11 septembrie a devenit o dată cu semnificație pentru că, de-a lungul timpului, s-au întâmplat mai multe evenimente importante la nivel global:
- 11 septembrie 1853: prima folosire a telegrafului electric.
- 11 septembrie 1873: aprinderea primelor lămpi electrice (în Sankt Petersburg, pe strada Odessei).
- 11 septembrie 2001: atacul terorist asupra celor 2 turnuri World Trade Center din New York.
- 11 septembrie 2019: lansarea oficială a celui mai așteptat model de smartphone: iPhone 11
În Google, termenul de căutare “dată lansare iphone 11” reprezintă a doua cea mai populară căutare, fiind întrecută de doar de căutarea “dată lansare fifa 20”. Și, cum o lansare grandioasă trebuie să fie susținută de o strategie puternică în on-line, landing page-ul folosit în prezentare și în promovare este unul foarte interesant. Dacă vrei ca și business-ul tău să se reflecte într-un landing page de impact, află din acest articol câteva tips & tricks care te vor ajuta să ajungi în lumina reflectoarelor :). 1. Culorile și fonturile folosite Cine crede că un landing page nu se judecă după culori și font-uri, la fel cum nu judeci o carte după copertă, se înșală. Stilul minimalist, îmbinat cu 2 non-culori contrastante sunt susținute de această joacă “de-a fonturile”. Toate informațiile esențiale din landing page sunt prezentate într-o astfel de manieră. Tips&Tricks: Optează pentru fonturi și culori ce rezonează cu business-ul tău și care te ajută să creezi povestea brand-ului, oferindu-i utilizatorului o experiență cât mai plăcută. 2. Imagini Ultra HQ Noul model Iphone 11 Pro se prezintă ca având cea mai performantă cameră foto de până acum, așa că și fotografiile folosite în landing page sunt pe măsură. Toate imaginile utilizate respectă linia de comunicare a brand-ului și reușesc să îi inducă utilizatorului nevoia de a achiziționa acest produs. Tips&Tricks: Studiile referitoare la experiența utilizatorilor pe website-uri demonstrează că imaginile de slabă calitate îi determină pe potențialii cumpărători să fie circumspecți dacă să cumpere produsul respectiv sau nu de la acel magazin. Așadar, utilizarea imaginilor de calitate joacă un rol foarte important în creșterea încrederii utilizatorului față de magazinul online respectiv și este, cu siguranță, un factor decizional în procesul de cumpărare. 3. Elementele dinamice Is this thing really moving? Da. Pe lângă un design adecvat și minimalist în același timp, în cadrul landing page-ului vom regăsi și o secțiune dinamică. Acest aspect punctează unul dintre cele mai importante și unice elemente ale acestui model de iPhone: camera foto. …..cele 3 camere foto, mai bine zis. Tips&Tricks: Utilizează imagini de tip 360 sau imagini dinamice (conform exemplului de mai sus) pentru a-i oferi utilizatorului o experiență cu produsul tău chiar înainte de a-l cumpăra. 4. Call-to-action-urile (CTA) folosite La nivel de CTA-uri, regăsim un limbaj foarte prietenos, potrivit comunității deja formate în jurul brand-ului. Iar această comunitate este gata să primească si alți membri, făcând totul să pară foarte familiar și confortabil. Tips&Tricks: Studiile arată faptul că utilizatorii reacționează mai bine la CTA-uri mai puțin agresive (un astfel de exemplu negativ: COMANDĂ ACUM). Utilizarea unor CTA-uri prietenoase și calde îl vor ajuta pe utilizator să ia decizia de cumpărare mai ușor. 5. Limbajul folosit La fel ca CTA-urile folosite, limbajul este de asemenea amical. Totul este raportat la persoana a 2-a, mai exact, la rezolvarea problemelor TALE și la îmbunătățirea calității produselor pe care iPhone le-a oferit de-a lungul timpului. Acest tip de limbaj îl ajută pe utilizator să se apropie și mai mult de brand și să capete încredere în el. Tips&Tricks: Un limbaj prietenos îl ajută pe utilizator să simtă că face parte din povestea brand-ului tău. El va căpăta încredere în produsul tău și îl va prefera în detrimentul altor brand-uri care folosesc așa numitul “limbaj de lemn”. 6. Abordarea si rezolvarea celor mai mari nevoi ale utilizatorilor Un customer journey este compus dintr-o multitudine de etape. Una dintre acestea e reprezentată de faptul că utilizatorul conștientizează că are o nevoie, însă nu știe cu ce îl poate ajuta brand-ul. Ei bine, Apple a reușit ca prin acest landing page să vină cu o rezolvare pentru cele mai importante și comune probleme ale utilizatorilor și deținătorilor de smartphone. Tips&Tricks: De multe ori, produsele sau serviciile îndeplinesc nevoi pe care utilizatorul nici nu conștientizează că le are. Studiază cu atenție necesitățile publicului tău țintă și explică-i utilizatorului cum produsul tău îi va putea rezolva nevoia respectivă. 7. Wait..What? AR?! Exact. Augmented Reality. Elementul care a făcut ca la prima vedere a acestui landing page reacția mea să fie “WOW”. Tips&Tricks: Leave a mark on it. Pentru ca utilizatorul să își amintească mai ușor de brand-ul tău, introdu un element unic în Landing Page. În prezent, ideea de “cool” influențează destul de mult decizia de cumpărare a publicului țintă, iar faptul că ai folosit o funcționalitate wow pe site-ul tău va face ca acesta să aleagă brand-ul tău. 8. Iphone11 sau Iphone 11 Pro Pentru a ușura munca utilizatorului și,pentru a nu-l scoate din landing page în caz că dorește să compare iPhone 11 cu iPhone 11 Pro, cei de la Apple au integrat un comparator direct în landing page. Acesta îi oferă utilizatorului toate informațiile de care ar putea avea nevoie. Tips&Tricks: Pentru un utilizator, parcursul pe site trebuie să fie foarte ușor și prietenos. Paginile trebuie să aibă o viteză de încarcare bună și să îi ofere potențialului cumpărător toate informațiile de care ar putea avea nevoie. Totodată, ideal este ca acesta să nu părăsească site-ul nostru, ci să îi punem la dispoziție metode prin care poate afla orice informație direct de pe site. 9.Less is more Un contrast între stiluri se observă în josul paginii, unde putem observa un bloc mare de text cu un rezumat a tot ce înseamnă iPhone 11 Pro. Pentru a păstra linia de comunicare a întregului landing page, acest text ar fi putut fi prezentat într-o formă mai grafică, mai vizuală. Tips&Tricks: Organizează cât mai vizual și ușor de citit informațiile.Până și pagina de Termeni si condiții poate deveni o experiență plăcută pentru utilizator. Păstrează linia de comunicare și design cât mai compact, indiferent de conținut. 10. Comanda = Easy Peasy Un avantaj considerabil este și faptul că utilizatorul poate comanda modelul de iPhone direct din landing page. Pe lăngă acest aspect, cei de la Apple au și un program de Trade In, în cadrul căruia poți da la schimb un model mai vechi de iPhone și poți beneficia de modelul nou la un preț mai convenabil. Tips&Tricks: Procesul de plasare a comenzii trebuie să fie cât mai simplu și friendly. Se recomandă eliminare elementelor care i-ar putea distrage atenția utilizatorului, precum și evidențierea pașilor necesari până la finalizarea acestui proces. 11. Descoperă! Inovează! Joacă-te. Punctul 11 nu este despre acest landing page. Este despre modul în care trebuie să dai frâu liber creativității. Fie ca e vorba despre iPhone 11 sau despre orice alt produs, există o infinitate de moduri prin care poți revoluționa orice industrie. Trebuie doar să ai de 11 ori mai mult curaj decât ai avut ieri. Cum poți replica în landing page-ul tău aceste idei?
- Menține o linie de comunicare și un design potrivite business-ului tău, precum și tendințelor actuale.
- Ajută-l pe utilizator să intre în povestea brand-ului tău încă de la prima interacțiune cu un landing page.
- Folosește imagini cât mai calitative și funcționalități cât mai practice.
- Ajută-l pe utilizator să conștientizeze nevoia pe care o poate rezolva produsul tău.
- Oferă-i potențialului cumpărător tot ce are nevoie direct pe site-ul tău. Nu îi da motive să părăsească pagina. O experiență cât mai la îndemâna utilizatorului îl va face să aleagă brand-ul tău.
- Optează pentru un proces de cumpărare cât mai simplu și minimalist. Utilizarea unor elemente neesențiale îi pot distrage atenția utilizatorului, acesta din urmă renunțând la plasarea comenzii.
Trebuie să ai curaj sa te diferențiezi de celelalte brand-uri. Fă-l pe utilizator să țină minte direct din landing page experiența cu produsul.