilizatorul va da click pe anunț. 

Primul pas este să alegem tipul formularului (More volume, Higher intent sau Rich Creative) în funcție de ceea ce ne dorim să obținem în urma completării acestuia. Următorul pas este configurarea zonei introductive a formularului, în care vom adăuga un titlu, o descriere relevantă dar și o imagine de copertă (dimensiune recomandată: 1200×628 px). Abia în pasul al treilea introducem întrebările. Acestea pot fi cu răspuns deschis, alegere unică sau multiplă, dar și condiționale, ca mai apoi să avem și secțiunea pentru datele de contact. Putem personaliza și această secțiune, prin solicitarea datelor diverse, de la nume și număr de telefon, până la informații privind starea civilă sau locul de muncă. 

În penultimul pas ne vom asigura că respectăm reglementările în vigoare și modul în care colectăm și manipulăm datele este în conformitate cu legislația din țara noastră. Abia după ce bifăm aceste criterii, putem trece în pasul final. Acesta cuprinde zona de „mulțumiri” și confirmare a înregistrării cu succes a formularului. 

Pentru mai multe detalii, vă încurajăm să consultați și Meta Business Help Center.

Cum extragem lead-urile dintr- o campanie de tip Instant Form?

Lead-urile colectate prin Instant Form pot fi descărcate direct din Meta Ads (de regulă descărcarea se face la nivel de anunț), valabilitatea datelor fiind de 90 zile din momentul înregistrării. Această metodă este una manuală, însă procesul de extragere a lead-urilor se poate automatiza prin conectarea la CRM (inclusiv Mailchimp). 

Suplimentar, prin interfața Meta Business Suite putem accesa și Leads Center. Acest dashboard este intuitiv și ne permite să gestionăm lead-urile mult mai ușor. Putem vedea toate lead-urile într-un singur loc, atât la nivel general, cât și individual, cu datele de contact și toate informațiile furnizate în cadrul formularului. Mai mult decât atât, putem sorta lead-urile și le putem trece instant în etapa de Qualified sau Converted (se pot adăuga și alte etape, în cazul în care avem nevoie). Un alt aspect util este funcția de asignare a unei persoane care să preia discuția cu respectivul lead (persoanele trebuie să aibă acces în pagina de Facebook). 

Tips & Tricks: Organizarea întrebărilor din formular

Deși o campanie de tip Instant Form ne poate aduce un flux semnificativ de lead-uri, este important să optimizăm formularul pentru a maximiza rezultatele. Un formular bine conceput va fi mai ușor de completat, va colecta informații mai precise și va oferi o experiență mai plăcută pentru utilizatori.

Pe măsură ce am rulat acest tip de campanie, am adunat o serie de sfaturi esențiale pentru construirea unui formular mai eficient:

Întrebări:

  • Întrebările esențiale la început: Prioritizarea informațiilor de care avem cea mai mare nevoie, cum ar fi adresa de email sau numărul de telefon.
  • Gruparea logică a întrebărilor: Putem organiza întrebările pe categorii sau subiecte.
  • Limbaj clar și concis: Vom evita  jargonul tehnic și formulările complicate.
  • Formular concis: Să încercăm să limităm numărul de întrebări la maxim 5
  • Opțiuni de răspuns multiple: Vom căuta pe cât posibil să simplificăm procesul de completare a formularului pentru utilizatori.
  • Posibilitatea de a adăuga informații suplimentare: Putem include un câmp de tip text liber pentru comentarii sau detalii suplimentare.

Bune Practici și Trucuri Extra:

  • Utilizează un CTA (call to action) clar și convingător: Spune-le utilizatorilor ce vrei să facă (de exemplu, „Trimite formularul” sau „Înregistrează-te acum”).
  • Adaugă o imagine relevantă: Atrage atenția și crește interesul pentru formular.
  • Oferă o recompensă pentru completarea formularului: Stimulează completarea formularului prin oferirea unui discount, a unui e-book gratuit sau a altei recompense.
  • Previzualizează formularul pe mobil: Asigură-te că formularul este optimizat pentru dispozitivele mobile.

Te încurajăm să testezi acest tip de reclamă, ținând cont de bunele practici și recomandările oferite în acest articol. Cu siguranță vei avea rezultate grozave! Și nu uita, suntem la un click distanță dacă ai nevoie de un partener de încredere care să gestioneze cu profesionalism campaniile din Meta Ads 🙂. 

Citește și alte articole asemănătoare:

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?